טילים בליסטיים ופגעיהם באתר ייצור ידע

תקציר: טיל בליסטי הוא טיל שחלק ניכר ממסלולו הוא בליסטי, כלומר מושפע מכוחות הכבידה והתנגדות האוויר (גרר) בלבד. במתקפה האיראנית על ישראל ב- 13 באפריל 2024, שוגרו 110 הטילים בליסטיים לישראל. כמחציתם היו נפלים - שלא היה צורך ליירטם - והיתר יורטו ברובם ע"י מערכות חץ 2-3. אחוזי ההצלחה של יירוט הטילים הבליסטיים באותו לילה היה כ-80%, כאשר לכל מטרה משוגרים בדרך כלל טיל וחצי. ערכים אלה תואמים גם שיעורי הצלחה ביירוטים קודמים. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות טילים בליסטיים ופגעיהם. קריאה מועילה!

[בתמונה: טיל בליסטי מסוג טרידנט 2 משוגר מאחת הצוללות הגרעיניות מסדרת אוהיו האמריקנית. התמונה היא נחלת הכלל]
[בתמונה: טיל בליסטי מסוג טרידנט 2 משוגר מאחת הצוללות הגרעיניות מסדרת אוהיו האמריקנית. התמונה היא נחלת הכלל]

עודכן ב- 16 באפריל 2024

טיל בליסטי הוא טיל שחלק ניכר ממסלולו הוא בליסטי, כלומר מושפע מכוחות הכבידה והתנגדות האוויר (גרר) בלבד. על מנת להגיע למרחקים ארוכים, משוגרים טילים בליסטיים בדרך-כלל לטיסה תת-מסלולית גבוהה, מחוץ לאטמוספירה; טילים בין-יבשתיים יכולים להגיע בשיא הגובה שלהם בטיסה חופשית לכ-1,200 ק"מ. טיל כזה מונחה לרוב רק בשלב שבו הוא מונע ומסלולו נקבע על-פי חוקי האסטרו-דינמיקה והבליסטיקה (ויקיפדיה: טיל בליסטי).

ניתן לשגר טילים בליסטיים מאתרים נייחים או ממשגרים ניידים, לרבות כלי רכב קרקעיים (נושא-מזקיף-משגר), מטוסים, ספינות וצוללות (ויקיפדיה: טיל בליסטי).

במתקפה האיראנית על ישראל ב- 13 באפריל 2024, שוגרו 110 הטילים בליסטיים לישראל. כמחציתם היו נפלים - שלא היה צורך ליירטם - והיתר יורטו ברובם ע"י מערכות חץ 2-3. אחוזי ההצלחה של יירוט הטילים הבליסטיים באותו לילה היה כ-80%, כאשר לכל מטרה משוגרים בדרך כלל טיל וחצי. ערכים אלה תואמים גם שיעורי הצלחה ביירוטים קודמים.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות טילים בליסטיים ופגעיהם, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

קובצי מאמרים רלוונטיים נוספים:

אלי בר און

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

.

יצחק בריק

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

.

.

.

.

עדו הכט

סא"ל במיל' ד"ר עדו הכט הוא חוקר מלחמות, המלמד במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן. מחבר הספר "ההבקעה המערכתית בחשיבה הצבאית הגרמנית, 1945-1870".

.

.

.

.

.

עודד עמיחי

ד"ר עודד עמיחי הוא יו"ר העמותה 'מגן לעורף', מומחה למערכות לייזר ויועץ לפיתוח עסקי בתחומי הלייזר והאלקטרו-אופטיקה. יזם וניהל ברפא"ל בשנות ה-70 פרויקט חדשני ומקורי בלייזר רב עוצמה. היה מיוזמי פרויקט "נאוטילוס" בראשית שנות ה-90.

.

.

אלעד רזניק

'הגמל הלועס' הוא תמונת העט של הכותב: אלעד רזניק

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

מקורות והעשרה

2 thoughts on “טילים בליסטיים ופגעיהם באתר ייצור ידע

  1. Pingback: עודד עמיחי: אין מקום לאופוריה ולהתרברבות, וצריך להיערך נכון לבאות! | ייצור ידע

  2. Pingback: עודד עמיחי: אין מקום לאופוריה ולהתרברבות, וצריך להיערך נכון לבאות! | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *