פרידריך הגל באתר ייצור ידע

תקציר: גאורג וילהלם פרידריך הֵגֶל (Georg Wilhelm Friedrich Hegel;‏ 1770 – 1831) היה פילוסוף גרמני, ממייסדי האידיאליזם הגרמני ומחשובי ההוגים בתקופה המודרנית, שהשאיר חותם במגוון של תחומים. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות פרידריך הגל, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: הגל מרצה בפני סטודנטים ב-1828. התמונה הועלתה לויקיפדיה ע"י Franz Kugler, והיא נחלת הכלל]

גאורג וילהלם פרידריך הֵגֶל (Georg Wilhelm Friedrich Hegel;‏ 1770 – 1831) היה פילוסוף גרמני, ממייסדי האידיאליזם הגרמני ומחשובי ההוגים בתקופה המודרנית. הפילוסופיה של הגל שילבה, והשאירה חותם, במגוון רחב של תחומים - בהם הפסיכולוגיה, מדע מדינה, ההיסטוריה, חקר אמנות, חקר הדת והפילוסופיה (ויקיפדיה: גאורג וילהלם פרידריך הגל).

הישגו העיקרי של הגל הוא התפתחותו של ניסוח ייחודי לאידיאליזם, שלפעמים כונה "אידיאליזם מוחלט". חשיבות מיוחדת נודעה לשיטת החשיבה שלו, המכונה דיאלקטיקה, אשר מתיימרת להתגבר על ניגודים רעיוניים. עוד נודעה חשיבות לתפיסת ההיסטוריה שלו כהתגלמות הדרגתית של "הרוח" (Geist), ולסיפור האדון והעבד מתוך "הפנומנולוגיה של הרוח" (ויקיפדיה: גאורג וילהלם פרידריך הגל).

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות פרידריך הגל, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

רוני אקריש

רוני אקריש הוא ‏מייסד ומנהל‏ האוניברסיטה העממית - חינמית "קפה דעת"

.

.

.

.

.

אבי הראל

אבי הראל הוא בעל תואר שלישי בפילוסופיה והיסטוריה יהודית, שירת בצה"ל מג"ב ומשטרת ישראל שלושה עשורים, בתפקידי פיקוד שונים. בתפקידו האחרון היה ההיסטוריון של משטרת ישראל. פרסם שלושה ספרים ועשרות מאמרים בתחומי עיסוקו.

.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

.

.

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *