הגירה ומהגרים באתר יצור ידע

תקציר: הגירה היא תנועת אוכלוסייה העוברת ממקום למקום. ההתייחסות אליה, לטוב ולרע, היא תמיד תלוית הקשר. ה- 18 בדצמבר הוא יום המהגר הבינלאומי. ריכזנו עבורכם קצת מן הרוע הזה, במאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות הגירה ומהגרים, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: הגירה והשלכותיה... התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית ideogram]
[בתמונה: הגירה והשלכותיה... התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית ideogram]

הגירה היא תנועת אוכלוסייה העוברת ממקום למקום, בתוך מדינות או בין מדינות, לתקופות קצובות או לצמיתות, אם מרצון, בחירה, אידאולוגיה או חיפוש אחר הזדמנויות חדשות; ואם מחוסר רצון ובחירה כמו בזמן מלחמה, רעב, אסון טבע או סחר בבני אדם. השימוש הנפוץ במושג הגירה נוגע לרוב לתנועה אנושית החוצה גבולות מדיניים לפרק זמן העולה על שנה. ניתן להפריד בין הגירה של בודדים או של קבוצות קטנות, להגירה המונית במהלך ההיסטוריה, ולהגירה עונתית, המתרחשת באופן קבוע בקהילות חקלאיות (ויקיפדיה: הגירה). ה- 18 בדצמבר הוא יום חג פרוגרסיבי: יום המהגר הבינלאומי. ה- 18 בדצמבר הוא יום המהגר הבינלאומי. 

הגירה היא מושג שיש להתבונן עליו תמיד בהקשר. כך למשל, לא ניתן להתבונן על סוגיית העליה לישראל בהסתכלות רחבה על הגירה [לאוסף המאמרים על עולים ועליה, לחצו כאן].

בתולדות האנושות נודעה להגירה השפעה עצומה מבחינה דמוגרפית ואתנית, כלכלית, חברתית ותרבותית. ב-400 השנים האחרונות השתנו הרכבי האוכלוסייה ביבשות אמריקה, אוסטרליה, צפון אסיה ובכמה חלקים באפריקה, הם אוכלסו בעיקר בידי אירופאים שסייעו להתרחבות משקי הארצות, להגדלת השוק הפנימי ולגידול מהיר של הייצור. אך בצד תמורות אלו, הגירה מסיבית עלולה לגרום לחוסר במשאבים ולחבלי קליטה קשים, לאינפלציה ולאבטלה (ויקיפדיה: הגירה).

קליטת הגירה יכולה לסייע חלקית בעת קיטון בכוח העבודה, אך גם לעורר התנגדות של האוכלוסיה המקומית (ויקיפדיה: הגירה)

ריכזנו עבורכם קצת מן הרוע הזה, במאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות הגירה ומהגרים, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

אוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

יורם אטינגר

יורם אטינגר הוא מומחה ביחסי ארצות הברית-ישראל, כיהן בעבר כציר בשגרירות ישראל בארצות הברית וכמנהל לשכת העיתונות הממשלתית.

.

.

.

אבי ברוכמן

ד"ר אבי ברוכמן שירת במשטרת ישראל בתפקידי פיקוד מטה והדרכה. בתפקידו האחרון שימש כראש המחלקה לשיטור קהילתי, בדרגת ניצב משנה. הוא עוסק במחקר ייעוץ והוראה בתחומי קרימינולוגיה ומערכת אכיפת החוק.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

.

.

.

חגית לרנאו

ד"ר חגית לרנאו, משפטנית, קרימינולוגית ומכהנת בעשור האחרון כמשנה לסנגור הציבורי הציבורי הארצי. מחברת הספר עבריינות ואכיפת חוק ומנהלת דף פייסבוק בשם זה, העוסק בסוגיות הקשורות למשפט פלילי, עבריינות ואכיפת חוק.

.

.

.

.

.

דוד א' פרנקל

דוד א' פרנקל (ראו תמונה משמאל) הוא ד"ר למשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ופרופ' אמריטוס בפקולטה לניהול באוניברסיטת בן גוריון בנגב.

מחבר הספר "תובנות מנהיגות וניהול - הגיגים והרהורים לאור פרשות השבוע וחגי ישראל" בהוצאת ראובן מס, ירושלים.

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

2 thoughts on “הגירה ומהגרים באתר יצור ידע

  1. Pingback: פנחס יחזקאלי: עליית הימין הקיצוני באירופה המערבית, הפרוגרסיבית | ייצור ידע

  2. Pingback: פנחס יחזקאלי: אל תטעו, המפץ הגדול באירופה בלתי נמנע! | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *