פנחס יחזקאלי: למה חיפה בוערת, ואת מי זה מעניין?

תקציר: משהו רע מתרחש בחיפה, בעיקר בחלקים ממנה. היא משתנה במהירות, ונכבשת ע"י משפחות הפשע המאורגן הערביות. נדל"ן רב בה - כולל מבני ציבור - עובר לידיים ערביות, ושמועות על מעורבות של קרנות מחו"ל ברכישות מסתובבות בעיר. יתרה מכך, לא רק שאין מושיע; יש למישהו גם אינטרס כנראה, לטשטש, ולהשאיר את זה מתחת לרדאר...

[לאוסף המאמרים על המגזר הערבי בישראל, לחצו כאן]

[התמונה היא צילום מסך מסרטון ששותף ברשתות החברתיות. בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]
[בתמונה: רכב שהתפוצץ בקריית אליעזר וחלקיו הועפו לכל עבר... היא צילום מסך מסרטון ששותף ברשתות החברתיות. בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]
ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

זהו מאמר המבטא את דעתו של הכותב ואת הערכותיו המקצועיות בלבד.

*  *  *

משהו רע מתרחש בחיפה, בעיקר בחלקים ממנה. היא משתנה במהירות, ונכבשת ע"י משפחות הפשע המאורגן הערביות. נדל"ן רב בה - כולל מבני ציבור - עובר לידיים ערביות, ושמועות על מעורבות של קרנות מחו"ל ברכישות מסתובבות בעיר.

יתרה מכך, לא רק שאין מושיע; יש למישהו גם אינטרס כנראה, לטשטש, ולהשאיר את זה מתחת לרדאר...

[בתמונה: אנשי פשע מאורגן יורים 17 כדורי 9 מילימטר לביתו של בעל דירה ערבי, ב- 27 לדצמבר 2022. הכדורים חודרים גם לבתים של אזרחים תמימים בחיפה. ניתן לראות את כניסת הקליעים דרך החורים שנוצרו בתריס המרפסת. מקור התמונה: הרשתות החברתיות. בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]
[בתמונה: אנשי פשע מאורגן יורים 17 כדורי 9 מילימטר לביתו של בעל דירה ערבי, ב- 27 לדצמבר 2022. הכדורים חודרים גם לבתים של אזרחים תמימים בחיפה. ניתן לראות את כניסת הקליעים דרך החורים שנוצרו בתריס המרפסת. מקור התמונה: הרשתות החברתיות. בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

הסיפור והסתרתו מהציבור – נמשך כבר זמן רב

אצטט לכם דוגמית, מציוץ של אחד, קיריל קרטניק, חבר במועצת העיר חיפה, מה- 27 בדצמבר 2022:

"אימה הלילה ברחוב עובדיה בחיפה. ירי צרורות לבית והצתת שני רכבים. המשטרה והכבאות הוציאו הבוקר הודעה לקונית על הצתת שני רכבים ברחוב. אולם מעדות השכנים עולה, כי מדובר באירוע נרחב בהרבה. בשעה 0250, התעוררו הדיירים מצרור יריות שנורה לעבר בית, ולאחריו, הוצתו שני רכבים - אאודי 5 ומרצדס שחנו בשתי נקודות שונות - שניהם בבעלות אותה משפחה שגרה ברחוב. מתחת לרכב נוסף שלהם נמצא רימון."

האירועים הללו: ירי ברחובות והצתות, מתרחשים מידי יום בחיפה. זאת בנוסף לאירועים 'פעוטים', משמיעת מוסיקה בערבית בקולי קולות בלילה, דרך אלימות רחוב וכלה בהטרדות...

הנה קצת מהעת האחרונה:

  • ב- 13 בספטמבר 2023, ב- 2330 ברחוב יפה נוף באזור רכס הכרמל: קבוצות של ערבים לובשי שחורים השתוללו ברכביהם כשהם משמיעים מוסיקה ערבית בקולי קולות.
  • ב- 14 בספטמבר 2023, נפצע גבר בן 43 באופן בינוני בביטנו, במה שכונה 'אירוע אלימות' ברחוב שמריהו לוין בחיפה.
  • ב- 14 בספטמבר 2023, רכב התפוצץ בקריית אליעזר, בחזיתו של בית הכנסת רבי שמעון בר-יוחאי שברחוב צה"."ל בקריית אליעזר, וחלקיו הועפו לכל עבר... (ראו תמונה בראש המאמר).
  • ב- 16 בספטמבר 2023, נהג מונית, תושב בית זרזיר, שנסע בפראות בהדר לא עצר לבדיקת שוטר, עבר ברמזורים אדומים ואותר רק סמוך לקריית טבעון, שם דרס שוטר.
  • ב- 31 באוגוסט 2023, פרצו אלמונים לדירה ברחוב ארלוזרוב, כדי לחסל עבריין, וירו למוות בבת זוגו, בת 41. העבריין נפצע באורח בינוני ופינה עצמו לבית החולים.
  • ב- 20 ביולי 2023, נרצח גבר בן 64 ברחוב הנביאים בחיפה, ואני יכול להמשיך ולהמשיך עד אין סוף.
  • ב- 15 ביולי 2023, הושלך מטען נפץ בהדר, בסמוך למחסום משטרתי לבידוק רכבים.
  • ב- 8 במאי 2023, נורתה למוות ברחוב אחד העם בחיפה, צעירה בת 24 גרושה פלוס ילד. אבו ח'יט נרצחה מטרים ספורים מפתח ביתה, בו היא מתגוררת עם אביה. בן דודה של הנרצחת, נרצח שנה לפני כן, במסעדה ברחוב שפירא בשכונת הדר.
  • ב- 9 ביולי 2023 פורסם כי חייהם של דיירי בניין ברחוב אדמונד פלג הפכו לסיוט, לאחר שבעלים של אחת הדירות הפך אותה לבית זונות.
  • ב- 6 ביולי 2023, נורה אדם למוות בשדרות מוריה בחיפה, ע"י אופנועם שנמלט.
  • ב- 24 ביוני 2023 הוצת בית עסק ברחוב הנביאים בחיפה, על רקע פרוטקשן (ראו תמונה למטה).
[בתמונה: הצתת עסק ב- 24 ביוני 2023, ברחוב הנביאים בחיפה, על רקע פרוטקשן. המקור:  כבאות והצלה חיפה]
[בתמונה: הצתת עסק ב- 24 ביוני 2023, ברחוב הנביאים בחיפה, על רקע פרוטקשן. המקור: כבאות והצלה חיפה]

בואו נראה קצת ממה שכותבים תושבי חיפה על עירם:

  • כתב אחד: "חיפה עיר שבורה לא נשאר מה לחפש פה , עיר של נרקומנים, שיכורים ופושעים מי תיאר לעצמו - לפני אפילו 10 שנים - שלאור יום, מישהו יפתח בירי בלי פחד... זה חתיכת עליית מדרגה ברמת הפשיעה. "
  • כתב שני: "רובע הדר הפכה לשדה קרב, שלא בטוח לעבור בו.
  • ומוסיף שלישי: "אנחנו חווים רק ירידה באיכות החיים ובביטחון, ועליה דרמטית בפשיעה, במיוחד, באזור רובע הדר אשר היה תקופה ארוכה שקט ולא היו בו תקריות, כמו: ירי לאור יום, גניבות ונרקומנים רבים שמהלכים על הכבישים."

וגם פה, אני יכול להמשיך עוד ועוד.

יש תושבים שטוענים, שהכל התחיל כשמשרד הביטחון רכש בהדר, 200 דירות עבור משת"פים מערי השומרון ובני משפחותיהם. נטען שזה היה גרעין של עבריינים קשים, שהעמיקו שם את אחיזתם בעסקי הפרוטקשן והאמל"ח. כך הפכו השכונות הדר וחליסה, והרחובות הרצליה ומסדה לשדה קרב.

[בתמונה: הצתת עסק ב- 24 ביוני 2023, ברחוב הנביאים בחיפה, על רקע פרוטקשן. המקור:  כבאות והצלה חיפה]
[בתמונה: הצתת עסק ב- 24 ביוני 2023, ברחוב הנביאים בחיפה, על רקע פרוטקשן. המקור: כבאות והצלה חיפה]

אבל זה לא רק משת"פים...

בתקופה שבה רבים מידי מאזרחי ישראל עושים חשבון לכל גרוש, משפחות הפשיעה הערביות טובעות בכסף, והכסף שנצבר מחפש אפיקי השקעה. שוק הנדל"ן הנמצא בקיפאון יחסי הוא הזדמנות מצוינת לחברים הללו לרכוש נכסים, שבהם הם עוברים לגור; משכנים בהם מה שמכונה בעגה עבריינית 'קופים', שהם עבריינים זוטרים, בני משפחה, או משכירים אותם. עוד ועוד נכסים בחיפה עוברים לידיים של עבריינים ערבים, ושכונות בחיפה משנות במהירות את צביונן.

הדירות משמשות למגורי עבריינים, מוקד לפעילות פלילית, זנות, סחר ושימוש בסמים, וגם כאמור, מטרדי רעש, של מוסיקה ערבית בקולי קולות. אלה שמתלבטים אם למכור לבחורים הטובים הללו לומדים שאפשר לגזור בעסקאות הללו אחללה קופון, כי כסף לא חסר לבחורינו הטובים, והמהססים מקבלים הצעות רכישה שעולות ועולות, הרבה מעבר למחיר השוק, ומגיעות ל- 50 אחוזים מעל המחיר...

הקונים אינם רוכשים רק דירות ומתאמצים לרכוש גם מבני ציבור. כך למשל, נרכש 'קולנוע חן' הנטוש, שממוקם בשכונת הדר הכרמל, הוקם לפני כ־60 שנה, והיווה אחד ממרכזי התרבות של ארגונים ציוניים בחיפה. המבנה נמכר לעמותה בשם "האגודה לתרבות ערבית", תמורת כ־4 מיליון שקלים. ממסמכים שהוגשו לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה, עלתה כוונת היזמים לאשר את הסבת המבנה לבניין משרדים, שיכלול מרכז תרבות של האגודה, ובו בין השאר מתחם להנצחת המורשת הפלשתינית. נטען עוד, כי מבנים ידועים נוספים - שהיו מסמלי העיר והציונות - נמצאים כיום בבעלות ערבית.

ישראל היום: מחאה בחיפה: "לא להפוך את קולנוע 'חן' למרכז פלשתיני"
ביום שלישי יפגינו אזרחים בעיר המעורבת נגד הפיכת אולם הקולנוע המיתולוגי למרכז תרבות ערבי • יוזמי האירוע: "מי שרוצה להקים מרכז שכזה - שיעשה זאת בעזה"
[לכתבה המלאה ב'ישראל היום', לחצו כאן]

שמועות מתרוצצות בעיר שהכסף הגדול מגיע גם מקרנות הקשורות לקטאר, אולם אין לכך כל הוכחה:

קטאר מזרימה עשרות מיליונים לעמותות לוויין של בל"ד
הכספים מועברים דרך קרן צדקה בריטית לגופי תרבות שמטיפים למימוש זכות השיבה, ולמלגות לסטודנטים שמתמחים ב"טיהור האתני בפלסטין" [בתמונה: האם חלק מהכסף לרכישת הנדל"ן, מגיע גם מקטאר? לכתבה המלאה של ישי פרידמן ב'מקור ראשון', לחצו כאן]
[בתמונה: האם חלק מהכסף לרכישת הנדל"ן, מגיע גם מקטאר? לכתבה המלאה של ישי פרידמן ב'מקור ראשון', לחצו כאן]

למה לא שומעים על זה בתקשורת?

ועכשיו הגענו לעוד בעיה קשה: למה לא שומעים על זה? למה התקשורת לא הופכת עולמות להציף את זה? למה באמת? מאותה סיבה שלא שמענו בזמן אמת את שהתרחש בפרעות תשפ"א, במאי 2021:

  • 297 כלי רכב משטרתיים ניזוקו אז, 11 ו- ניידות נשרפו;
  • 23 מתקני משטרה נפגעו (זה בלשון המעטה. ירו עליהם באופן מסיבי, השוטרים ברחו, והמתקנים נכבשו. צילומי האתרים הכבושים 'רצו' בטיקטוק של הפלסטינים תושבי ישראל אבל לא ברשתות הטלוויזיה הממוסדות, שהקרינו דו קיום...)
  • 322 שוטרים נפצעו. המפכ"ל שאינו מחמיץ בימים רגילים סיקור תקשורתי של ביקורי השוטרים החולים שלו – שמר בפרעות תשפ"א על שקט ודממה.

ומה שמענו בתקשורת אז? שהמשטרה מפרידה בין הניצים; ראינו שוב ושוב תיעוד מהדהד של הלינץ של יהודים בערבים בבת ים; סיפרו שלנו שיהודי רצח ערבי בלוד, מה שהבעיר את לוד ביום השני לפרעות, אבל, נגד היהודי לא הוגש מעולם כתב אישום כי זו הייתה הגנה עצמית. וכל זה לכבוד אשליית הדו קיום, והסגידה לפרדיגמת ההכלה. עבור עוד יום אחד של שקט!

מה השתנה מאז? כלום

מתי כל זה ייגמר? רק במרחץ הדמים שתביא המלחמה הגדולה הבאה, כשמשפחות הפשיעה הערביות תצטרפנה לחגיגה, ואז, אם נשרוד את זה, יגיע (אולי) רגע החשבון. עד אז ימשיכו לסייד אותנו, כי רבים מידי בקרבנו – ובקרב מנהיגות ארגוני הביטחון שלנו ובכירי תקשורת ה'מיין סטרים' – נמנים על אותה קבוצה גדולה של אלה, שריח הסיד ערב לאפם.

ולמי בכלל יש זמן להרהר בשאלות כמו: 'חיפה לאן'? כולנו הרי שקועים בפסיכוזה הלאומית של המחאה ומתנגדיה...

אז אל תירדמו! תתחילו לחפש בתקשורת את הכותרות הללו על שקיעת חיפה...

[בתמונה: הצתת רכב בדרך סטלה מאריס בחיפה, ב- 24 ביוני 2023. צילום: כבאות והצלה]
[בתמונה: הצתת רכב בדרך סטלה מאריס בחיפה, ב- 24 ביוני 2023. צילום: כבאות והצלה]

[לאוסף המאמרים על המגזר הערבי בישראל, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

  • שיחה על המתרחש בחיפה - ד"ר פנחס יחזקאלי:
[בסרטון: שיחה על המתרחש בחיפה - ד"ר פנחס יחזקאלי]

מקורות והעשרה

[בסרטון: "יהודי מניאק, זה האזור שלנו": 6 נאשמים בתקיפה בחיפה]

One thought on “פנחס יחזקאלי: למה חיפה בוערת, ואת מי זה מעניין?

  1. מזעזע.
    כמו השומר החדש, להקים עכשיו את הממשלה שבדרך (אין ממשלה באמת), את ההגנה ואת כוחות המגן האחרים, וכן את כל המוסדות הציוניים של פדיית קרקע ורכוש מידי הערבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *