לאומיות ולאומנות באתר ייצור ידע

תקציר: הלאומיות (Nationalism) היא אחד המנועים הרעיוניים הגדולים והחיוביים ביותר שעיצבו את הסדר העולמי הנוכחי. זכרון מלחמת העולם השנייה והשמדת היהודים בשואה ע"י גרמניה הנאצית, הביא לתופעה ייחודית בשפה העברית: פיצול המילה Nationalism לשניים: ללאומיות וללאומנות, כשלאומנות מבטאת לאומיות שהתקלקלה והקצינה. ריכזנו עבורכם את המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות לאומיות ולאומנות, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה.

[בתמונה: לאומיות ולאומנות באתר ייצור ידע. התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]

הלאומיות (Nationalism) היא אחד המנועים הרעיוניים הגדולים והחיוביים ביותר שעיצבו את הסדר העולמי הנוכחי. זה הבסיס האידאולוגי לדמוקרטיה, למדינת רווחה, לחינוך ציבורי, שכולם הוצדקו ע"י הרעיון שקבוצת אנשים חולקת מטרה משותפת ויש לה מחויבות הדדית. היא הייתה גם הבסיס שהוביל לשחרור הקולוניות מהכיבוש המערב אירופאי (דנק, 2019).

זכרון מלחמת העולם השנייה והשמדת היהודים בשואה ע"י גרמניה הנאצית, הביא לתופעה ייחודית בשפה העברית: פיצול המילה Nationalism לשניים: ללאומיות וללאומנות, כשלאומנות מבטאת לאומיות שהתקלקלה והקצינה...

ריכזנו עבורכם את המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות לאומיות ולאומנות, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

אוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

רוני אקריש

רוני אקריש הוא ‏מייסד ומנהל‏ האוניברסיטה העממית - חינמית "קפה דעת"

.

.

עמק דנק

המחבר (ראו תמונה משמאל), סא"ל במיל' עמר דנק, עשה את שירותו הצבאי בחיל האוויר ובחטיבה האסטרטגית באג"ת. הוא מהנדס מערכות מידע, מוסמך ביחסים בין לאומיים מטעם אוניברסיטת חיפה. מרתוניסט...

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

.

.

.

.

דב תמרי

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *