פנחס יחזקאלי: שמונת מאפייניה של אליטת ההון הישראלית

תקציר: אליטת ההון הישראלית היא אליטה יהירה, השקועה עד צוואר בתיאוריות ה- WOKE. טובת עמה רחוקה ממנה, והיא מיטיבה רק עם עצמה. היא בטוחה שהיא מעל לחוק שנועד רק להשתיק מתנגדים. היא מתבטלת בפני הערבים, שונאת את היהודים הלאומיים, ומאמינה, שלפני הטוב צריך להגיע הגרוע מכל. היא מבינה שזמנה קצוב, נמצאת כבר רגל אחת בחו"ל, אבל לפני שתהגר סופית, היא תחריב פה ככל יכולתה!

[בתמונה: מאפייניה של האליטה… התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]
[בתמונה: מאפייניה של האליטה… התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]
ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

זהו מאמר המבטא את דעתו של הכותב ואת הערכותיו המקצועיות בלבד.

*  *  *

'אליטת ההון' הישראלית מורכבת ממעגלים של בעלי ממון, בעלי אוריינטציה תרבותית אמריקנית, ליברלית מובהקת. ההי-טק הוא חלק חשוב ובלתי נפרד ממאפייניה. היא שולטת על מערכת הביטחון, על התקשורת הממוסדת, על מערכות המשפט, הרפואה ומה לא... אנשיה שולטים בצמרת המינהל הציבורי בישראל ומנווטים אותה בדרך המנוגדת לרצונות עמה.

זה אסונה של מדינת ישראל בעת הזו: הגרעין הקשה של האליטה אינו ציוני, ודעותיו דומות לדעות חברי כת ה- WOKE שהשתלטה על המפלגה הדמוקרטית האמריקנית. כתוצאה מכך - בזכות שליטתם במערכת הביטחון ובקונספציות המניעות אותה - הם ניווטו את ישראל היישר לתוך איום קיומי ממשי, בתוכה ומגבולותיה, בניגוד מוחלט לדעתם של רוב אזרחי ישראל היהודיים.

בעשור האחרון, מצויה האליטה הישראלית בחרדת ההתחלפות (ההבנה שהיא עומדת להיות מוחלפת), אחרי שאיבדה את ההגמוניה (את היכולת לשלוט ולנווט את הערכים והנורמות בחברה) ואת היכולת לעצב את דעת הקהל, והיא הולכת ומאבדת מאחזי כוח לאליטות מתחרות שצמחו, הבשילו ומבקשות להחליפה.

[למאמרו של ד"ר פנחס יחזקאלי: 'חרדת ההתחלפות של אליטת ההון הישראלית', לחצו כאן]

[בתמונה: חרדת ההתחלפות של האליטות... התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]
[בתמונה: חרדת ההתחלפות של האליטות... התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]

שמונת מאפייניה של אליטת ההון הישראלית

מאמר זה מציג לכם את שמונת מאפייניה של אליטת ההון, דרכי חשיבתה והתנהגותה שזהים לדרכי החשיבה של ה- WOKE. מאפייניום אלה הם:
  1. אליטה משתמטת (בניחגוד לאליטה משרתת). כזו שמשתמשת בכוח ובהשפעה שלה בעיקר לטובת עצמה, משפחתה או קבוצת האינטרסים שלה, מבלי להתחשב בטובת הכלל. אליטה זו עשויה לקדם מדיניות שמטיבה רק עם קבוצה מצומצמת של אנשים, לעיתים תוך פגיעה במעמדות נמוכים יותר.
  2. יוהרה - "אני וחוזק ידי"... אנחנו יודעים תמיד הכי טוב, מה טוב לעם וגם מה רוצים הערבים (בלי לדעת מילה ערבית, ובלי להכיר את תרבותם)
  3. תיאוריית הקטסטרופה: קודם נחריב הכל, ומתוך הכאוס יצמח לו סדר חדש - כאורדר (ואם לא יצמח, נעזוב)...
  4. לנו מותר הכל. החוק ושלטון החוק הם כלים לריסון העם.
  5. שונאים את עמם, מפתחים אוטו-אנטישמיות מוחלטת כלפי כל דבר יהודי, ופוחדים מהלאומיים ('בבונים' ודתיים לאומיים).
  6. אוהבים אמריקה ואמריקנים מהסוג הנכון (WOKE)
  7. התבטלות בפני הערבים המדוכאים והמוחלשים, בתוך ישראל ומחוץ לגבולותיה, ככבני הגזע הלבן, הנחות וה'מחליש', מה שהופך אותם לאידיוטים שימושיים.
  8. התייאשנו. אנחנו נוטשים לחו"ל.
[בתמונה: שמונת מאפייניה של אליטת ההון הישראלית. ייצור ידע]
[בתמונה: שמונת מאפייניה של אליטת ההון הישראלית. ייצור ידע]

מאפיין ראשון: אליטה משתמטת

אליטה משתמטת / לא משרתת (Non-Serving Elite או Self-Serving Elite), בניגוד לאליטה משרתת (Serving Elite או Service-Oriented Elite), היא אליטה שמשתמשת בכוח ובהשפעה שלה בעיקר לטובת עצמה, משפחתה או קבוצת האינטרסים שלה, מבלי להתחשב בטובת הכלל. אליטה זו מקדמת מדיניות המנוגדת לרצון העם, מטיבה רק עם קבוצה מצומצמת של אנשים, תוך פגיעה במעמדות נמוכים יותר, ומשתמשת במערכת אכיפת החוק כדי להשתיק קולות מתנגדים.

את הניכור ההולך וגובר - שחשה האליטה למדינה - ניתן לראות בדור הבנים:

  • מחד גיסא, השתמטות גוברת והולכת של בני אליטה מגיוס (כן. למרות הדעה השגורה, בת"א משתמטים יותר מהחרדים ראו הכתבה למטה);
  • ומאידך גיסא, הצטופפותם של אלה שהתגייסו "ביחידות מסדרות עתיד" כמו קורס הטיס, היחידות המיוחדות והיחידות הטכנולוגיות.

כך נוצר אבסורד הגובל בסיכון ביטחוני, שבו ריכוז הקבוצות הפוסט ציוניות בצה"ל, מתרכז דווקא ביחידות העילית שלו. את התוצאה אנחנו מרגישים היום על בשרנו!

[להרחבה בסוגיה זו, ראו את מאמרו של ד"ר פנחס יחזקאלי: אליטה משרתת ואליטה משתמטת וההבדלים ביניהן, לחצו כאן]

יאיר שרקי ב- N-12 ב- 2018: מנכ"ל משרד הביטחון: "בת"א משתמטים יותר מהחרדים"
אודי אדם מודה כי גיוס החובה בישראל לא אפקטיבי: במפגש עם אנשי עמותת "נצח יהודה", המלווה חיילים חרדים, אמר אלוף פיקוד הצפון לשעבר כי יש יותר מיועדים לשירות ביטחון שלא מתגייסים מסיבות שונות בהשוואה לאלו שאינם מתגייסים מסיבות דת. נתוני האמת של צה"ל מציגים תמונה מורכבת הרבה יותר...
[בתמונה: מנכ"ל משרד הביטחון: "בת"א משתמטים יותר מהחרדים". לכתבה המלאה ב- N12 של יאיר שרקי מ- 2018, לחצו כאן]

מאפיין שני: יוהרה - "אני וחוזק ידי"... אנחנו יודעים תמיד הכי טוב, מה טוב לעם וגם מה רוצים הערבים (בלי לדעת מילה ערבית, ובלי להכיר את תרבותם)

"... החטא הזה מחמיר כאשר מקבלי ההחלטות טועים לחשוב שדי בזריקת כסף כדי להשיג כל מטרה. בחיים האמיתיים זה הפוך: אם הולכים בכיוון הלא נכון, המימון הנדיב רק מרחיק מן היעד. 

כתוצאה מכך מקבלים מפלצות של ממש, כדוגמת אונר"א, שבזכות מימון של מיליארדים, בעיקר ממקורות מערביים, הפכה לכלי להנצחת פליטות ולניגוח של ישראל. אילו המיליארדים האלה היו מנוצלים ליישוב הפליטים מארץ ישראל וצאצאיהם בארצות ערב אחרות, או אפילו לחלוקה ישירות לידי הפליטים, בעיית הפליטים הייתה מוסרת מן השולחן כבר לפני עידנים." (בולשטיין, 2024).  

[בתמונה: חטא היוהרה של אליטות ההון... התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]
[בתמונה: חטא היוהרה של אליטות ההון... התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]

איך נראתה יוהרה לפני ה- 7/10?

הנה אחד מהאנשים המזוהים ביותר עם האליטה, קובי ריכטר, מכריז בביטחה: "הכוח הביטחוני הוא אנחנו המוחים, והכוח הכלכלי הוא אנחנו הכלכלה, ואנחנו הפתרון של המדינה. לא הממשלה. אין שום דרך בעולם שהם מנצחים אותנו." (אגב, על המשפט "הכוח הביטחוני הוא אנחנו המוחים" הם כבר לא חוזרים מאז ה- 7/10...).

[בכרזה: כך השתלטה האליטה על מכלול תחומי הביצוע בישראל, ובאופן כזה יכול עתה אחד מהאנשים המזוהים ביותר עם האליטה, קובי ריכטר, להכריז: "הכוח הביטחוני הוא אנחנו המוחים, והכוח הכלכלי הוא אנחנו הכלכלה, ואנחנו הפתרון של המדינה. לא הממשלה. אין שום דרך בעולם שהם מנצחים אותנו".  התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]
[בכרזה: כך השתלטה האליטה על מכלול תחומי הביצוע בישראל, ובאופן כזה יכול עתה אחד מהאנשים המזוהים ביותר עם האליטה, קובי ריכטר, להכריז: "הכוח הביטחוני הוא אנחנו המוחים, והכוח הכלכלי הוא אנחנו הכלכלה, ואנחנו הפתרון של המדינה. לא הממשלה. אין שום דרך בעולם שהם מנצחים אותנו". התמונה היא צילום מסך. הכרזה: ייצור ידע]

מאפיין שלישי - תיאוריית הקטסטרופה: קודם נחריב הכל, ומתוך הכאוס יצמח לו סדר חדש - כאורדר (ואם לא יצמח, נעזוב)...

מה קורה לאדוני הארץ שמגלים, שהשליטה הולכת ונשמטת מידם? הם הופכים למחרביה, משל היו בעל מכה המכריז קבל עם ועולם: "אני אוהב אותה כל כך; ולכן, אם היא לא תהיה שלי, היא פשוט לא תהיה"... הם מזהירים אותנו מפני ה'פשיסטים' ומציעים לנו את ה- WOKE מורשת הקומוניזם כתרופה. רק שבבחירה בין קומוניסטים לפשיסטים עדיפים האחרונים, כי הפשיסטים לפחות אוהבים את עמם ושונאים אחרים, בעוד הקומוניסטים שואים את עמם ואוהבים אחרים (גם אם הם אויבים...).

[להרחבת סוגיה זו ראו המאמר: "אם היא לא תהיה שלי, היא לא תהיה!" תסמונת הבעל המכה ותיאוריית הקטסטרופה של האליטה]

[בכרזה: אם לא אני, אף אחד... תיאוריית הקטסטרופה: קודם נחריב הכל, ומתוך הכאוס יצמח לו סדר חדש - כאורדר (ואם לא יצמח, נעזוב)... המאמר: מיכאל רוכוורגר (2023), אורי קרן: קצב הוצאת הכספים לחו"ל חסר תקדים. אלטשולר: המצב עלול להוביל לאבדון, דה מרקר, 16/2/23. הכרזה: ייצור ידע]
[בכרזה: אם לא אני, אף אחד... תיאוריית הקטסטרופה: קודם נחריב הכל, ומתוך הכאוס יצמח לו סדר חדש - כאורדר (ואם לא יצמח, נעזוב)... המאמר: מיכאל רוכוורגר (2023), אורי קרן: קצב הוצאת הכספים לחו"ל חסר תקדים. אלטשולר: המצב עלול להוביל לאבדון, דה מרקר, 16/2/23. הכרזה: ייצור ידע]

מאפיין רביעי: אנחנו האליטה. לנו מותר הכל. החוק ושלטון החוק הם רק כלים לריסון העם

ב- 2 בספטמבר 2024, הכריזה ההסתדרות על שביתה פראית מסיבות פוליטיות, כדי לכפות מדיניות אחרת על הממשלה בנושא בני הערובה שבידי חמאס.

השביתה לא חוקית? אז מה? הצחקתם... שלטון החוק הוא כלי שליטה בכם מטומטמים. הוא לא מחייב אותנו!

[בתמונה: מצחיק… התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]
[בתמונה: מצחיק… התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]

דף הטוויטר של ilan: למי מותר להגיד 'קוקסינל' ולמי לא?

ב- 16 ביולי 2024, השליך אדם בקבוק מים לעברו של אייל גולן שלא נשאר אדיש וכינה אותו 'קוקסינל'. רק אמר והמדינה געשה... אח"כ התנצל.

אחרי בחירות 2015 העניק אמנון אברמוביץ' את התואר 'קוקסינל', בפני קל מתגלגל מצחוק לנשיא הרצוג, שהפסיד אז את מערכת הבחירות לנתניהו. הוא אגב לא התנצל.

המסקנה, כולנו מתבהמים. אבל רק לקבוצה אליטיסטית מתוכנו מותר!
[בתמונה: למי מותר להגיד 'קוקסינל' ולמי לא? המקור: דף הטוויטר של ilan. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

מאפיין חמישי: שונאים את עמם, מפתחים אוטו-אנטישמיות מוחלטת כלפי כל דבר יהודי, ופוחדים מהלאומיים

דף הטוויטר של miri barbi 64,000: למה אנשי ה- WOKE, שונאים את המזרחיים, הפריפריאליים הלאומיים? כי המזרחים, הפריפריאליים והדתיים הלאומיים - הם האליטה החדשה, הלאומית, שנוטלת מהם בהדרגה את כל עמדות הכוח שתפסו מאז קום המדינה. אם הייתה בהם חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, היו ממהרים לסגור 'דיל' ולשריין לעצמם - כל עוד הם בעמדות כוח - זכויות יתר ב'מדינת ת"א'.

אבל, אסטרטגיה ארוכת טווח לא הייתה מעולם אחת החוזקות שלהם. על כן, הם יחבלו במפעל הציוני ככל שיוכלו, ואז יהגרו, וימשיכו לשפוך עלינו קיתונות מבחוץ.
[בתמונה: למה אנשי ה- WOKE,  שונאים את המזרחיים, הפריפריאליים הלאומיים? המקור: דף הטוויטר של miri barbi 64,000. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]
[בתמונה: למה אנשי ה- WOKE, שונאים את המזרחיים, הפריפריאליים הלאומיים? המקור: דף הטוויטר של miri barbi 64,000. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

13 בנובמבר 2022: נתן זהבי מציע שימוש חדש בתפילין...

ב- 13 בנובמבר 2022 הציע השדרן נתן זהבי לחרדים, ברדיו 103FM, לתלות את עצמם עם התפילין שלהם: ״כל הדרעקס האלה מצטטים לי פסוקים מהתנ"ך, תתפללו, תניחו תפילין, תדליקו נרות שבת, תפרישו חלה, תלכו לבושים צנוע. לכו קיבינימאט עם הצניעות ועם החלות ועם הדלקת נרות ועם התפילין, הייתי שמח לו כמה מכם היו קושרים את התפילין לגרון שלהם ותולים את עצמם מרוב שלא הם עושים כלום אבל הם נציגי ציבור".

[בהקשר זה, ראו את מאמרו של ד"ר פנחס יחזקאלי: 'אוטו-אנטישמיות, אנטומיה של שנאה עצמית', לחצו כאן]

[בסרטון: 13 בנובמבר 2022: נתן זהבי שואל איפה האנושיות ומציע שימוש חדש בתפילין...]

מאפיין שישי: אוהבים אמריקה ואמריקנים (מהסוג ה'נכון' כמובן)

דף הטוויטר של George Orwell: 'חמוצים' מודל 2024: בחברת נציגי העם היהודי הם נראים חמוצים חסרי מנוח, בעצירות או עם בחילות קשות, אבל ליד האמריקאים הם נראים בטוחים שלווים ורגועים. שאלתם את עצמכם למה?!

[בתמונה: ביקור גנרל קורילה - מפקד פיקוד המרכז האמריקאי - במפקדת פיקוד הצפון.  המקור: דף הטוויטר של George Orwell. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]
[בתמונה: ביקור גנרל קורילה - מפקד פיקוד המרכז האמריקאי - במפקדת פיקוד הצפון. המקור: דף הטוויטר של George Orwell. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

מאפיין שביעי: התבטלות בפני הערבים המדוכאים והמוחלשים, בתוך ישראל ומחוץ לגבולותיה, ככבני הגזע הלבן, הנחות וה'מחליש', מה שהופך אותם ל'אידיוטים שימושיים'

"לתת לסינואר הכל"... אלה פניה של האליטה: יעל דן: "אני בעד לתת לסינואר הכל!"... פניה של יעל דן כפני האליטה. הם כולם מוכנים לתת לסינואר הכל... וסינואר הרי דומה להם. בדיוק כמוהם. הוא לא מתכוון באמת... אין לו ערכים שהוא מוכן למות בשבילם וגם להרוג, והוא מתפרע רק בגללנו, ואם רק נחבק אותו ונתנהג יפה, נהפוך אחים וניסע אליו לאכול חומוס בעזה כל יום שישי... הוא גם יתן להם הכל כי הוא מטומטם והוא הבטיח, והם בערמומיות אין קץ, אםרק ירצו, יעבדו עליו ויתנפלו עליו מיד כשיקבלו את החטופים...

איתרע מזלה של ישראל שבתקופה הקריטית בתולדותיה היא מונהגת ע"י אליטה עצובה, שבעה ומפונקת, שאיבדה את דרכה. אליטה שמעולם לא הכירה את אויביה, וגם בזה למה שהם אומרים ולא לוקחת אותם ברצינות. פלא שהאויב בז להם ולועג להם, ולהם אין אפילו שכל והבנה לראות זאת?

[בהקשר זה, ראו את אוסף המאמרים על 'אידיוטים שימושיים', לחצו כאן]

חדשות סרוגים:  מגישה בגלי צה"ל: "אני בעד לתת לסינוואר הכל"
מגישה בגלי צה"ל עוררה סערה כאשר אמרה אמש כי "אני בעד לתת לסינוואר הכל ולהרים דגל לבן". ח"כ טלי גוטליב גינתה את דבריה ואמרה: "עוד חרפה מבית היוצר של הדיפסטייט בצמרת צה"ל"
[לכתבה המלאה ב'חדשות סרוגים', לחצו כאן]

וגם: קובי ריכטר מקווה שהערבים יספרו אותו, רק שהם לא!

קובי ריכטר, מאבות המחאה ומממניה, סיפר במכון הישראלי לדמוקרטיה, כי לפני הבחירות המוניציפאליות, ניסה לשווא לשכנע את אבו מאזן להתיר לערביי מזרח ירושלים להצביע לבחירות לעיריית ירושלים, ואם היו עושים את זה, סמוטריץ' בתוך חודש היה מבקש לחלק את ירושלים. הוא פנה לערבים: "אתם בעלי הבית. זה לא מי סופר אתכם. תצביעו 70% ותחליטו אתם את מי אתם סופרים. "אני מקווה שתספרו אותי!", אמר, כשהוא מניח את ידו על ליבו (ראו בתמונה למטה).

אינני יודע מה אמרו לו שומעיו הערבים, בעברית ובאנגלית. אבל סיפרו לי מה הם אמרו בערבית: הם לעגו לו ואמרו שהנה, היהודים חוזרים להיות 'כופרים בני חסות' ('דימי'), שמנוכנים לחיות תחת שלטון מוסלמי תמורת הג'יזייה - דמי החסות המלווים בהשפלה (יחזקאלי, 2022).

אינני מסכים עם מילה אחת שקובי אומר, אבל אני מעריך את האיש ומכבד את העובדה שהוא מאמין במה שהוא מאמין ואף משקיע את מרצו, נפשו וכספו להגשים זאת. רק שאינני יכול שלא לתהות מדוע קובי, כמו השמאל כולו, חושב שאפשר להתנהל במזרח התיכון בלי השפה והתרבות. איזו בעיה יש לו להחזיק ארבעה מטובי הערביסטים בישראל - שמכירים את השפה המדוברת והספרותית, ואת התרבות על בורייה - להשמיע להם את הדברים לפני וללמוד מהם איך זה נשמע ומה לומר כדי שיישמע נכון?

האם הוא אינו עושה זאת כי חלק ממנו יודע מה יאמרו? שדבריו מעידים על התבטלות ועל חוסר כבוד עצמי, ובאזורנו, מי שאיננו מכבד את עצמו לא ראוי לכבוד? שהתנהגותם כלפי הדימי - יהודים ונוצרים - אינה מבשרת טובות לחזון שלו? הרי הוא היה פה וראה מה עשו המוסלמים לדימי-'בני חסות' אחרים לפי האסלאם, שותפיהם הערבים הנוצרים במדינות השכנות, וגם אצלנו, בבית לחם למשל...

ועוד שאלה למפגיני המחאה בעבר ובהווה, אלה שהם עדיין ציונים: האם אתם מבינים לאן מובילי המחאה גוררים אותכם, כ'אידיוטים שימושיים'?
[קובי ריכטר: "אני מקווה שתספרו אותי... התמונה היא צילום מסך]
[קובי ריכטר: "אני מקווה שתספרו אותי... התמונה היא צילום מסך]

וגם: השורשים הנעלמים של עמי איילון

תקשיבו לסרטון למטה, שבו עמי איילון שובר שיאים של התבטלות עצמית מול 'הפרא האציל' הפלסטיני שלו, ומלמד על שורשים ועל מורשת... לא שלו. של הפלסטינים. הוא אינו יודע בני כמה השורשים שלו בארץ הזאת? עצוב. בעיצומה של מלחמה קיומית גם הוא מתפקד כאידיוט שימושי בשירות הפלסטינים, וגם לו הייתי מזכיר לו את קביעתו של אלברט איינשטיין ב-1920, באמרו לשבועון יהודי כי "היהודי הנוטש את אמונתו נמצא במצב דומה של חילזון שנוטש את קונכייתו – הוא עדיין חילזון".  

[בהקשר זה, ראו את מאמרו של ד"ר פנחס יחזקאלי: 'הפרא האציל' של השמאל הישראלי, לחצו כאן]

[בסרטון השורשים של עמי איילון]

דף הטוויטר של מני אסייג: אם רק תסולק הציונות, יגיע השקט למזרח התיכון...

זו הפנטזיה הגדולה של השמאל הלא ציוני, שהולך ונוגס במהירות בשמאל הציוני. לפיה, הציונות היא הבעיה במזרח התיכון... מיד אחרי השגת "חזון שתי המדינות", ימשיכו ההפגנות להשגת "מדינת כל אזרחיה" בגבולות הקו הירוק. השלב האחרון הוא כמובן האיחוד בין המדינות הפלסטיניות. היהודים יהיו כמובן המוח... (את 'המזרח התיכון החדש' של שמעון פרס אתם זוכרים?)

הנה, הביטו טוב על חולצתו של השגריר לשעבר אלון ליאל, בעלה של רחל ליאל נשיאת הקרן לישראל חדשה, ואבא של דפנה ליאל, פרשנית N12. היא אומרת הכל... השאלה היא רק אם לא נכון היה להמתין עם החולצה עד ש'האידיוטים השימושיים' יסייעו בהשגת החזון המקדים של 'שתי המדינות'...
[בתמונה: אם רק תסולק הציונות יגיע השקט למזרח התיכון... המקור: דף הטוויטר של מני אסייג menny assyag. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]
[בתמונה: אם רק תסולק הציונות יגיע השקט למזרח התיכון... המקור: דף הטוויטר של מני אסייג menny assyag. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

מאפיין שמיני: התייאשנו. אנחנו נוטשים לחו"ל

דף הטוויטר של Daniel Bursan: סוף עידן ה"נועדנו לחיות יחד..." - האליטה עוזבת

אנחנו מדינה נורמאלית למרות הכל... הסוציולוג האיטלקי וילפרדו פארטו (Vilfredo Pareto; 1848–1923) מלמד אותנו שאחד החוקים השולטים בתורת האליטות הוא, המחזוריות של חילופי האליטות (The circulation of elites). המערכת החברתית לעולם דינאמית, ואין אליטה שמובילה את עמה לעד.

'אליטת ההון' הישראלית - שמובילה אותנו מאז שנות ה- 90 של המאה הקודמת - הוליכה לעולם מדומיין של "מזרח תיכון חדש" ("האויב ממש כמונו", "נועדנו לחיות ביחד"...). עתה, עם התנפצות החלום וגרירת ישראל לכאוס - ולמרות ניצחונה הגדול בזירת הפנים והשתלטותה המוחלטת על תהליכי קבלת ההחלטות בישראל - היא קרובה לסיים את תפקידה ההיסטורי, בדם, אש ותימרות עשן.

שלושה סימנים בולטים לכך: האחת היא הופעתן של אליטות-נגד, הקוראות עליה תגר. השנייה היא אבדן הלגיטימציה הגובר של בכיריה, נציגיה והמוסדות הנשלטים על ידה (תקשורת, הפרקליטות, יחידות החקירות של המשטרה, בית המשפט העליון, ההסתדרות וכדומה...) בעיני העם. והשלישית היא תחילת ההגירה של בני האליטה החוצה, שתתגבר ותלך. 

כך זה בכל העולם. כך זה גם אצלנו... כואב, אבל אלה החיים!

[בתמונה: נועדנו לחיות יחד - האליטה עוזבת... המקור: דף הטוויטר של Daniel Bursan. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]
[בתמונה: נועדנו לחיות יחד - האליטה עוזבת... המקור: דף הטוויטר של Daniel Bursan. אנו מאמינים כי אנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

[לאוסף המאמרים על אליטות ואליטיזם, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים: 'בין רפורמה משפטית למהפכה משטרית', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על 'הפרוגרסיביים החדשים ואנחנו' באתר ייצור ידע, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *