פסיכופתים ופסיכופתיה באתר ייצור ידע

תקציר: פסיכופתים אינם רק עבריינים ורוצחים. נמצא אותם באחוזים גדולים במשרות המבטאות עוצמה: בניהול, בעסקים ובפוליטיקה, ובוודאי במסגרות כוחניות, כמו: בצבא, במשטרה ובכוחות הביטחון האחרים. ריכזנו עבורכם את המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות פסיכופתיה ופסיכופתים, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה.

[בתמונה: פסיכופתית... התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי Juergen_G לאתר Pixabay]
[בתמונה: פסיכופתית... התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי Juergen_G לאתר Pixabay]

פסיכופתיה (psychopath) היא הפרעת אישיות, המהווה סוג של שיגעון; אולם, בעוד משוגעים גמורים לוקים, הן בתפיסת המציאות שלהם והן בהתנהגותם, פסיכופתים ניחנים בתפיסת מציאות ריאלית, אבל התנהגותם סוטה מבחינה חברתית. פסיכופתים אינם רק עבריינים ורוצחים. נמצא אותם באחוזים גדולים במשרות המבטאות עוצמה: בניהול, בעסקים ובפוליטיקה, ובוודאי במסגרות כוחניות, כמו: בצבא, במשטרה ובכוחות הביטחון האחרים…

ריכזנו עבורכם קצת מן הרוע הזה, במאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות פסיכופתיה ופסיכופתים, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

אוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

יוסף זוהר

ד"ר יוסף זהר, הינו עמית מחקר בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן; ועמית הוראה, החוג לקרימינולוגיה, אקדמית גליל מערבי.מחקרו לתואר שלישי, "משפט פלילי בצל המיקוח – השפעת עסקאות הטיעון על המשפט הפלילי", נערך במסלול הרב-תחומי של אוניברסיטת חיפה, בהנחייתם של הפרופסורים ישראל אומן, אורן גזל-אייל ואלון הראל. יוסף הואשם ברצח שלא היה, ישב במעצר שלושה חודשים באבו-כביר וארבע וחצי שנים (!) במעצר בית עד שזוכה זיכוי מלא מכל אשמה.

לאחר מאבק של ארבע שנים נוספות, הפרקליטות ומשטרת ישראל פיצו את זוגתו ואותו על הנזק והעוול שגרמו להם.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

רועי צזנה

המחבר (ראו תמונה משמאל), רועי צזנה, הוא דוקטור לננו-טכנולוגיה; עמית בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, ומרצה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון. בוגר קורס המנהלים של אוניברסיטת הסינגולריות ומחבר הספר המדריך לעתיד.
[התמונה משמאל: מאלבום התמונות הפרטי של המחבר]

.

.

.

.

.

.

.

[בתמונה: זהירות פסיכופת... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי 5116225 לאתר pixabay]
[בתמונה: זהירות פסיכופת... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי 5116225 לאתר pixabay]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *