עשר כרזות על המחאה, בין רפורמה משפטית למהפכה משטרית. אוסף 24

תקציר: הדף הזה מביא לכם את האוסף ה- 24 של הכרזות העוסקות ברפורמה המשפטית / במהפכה המשטרית ובתנועת המחאה שדוהרת הלאה... עיון מועיל ומהנה, ככל שניתן!

[בתמונה: תנחשו על איזה 'התנחלויות' שוב נסראללה מדבר? התמונה היא צילום מסך]
[בתמונה: תנחשו על איזה 'התנחלויות' שוב נסראללה מדבר? התמונה היא צילום מסך]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

כְּרָזָה או פּוֹסְטֶר (Poster) היא כל דימוי חזותי המיועד להצגתו לראווה. כרזות הן לא פעם הפריט המזהה מעצב גרפי יותר מאשר תוצרים אחרים בעולם העיצוב. לפני עידן הרשתות החברתיות, היו הפוסטרים מודפסים על נייר ותלויים לראווה על קירות או משטחים. היום, עברה הזירה אל הרשתות החברתיות (ויקיפדיה: כרזה).

הדף הזה מביא לכם את האוסף ה- 24 על הכרזות העוסקות ברפורמה המשפטית או בהפיכה המשטרית - הכול ע"פ עיניכם - ובתנועת המחאה שדוהרת הלאה...

עיון מועיל ומהנה, ככל שניתן, ואתם מוזמנים לתרום עוד...

[כרזות שבעל הזכויות שבהן לא אותר, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי בכל כרזה, אנא פנו ל: yehezkeally@gmail.com] 

*  *  *

כרזה ראשונה בראש הדף: תנחשו על איזה 'התנחלויות' שוב נסראללה מדבר?

*  *  *

כרזה שנייה: באמת כדאי להיות פרוגרסיבי?

לעג הגורל: מערכות המינהל הציבורי הישראליות הפכו את ישראל למדינה הפרוגרסיבית ביותר בעולם - שאפילו פותחת דלתות בית המשפט שלה בפני אויביה, מתספקת אותם ומגנה על זכויותיהם לפני ביטחון אנשיה... אבל הפרוגרס העולמי הפך לאחד האויבים המסוכנים ביותר, המערערים על עצם קיומה...

אז, תזכירו לי למה נכון שנהיה פרוגרסיביים?
[בתמונה: איזה פרדוקס... התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]
[בתמונה: איזה פרדוקס... התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]

כרזה שלישית: מה יעשו היועמ"ש, הפרקליטות ובית המשפט העליון ללא אמון הציבור?

מיותר לומר כי חוסר אמון הציבור במוסדות הללו, עלול לגרום לערעור הלגיטימציה של המערכת המשפטית, לפגיעה בשלטון החוק, לערעור היציבות החברתית ולפגיעה בזכויות הפרט.

מאז פסק דין עילת הסבירות, נחצו כל הגבולות בעיצומה של מלחמה. אני שומע מאנשים - שרק לפני שנה דיברו בהערצה על בית המשפט - משפטים כמו "מערכת האכיפה היא ביתם של הנוח'בות" ואת המילה 'בגידה' וליבי נחמץ.

לאבדן אמון יש השלכות מרחיקות לכת. אנחנו שומעים כבר צעקות 'בושה' באולמות בית המשפט העליון. זה ילך ויחמיר. כדאי לה למערכת לחשב מסלול מחדש!
[בתמונה: אב שכול מבית המשפט לשאת באחריות... התמונה היא צילום מסך]
[בתמונה: אב שכול מבית המשפט לשאת באחריות... התמונה היא צילום מסך]

כרזה רביעית: האליטה עוזבת...

אליטות כזכור קורסות לתוך עצמן ומתחלופת, וחלק משמעותי מהאליטה הישנה בדרך כלל מהגר מארצו. כך בכל העולם. כך גם אצלנו. מי שאיננו מסוגל לעמוד בחוקי החיים בג'ונגל שלנו הולך לחפש את עצמו ואת משפיחתו במקומות אחרים (כדי לגלות בדרך כלל, שכמו בשירותים, כשמסריח, עדיף כבר שזה יהיה הריח שלנו...).

הנה עוד מונולוג של עוזב פוטנציאלי, מנשה נוי, שפעם ידע להצחיק אותנו, והיום...: "יכול להיות שמהרבה בחינות, מדינת ישראל היא כבר לא החלום… מדינת ישראל היא לא. היא פשוט לא. היא כישלון... אני משחק בתיאטרון יפו עם פרטנרים פלסטינים וערבים. אתה רואה שנכשלנו." 

עצוב לי. מזכיר לי דפוס של אשה מוכה שמנהלת מערכת אשמות כפולה: את כל העולם היא מאשימה בצרותיה, למרות שהיא זו שקיבלה את ההחלטות, אבל באלימות בן זוגה, היא מאשימה דווקא את עצמה...

דרך צלחה מנשה!

שגיא בן נון בוואלה: "אני לא פוסל את האפשרות לעזוב. מדינת ישראל היא כישלון"
שגיא בן נון

15.7.2024 / 0:00

מנשה נוי הוא אחד האנשים הכי מצחיקים בישראל, אבל קשה לצחוק כשרואים מסביב חברה עם מנגנון השמדה עצמית. בינתיים, כשהוא צולל בהצגה והסכת חדשים לרגעים אפלים בהיסטוריה שלנו, הוא תוהה אם הקיטוב כאן חסר תקנה, ומגלה מה מונע מהחמישייה הקאמרית להתאחד. ריאיון
[למאמר המלא של שגיא בן נון בוואלה, לחצו כאן]

כרזה חמישית: אתם במקום סינואר, אם הייתם מחפשים עיתוי אופטימלי למלחמה, לא הייתם תוקפים?

תא"ל במיל אסף אגמון בזמן המחאה שלפני המלחמה: "שנים התעסקתי בנושא של הערכת כוח אסטרטגי בהיותי ראש מכון פיצ'ר למחקר אסטרטגי אווירי, בכלל אני מאוהב מאוד בהערכות של כוח אווירי. אני יכול להגיד שלהערכתי, כאשר למעלה מ- 600 טייסים מבצעיים הודיעו על הפסקת התנדבותם לשירות, להערכתי חיל האוויר איבד את היכולת שלו לעשות פעולה מבצעית צבאית משמעותית נגד איראן. אם נסראללה מצפון והחמאס בדרום יפתחו נגדנו במהלך משולב, חיל האוויר במצבו עכשיו אחרי כל מה שקרה, יהיה לו אתגר מאוד מאוד רציני. מצבנו הרבה יותר קשה ממה שהיה ביום השלישי למלחמת יום הכיפורים.

אז המחאה ידעה, הבינה, והכניסה את צה"ל למצב הזה בכוונת מכוון?
[תא"ל במיל אסף אגמון: "להערכתי חיל האוויר איבד את היכולת שלו לעשות פעולה מבצעית צבאית משמעותית"... התמונה היא צילום מסך]
[תא"ל במיל אסף אגמון: "להערכתי חיל האוויר איבד את היכולת שלו לעשות פעולה מבצעית צבאית משמעותית"... התמונה היא צילום מסך]

כרזה שישית: לא נחזור גם במצב חירום...

תת אלוף במיל' נוף ארז: "המטרה שלנו, של אנשי המח"א לצורך העניין, או המילואימניקים שהקפיאו את השירות, זה לגרום לחיל האוויר לא לחזור לתפקוד מלא, גם לא ברגיעה, ובטח ובטח לא, אם חס וחלילה ניכנס למצב חירום. לא רק אנחנו. גם מילואימניקים של יחידות כלל צה"ל, אותו הדבר, בשביל ליצור לחץ על מקבלי ההחלטות...

יש מצוקה חמורה בחיל האוויר ממה שאני יודע. המטה המבצעי של חיל האוויר לא יכול לתפקד במצב מלחמה. הוא מתפקד בסדיר, בתקיפות כאלה ואחרות בסוריה כמו ששומעים לפעמים. זאת אומרת שואלת הקריינית, שאם אנחנו נכנסים כרגע למצב חירום של מלחמה. אם המטה המבצעי, אנשי המטה המבצעי שכרגע, אנחנו די מגובשים בדעתנו לא לחזור לא בכל מקרה, יש בעיה לחיל האוויר לתת מענה מידי למצב לחימה."

האם בגלל זה לא נתן חיל האוויר מענה מידי במצב הלחימה ב- 7 באוקטובר?
[בתמונה: תא"ל במיל נוף ארז: יש בעיה לחיל האוויר לתת מענה מיידי למצב לחימה. התמונה היא צילום מסך]
[בתמונה: תא"ל במיל נוף ארז: יש בעיה לחיל האוויר לתת מענה מיידי למצב לחימה. התמונה היא צילום מסך]

כרזה שביעית של גלעד גלזר: רק לפרוגרסיביים, מסתבר, מותר לבצע רפורמה משפטית בבית המשפט העליון!

תנחשו מה רוצים הפרוגרסיביים לעשות עתה, כשבית המשפט העליון התהפך עליהם? רפורמה משפטית, מהר מהר בשלהי הכהונה (מזכיר במשהו את מינוי הרמטכ"ל שלנו...), להצלת הד-מ-ו-ק-ר-ט-י-ה כמובן!

מתי נלמד לקח?
BBC: Biden considering major Supreme Court reform: report
1 day ago
By Christal Hayes and Anthony Zurcher, 
BBC News
[לכתבה המלאה ב- BBC, לחצו כאן]

כרזה שמינית: המיליארדר ואיש העסקים, ביל הקמן, מספר לנו על התקשורת את מה שכבר ידענו...

"כולנו למדנו עכשיו באופן הקשה ביותר (ההסתרה התקשורתית המאורגנת של מצבו של ביידן) כיצד איננו יכולים לסמוך על תקשורת ה'מיין סטרים' כמקור הידע והאמת שלנו. ארגוני התקשורת הם כמו קבוצות ספורט שמריצות הצגות שנבחרו ע"י בעליהם ומבוצעות ע"י המאמנים שהם שוכרים. הם לא פוסקים בלתי משוחדים של האמת!" (ערוץ 14, 15/7/24).

[בתמונה: המיליארדר ואיש העסקים, ביל הקמן, מספר לנו על התקשורת את מה שכבר ידענו... התמונה היא צילום מסך]
[בתמונה: המיליארדר ואיש העסקים, ביל הקמן, מספר לנו על התקשורת את מה שכבר ידענו... התמונה היא צילום מסך]

כרזה תשיעית בדף הטוויטר של Oli London: זו אינה בגדד ולא דמשק ולא עזה. זוהי לונדון 2024, וכל טרנד מערבי בסוף מגיע אלינו!

בשביל לעמוד בפרץ צריך שורשים. דור המייסדים החילוני בא מבתים דתיים, הכיר את שורשיו וידע על מה הוא נלחם. אבל, צאצאיו גדלו מנותקים וחסרי שורשים. כך הם יתקשו לשרוד פה את העשור הקשה שבפתח. המצב בחו"ל גם הוא לא מבטיח...

ועתה, נדרשת האליטה הפרוגרסיבית שלנו לבחור: להגר לחו"ל ולהתאסלם שם עם כולם, להישאר מנותקים משורשים פה, ולהתאסלם כשהטרנד יגיע אלינו, או להבין את המסר, ולהתחיל להעמיק את שורשיה, בדת ובמורשת היהודית, ולהטות שכם באתגר המלחמה הארוכה המצפה לנו...

הכל פתוח והרשות נתונה!

[בתמונה: למתאסלמות לונדון הידד! המקור: דף הטוויטר של Oli London. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

כרזה עשירית בדף הטוויטר של ilan: למי מותר להגיד 'קוקסינל' ולמי לא?

ב- 16 ביולי 2024, השליך אדם בקבוק מים לעברו של אייל גולן שלא נשאר אדיש וכינה אותו 'קוקסינל'. רק אמר והמדינה געשה... אח"כ התנצל.

אחרי בחירות 2015 העניק אמנון אברמוביץ' את התואר 'קוקסינל', בפני קל מתגלגל מצחוק לנשיא הרצוג, שהפסיד אז את מערכת הבחירות לנתניהו. הוא אגב לא התנצל.

המסקנה, כולנו מתבהמים. אבל רק לקבוצה אליטיסטית מתוכנו מותר!
[בתמונה: למי מותר להגיד 'קוקסינל' ולמי לא? המקור: דף הטוויטר של ilan. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

[לאוסף המאמרים: 'בין רפורמה משפטית למהפכה משטרית', לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *