אלעד רזניק: הצבא האמריקני התקרנף כבר ב- 2014

תקציר: בבוקר ה- 7 באוקטובר 2023, חווינו את עומק ההתקרנפות של בכירי מערכת הביטחון שלנו, ואת מחיר הסימביוטיקה ארוכת השנים שלהם עם בכירי הצבא האמריקני. אבל מתי החלה התקרנפות הצבא האמריקני? את שורשי המעורבות המכוונת שלו בפוליטיקה ניתן למצוא בתקופת ממשל אובמה, כאשר ב- 16 לספטמבר 2015 הגיע לתקשורת האמריקאית מכתב שכתבו 50 אנשי מודיעין ששרתו ב"פיקוד המרכז" האמריקני (Centcom). לטענתם, בין השנים 2014 ל- 2015, שונו דו"חות המודיעין שנכתבו על ידם, מסיבות פוליטיות...

[בתמונה: יאללה מתקרנפים… התמונה המקורית היא צילום מסך]
[בתמונה: יאללה מתקרנפים… התמונה המקורית היא צילום מסך]

[לאוסף המאמרים אודות תופעת 'מדינת העומק' - ה'דיפ סטייט', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים בנושא 'מלחמת חרבות ברזל', לחצו כאן]

האם הפוליטיזציה חדרה לצבא האמריקאי, ופגעה באמינות בעלי התפקידים בו? 

הגמל הלועס היא תמונת העט של אלעד רזניק

בבוקר ה- 7 באוקטובר 2023, חווינו את עומק ההתקרנפות של בכירי מערכת הביטחון שלנו, ואת מחיר הסימביוטיקה ארוכת השנים שלהם עם בכירי הצבא האמריקני. אבל מתי החלה התקרנפות הצבא האמריקני?

את שורשי המעורבות המכוונת שלו בפוליטיקה ניתן למצוא בתקופת ממשל אובמה: ב- 16 לספטמבר 2015 הגיע לתקשורת האמריקאית מכתב שכתבו 50 אנשי מודיעין ששרתו ב"פיקוד המרכז" האמריקני (Centcom), שבסיסו בטמפה, פלורידה. פיקוד זה אחראי על פעולות הכוחות המזוינים של ארצות הברית בכ- 20 מדינות ובהן מצרים ופקיסטן, וכן על מאמצי המלחמה בעיראק ובאפגניסטן (ראו את מפת גבולות הגזרה שלמטה).

לטענת כותבי המכתב, דו"חות המודיעין שלהם שונו על ידי מפקדי זרוע המודיעין של הפיקוד. מסתבר כי 4 חודשים קודם לכן, הועברה תלונה רשמית, הן לפיקוד המרכז (Centcom) והן לסוכנות המודיעין של משרד ההגנה של ארצות–הברית, ה- DIA. שני הארגונים לא עשו דבר לנוכח התלונה שהוגשה להם.

כנהוג בארה"ב במקרים כאלה, הוקמה ועדת בדיקה, שהורכבה מחברי בית הנבחרים, החברים בוועדת המשנה למודיעין. הרכבה היה 4 חברי קונגרס מטעם המפלגה הדמוקרטית, ושישה חברי קונגרס מטעם המפלגה הרפובליקנית (הכותב מודה בעניין זה ל- Alex Furrier).

[במפה: מפת הגזרה של סנטקום... המקור: מפות גוגל]
[במפה: מפת הגזרה של סנטקום... המקור: מפות גוגל]
הוועדה פרסמה את ממצאיה ביום רביעי ה 10 לאוגוסט. ע"פ הממצאים, בין השנים 2014 ל- 2015, דו"חות המודיעין של פיקוד המרכז אכן שונו, בהוראה ישירה של ראש אגף המודיעין במטה המשותף (ה- J2) וסגנו.

מפקד הפיקוד, הג'נרל לויד אוסטין, סיים את תפקידו במרץ 2016 והשתחרר מהצבא. הוא משמש כיום כמזכיר ההגנה של ארצות הברית. קצין המודיעין של הפיקוד באותה ע, מיג'ור ג'נרל סטיבן גרוב, זכה לקידום ושימש G8-QDR בפנטגון (ראש המשרד, שאחראי על הטמעת האסטרטגיה הנבחרת בכלל יחידות הצבא האמריקאי, ובדיקת ההתאמה שלהם לנושא). סגן מפקד זרוע המודיעין של הפיקוד - שהוא אזרח בשם גרגורי רייקמן - הועבר מתפקידו וחזר ל- DIA.

למה שונו הדו"חות? אפשר רק להניח. לדעתי, הסיבה היא פוליטית לחלוטין, הנשיא אובמה הצהיר בתחילת 2014 שדאעש הם "קבוצת כדורסל של בית-ספר" (JV Team), הדו"חות היו אמורים להתאים לרוח דבריו.

יש מישהו שמתקשה להבין את הקשר לבכירי מערכת הביטחון שלנו?

[הדו"ח המלא של ועדת הבדיקה לעניין זיוף דוחות המודיעין, זמין כאן לעיונכם, בלחיצה]

[הדו"ח המלא של ועדת הבדיקה לעניין זיוף דוחות המודיעין, זמין כאן לעיונכם, בלחיצה]
[הדו"ח המלא של ועדת הבדיקה לעניין זיוף דוחות המודיעין, זמין כאן לעיונכם, בלחיצה]

לאחר מכן, אגב מבקר מערכת הביטחון שלהם הסיק שאין ביסוס לטענות ובזאת ביטל את הכל. אבל הוסיף שכמובן הדוח לימד אותם כל מיני לקחים חשובים שיכולים לשפר את המערכת.

וועדת המשנה למודיעין בקונגרס, שבה 4 חברי קונגרס מטעם המפלגה הדמוקרטית, ושישה חברי קונגרס מטעם המפלגה הרפובליקנית קובעים והמבקר מפריך? שימו לב שהוא לא האשים איש בשקר ולא נקט בצעדים נגד איש...

לי זה מזכיר את התגובות במערכת הביטחון אחרי שבריק יצא לתקשורת, אבל איש באמונתו יחיה...
[בתמונה: כשמבקר המערכת דוחה את הדוח... למסמך המלא לחצו כאן]

[לאוסף המאמרים אודות תופעת 'מדינת העומק' - ה'דיפ סטייט', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים בנושא 'מלחמת חרבות ברזל', לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

נושאים להעמקה

מקורות והעשרה

[בתמונה: יאללה מתקרנפים... התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]
[בתמונה: יאללה מתקרנפים... התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]

One thought on “אלעד רזניק: הצבא האמריקני התקרנף כבר ב- 2014

  1. Pingback: אלעד רזניק: האלוף שמני והמכונית המשומשת של גנרל ג'ון אלן | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *