אלעד רזניק: כשתופעת "MeToo#" והפוליטיקה נפגשים…

[למאמר המלא ב- Buisiness Insider, לחצו כאן]

[לריכוז המאמרים אודות תופעת ה- MeToo# והשלכותיה, לחצו כאן]

באלבאמה נערכו ב- 12 בדצמבר 2017, בחירות מיוחדות לסנאט האמריקני. התמודדו בהם רוי מור (Roy Moore) הרפובליקני ודאג ג'ונס הדמוקרטי. נגד מור הלכו והצטברו עדויות מהעבר, כי נהג להטריד מינית קטינות.

בתשיעי לנובמבר 2017, פרסם הוושינגטון פוסט כתבה, במסגרתה האשימה אשה בשם לאה קורפמן (ראו בתמונה למעלה) את מור, בכך שהטריד אותה מינית בשנת 1979, כאשר היא הייתה בת 14 בלבד. 

עד מהרה הצטרפו מתלוננות נוספת. ב- 11 לנובמבר 2017, ערכה בוורלי יאנג נלסון (Beverly Young Nelson) - ביחד עם עורכת דינה המפורסמת, גלוריה אלריד (Gloria Allred) - מסיבת עיתונאים. נלסון טענה כי נלסון אמרה כי הכירה את מור כשהייתה מלצרית בת 16 במסעדה בסוף שנות ה -70 של המאה הקודמת, וכי פיתה אותה להיכנס למכוניתו - לאחר שהציע לה נסיעה הביתה - וביצע בה מעשים מגונים. 

כהוכחה, הציגה נלסון הקדשה שכתב לה מור, לכאורה בחג המולד של 1977. על ההקדשה בה נכתב: "לא יכולתי לאחל חג מולד שמח לבחורה מתוקה יותר או יפה יותר" על ההקדשה היה חתום "רוי מור תובע מחוזי" ("To a sweeter more beautiful girl I could not say 'Merry Christmas.' Love, Roy Moore D.A., 12-22-77, Olde Hickory House."). 

במסיבת עיתונאים נוספת, ציטט עו"ד אלריד מומחה לכתב יד, שחקר כמה דוגמאות של כתב היד של מור וקבע כי הוא מאמין, שהחתימה בספר המחזור של נלסון היא של מור. עוד נטען כי מאז התלונה עוברת נלסון מסע של איומים והשמצות, היא חייבת להסתגר בביתה מאחורי דלתות מוגפות.

מור נראה כגמור. אבל, בעקשנות דרומית טיפוסית, סרב לפרוש מהמירוץ. הוא הכחיש את כלל האשמות כנגדו, וטען, שכשנלסון הייתה קטינה, הוא כלל לא היה תובע מחוזי. הוא ועורכי דינו מיהרו להטיל ספק בלגיטימיות של ההקדשה שאותה הציגה נלסון, ודרשו כי תיבדק על ידי מומחה בניתוח כתב יד.

המפלגה הרפובליקנית נעמדה על רגליה האחוריות. מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט הודיע, שאם רוי מור ייבחר על ידי תושבי אלבאמה, הוא לא ישביע אותו לכהונה והבטיח - עם היבחרו של מור - להגיש תלונה כנגדו לוועדת האתיקה של הסנאט. 

במהלך חודש נובמבר, במהלך ראיון לטלוויזיה, אמר הנשיא דונלד טראמפ, שהוא זקוק להצבעת הסנאטור הרפובליקני, והמליץ לתושבי אלבאמה לא לבחור במועמד הדמוקרטי לסנאט. על מהלכו זה זה הנשיא לקיתונות של ביקורת בתקשורת האמריקאית. 

בבוקר יום שישי, הודתה נלסון בראיון לרשת ABC, שהיא הוסיפה את התאריך להקדשה אותה כתב מור בספר המחזור שלה.

[בתמונה: הזיוף... צילום מסך מכתבת חדשות abc]

אבל זה לא עזר לרוי מור. המושב של אלבאמה בסנאט עבר לידי הדמוקרטים.

[לריכוז המאמרים אודות תופעת ה- MeToo# והשלכותיה, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *