סעודיה באתר ייצור ידע

תקציר: סעודיה בחדשות. מאז האיום האיראני הידק יחסיה עם ישראל, מתרבים הדיבורים על נורמליזציה בין המדינות. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות סעודיה ומקומה באזורנו, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: קריית הממלכה בריאד. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי BroadArrow. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]
[בתמונה: קריית הממלכה בריאד. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי BroadArrow. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

הממלכה הערבית הסעודית או סעודיה היא תאוקרטיה אסלאמית והמדינה הגדולה ביותר בחצי האי ערב. היא גובלת בעיראק, בירדן, בכווית, בעומאן, בקטאר, באיחוד האמירויות הערביות, בתימן, במפרץ הפרסי בצפון-מזרחה ובים האדום במערבה. כלכלתה נשענת במידה רבה על מרבצי הנפט המצויים בה, והיא מדורגת כיצואנית הנפט הגדולה ביותר בעולם. כ-40% מתושבי ערב הסעודית, כ-13.5 מיליון תושבים, מרוכזים בארבע ערים בלבד: ריאד, ג'דה, אל-מדינה ומכה (ויקיפדיה: ערב הסעודית). בשנים האחרונות עוברת סעודיה מהפכה מואצת תחת הנהגתו של יורש העצר, מוחמד בן סלמאן, להפחתת ההשפעה הווהאבית הדתית הקיצונית, למודרניזצה ולהינתקות מהתלות בנפט.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות סעודיה ומקומה באזורנו, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

יורם אטינגר

יורם אטינגר הוא מומחה ביחסי ארצות הברית-ישראל, כיהן בעבר כציר בשגרירות ישראל בארצות הברית וכמנהל לשכת העיתונות הממשלתית.

.

.

.

.

.

.

יוני בייט

יוני בייט, 30. בוגר תואר שני בביטחון ואסטרטגיה מאונ׳ ת״א ותואר ראשון בפיזיקה מאונ׳ ת״א. שרת כאיש מודיעין בצבא קבע מספר שנים, ולאחר מכן כחוקר העולם הערבי במשרד רה״מ.
כיום איש הייטק ומדען נתונים. מתמקד בניתוח תהליכי העומק בעולם הערבי ובשינויים העדינים שחלים בו.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

אלי בר און

.

.

.

.

.

.

'זווית אחרת'

תמונת העט של הכותב: 'זווית אחרת'.

.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

.

.

.

.

.

.

אלי מירון

ד"ר אלי מירון (ראו תמונה משמאל) הוא מרצה לניהול ידע במחלקה להנדסת תעשייה וניהול, אוניברסיטת בן גוריון.

.

.

.

.

פיל בחנות חרסינה

זוהי תמונת העט של הכותב: 'פיל בחנות חרסינה'

.

.

.

.

.

.

.

.

מרדכי קידר

מרדכי (מוטי) קידר (ראו תמונה משמאל) הוא מזרחן, ד"ר אמריטוס במחלקה לערבית באוניברסיטת בר-אילן ועמית מחקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן.

.

.

.

.

.

אלעד רזניק

הגמל הלועס הוא תמונת הע של הכותב אלעד רזניק

.

.

.

.

.

גדעון שניר

ד"ר גדעון שניר הוא מרצה בתחום "ניהול משא ומתן בינלאומי חוצה תרבויות".

.

.

.

.

נספח: האם סוף סוף תדע ישראל לנהל משא ומתן נכון וראוי בסוגיה הסעודית?

לראשונה, נכנסת ישראל למשא ומתן עם מדינה ערבית כשכל הקלפים בידיה, כי האינטרס להסכם היא בראש ובראשונה סעודי-אמריקני, רק שישראל מחזיקה את הקלפים, כי בלעדיה אין הסכם.

האם סוף סוף נראה משא ומתן נכון וראוי? או שגם הפעם, נשלם בנכסים לאומיים עבור כלום ושום דבר?

המאמרים הרלוונטיים באתר ייצור ידע:

[בכרזה: לראשונה, נכנסת ישראל למשא ומתן עם מדינה ערבית כשכל הקלפים בידיה, כי האינטרס להסכם היא בראש ובראשונה סעודית ואמריקנית, רק שישראל מחזיקה את הקלפים, כי אי אפשר בלעדיה... האם סוף סוף נראה משא ומתן נכון וראוי? או שגם הפעם, נשלם בנכסים לאומיים עבור כלום ושום דבר?  התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing. המקור: ייצור ידע]
[בכרזה: לראשונה, נכנסת ישראל למשא ומתן עם מדינה ערבית כשכל הקלפים בידיה, כי האינטרס להסכם היא בראש ובראשונה סעודית ואמריקנית, רק שישראל מחזיקה את הקלפים, כי אי אפשר בלעדיה... האם סוף סוף נראה משא ומתן נכון וראוי? או שגם הפעם, נשלם בנכסים לאומיים עבור כלום ושום דבר? התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing. המקור: ייצור ידע]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *