החופש להביע דעה בארגונים באתר ייצור ידע

תקציר: בארגונים רבים - בוודאי בארגונים צבאיים, ביורוקרטיים, היררכיים, שבהם שולט 'קוד הנאמנות' - מנהלים/קצינים כפופים נמנעים בדרך כלל להביע עמדות שסותרות את עמדות הממונים עליהם. את התופעה הזו נכנה: "החופש להביע דעה בארגונים". ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות החופש להביע דעה בארגונים, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: החופש להביע דעה בארגונים... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי stux לאתר FIXABAY]

בארגונים רבים - בוודאי בארגונים צבאיים, ביורוקרטיים, היררכיים, שבהם שולט 'קוד הנאמנות' - מנהלים/קצינים כפופים נמנעים בדרך כלל להביע עמדות שסותרות את עמדות הממונים עליהם; ואין ארוחות חינם. מי שמעז - ומעמיד את מחוייבותו המקצועית והאזרחית מעל לאינטרס האישי - משלם, בדרך כלל, מחירים אישיים. את התופעה הזו נכנה: "החופש להביע דעה בארגונים". מידת החופש להביע דיעה היא פועל יוצא של פתיחותה הניהולית של ההנהלה.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות החופש להביע דעה בארגונים, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

אוספי מאמרים נוספים רלוונטיים

אמיר אבולעפיה

האלוף אמיר אבולעפיה (ראו תמונה משמאל) שימש ראש אגף התכנון, מפקד עוצבת הפלדה, ראש חטיבת התכנון באגף התכנון, מפקד עוצבת עידן ומפקד חטיבת הנח"ל.

.

.

.

.

.

.

.

עודד בוכנר

עודד בוכנר הוא קצין צה"ל שהתגייס למשטרה בעקבות אביו, תת ניצב מיכאל בוכנר, שהיה בכיר בחיל, ושזכור לקרימינולוגים שבינינו מועדת בוכנר, לבדיקת תופעת הפשע המאורגן בישראל. 

כקצין הוא היה תוצר של מה שכונה הגר"ש - הגיוס הרב שכבתי שפתח את המשטרה לקציני צה"ל ולאקדמאים. זו הייתה הרפורמה הגדולה של המפכ"ל דאז, שאול רוזוליו (ראו תמונה למטה), שנועדה לשנות את פני המשטרה, איכותה ותרבותה הארגונית.

את האיכות היא ללא ספק העלתה. באשר לתרבות השוטרים, המאמר הזה מהווה הזדמנות לבחון את האופן שבו ראו קציני הגר"ש את המשטרה יש לנו הזדמנות להיווכח בעצמנו, מה השתנה, ומה לא...

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

.

.

.

.

.

מוטי קליינמן

מוטי קליינמן הוא בוגר האוניברסיטה העברית בהיסטוריה של ע"י וקרימינולוגיה, ומשפטים במרכז האקדמי ר"ג. מנהל חברה משפחתית לייעוץ בפיתוח תרופות, פעיל בקהילה וחובב ספר ואדם. גמלאי של משטרת ישראל.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *