הכל על ביורוקרטיה באתר 'ייצור ידע'

תקציר: ביורוקרטיה היא אחת מצורות הארגון המוכרות ביותר, האפקטיביות ביותר בתחומים מסוימים, אך גם המושמצות ביותר… ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות ביורוקרטיה - יתרונותיה ומחלותיה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: ביורוקרט... תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי Alexas_Fotos לאתר Pixabay]
[בתמונה: ביורוקרט... תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי Alexas_Fotos לאתר Pixabay]

עודכן ב- 4 באפריל 2024

ביורוקרטיה מוגדרת באתר מילוג, כ"ארגון שבו הכוח מצוי בידי פקידים רבים ועתיר נהלים ורגולציה". זוהי אחת מצורות הארגון המוכרות ביותר, האפקטיביות ביותר בתחומים מסוימים, אך גם המושמצות ביותר והנוטות לחלות במחלות ארגוניות חסרות מרפא, כ"שלטון הביורוקרטיה ושלטון הנהלים".

בדף זה ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות ביורוקרטיה - יתרונותיה ומחלותיה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

לקובצי מאמרים נפרדים, העוסקים בתת נושאים של ביורוקרטיה:

יצחק אדיג'ס

פרופ' יצחק אדיג'ס הוא מהחשובים במומחי הארגון של סוף המאה העשרים ותחילת המאה העשרים ואחת, וזהו הבלוג האישי שלו, המתורגם לעברית.

.

.

.

.

.

.

קובי ביטר

קובי ביטר הוא איש הי-טק לשעבר (שימש כ‏מנכ"ל‏ בינת סמך - Bynet Semech). כיום, הוא מקדיש את זמנו לחינוך ולהוראה.

.

.

.

.

.

אלי בר און

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

.

.

.

.

יצחק בריק

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

.

.

אייל גונן

אייל גונן (LL.B, MBA) הוא עורך דין בתחומי המשפט האזרחי והעסקי; מרצה באוניברסיטת בן גוריון, במכללה להנדסה סמי שמעון בבאר שבע ובמכללת אחווה. בלוגר בנושאי טכנולוגיה ומחשבים מאז שנות התשעים של המאה הקודמת.

.

.

.

.

מאיר גלבוע

ד"ר מאיר גלבוע הוא קרימינולוג ישראלי וניצב משנה (בדימוס), שכיהן כסגן ראש היחידה הארצית לחקירות פשעים במשטרת ישראל. לאחר פרישתו מהמשטרה, עמד בראש מחלקת החקירות ברשות ההגבלים העסקיים. לאחר מכן שימש יועץ מיוחד לענייני שחיתות למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס.

.

.

.

.

.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

.

אמציה חן

תת אלוף אמציה חן (פצי) היה מפקד אוגדה. לאחר שחרורו ב- 1991, מונה במילואים כאחראי על הפקת לקחים בצה"ל.

.

.

.

.

.

גליה יוספי

גליה יוספי התמחתה בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), בחברת ייצור ידע

.

.

.

.

.

דניאל יחזקאלי

דניאל יחזקאלי הוא מלחין למשחקי וידאו ומרצה בבית הספר למוסיקה רימון; בבית הספר לאומנויות, תלמה ילין; ובבית הספר למקצועות המולטימדיה של האוניברסיטה הפתוחה. הוא עוסק בחיבור שבין מוסיקה ומשחקים לניהול, פילוסופיה, פסיכולוגיה, פיזיקה ומדעי המוח. משמש כמנהל מחלקת השמע והמלחין הראשי של אולפן המשחקים האמריקאי-שווייצרי Amstad Digital.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.
בכרזה: חוק הארגונים הביורוקרטים של ד"ר פנחס יחזקאלי
[הכרזה: ייצור ידע]

אהוד נשרי

אהוד (אודי) נשרי (ראו תמונה למטה), מהנדס בקרת מכונות ובעל תואר EMBA מאוניברסיטת תל אביב. ניהל מספר ארגונים בתחומים שונים במשק.

.

.

.

.

.

.

פנחס פישלר

עו"ד פנחס (פיני) פישלר הוא קצין משטרה לשעבר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בימי ניצב בנימין זיגל. משמש כחבר ועדת הביקורת של לשכת עורכי הדין בישראל.

הוא בעל חמישה תארים אקדמיים, שלושה מהם בהצטיינות, ממייסדי תנועת אומץ, הגן בערכאות שונות על שוטרים וקציני משטרה רבים, פעמים רבות בהתנדבות. לוחם בלתי מתפשר למען טוהר המשטרה והאפקטיביות שלה.

מייסד דף הפייסבוק "משטרת לואי דה פינס". מוציא מידי חודש דו"ח מסכם על חריגות במשטרת ישראל, שהפך חומר חובה בידיהם של אנשי אקדמיה ואזרחים שאכפת להם.

.

.

.

.

שוש קמחי

שוש קמחי היא דוקטורנטית לניהול. שימשה כמנהלת אגף פיתוח והדרכה בבנק דיסקונט 10 שנים. ניהלה את תהליך האסטרטגי של שינוי התרבות הארגונית בבנק. משמשת כחברת הועד המנהל של עמותת משאבי אנוש ישראל.

.

.

.

.

.

.

יאיר רגב

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד. רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים. הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

.

.

עפרון רזי ופנחס יחזקאלי

ד"ר פנחס יחזקאלי ואינג' עפרון רזי הם מומחים בתחום האבחון הארגוני. מאמר זה מבוסס על פרק מספרם "אנטומיה של ארגונים צבאיים, שראה אור בהוצאת משרד הביטחון ומודן בשנת 2013.

.

.

.

.

אלעד רזניק

הגמל הלועס הוא תמונת העט של הכותב: אלעד רזניק

.

.

.

רקפת ששון

תמונת העט של רקפת ששון, מנהלת לקוחות ופרויקטים שיווקיים בתחומי האופליין והאונליין. עוסקת בתכנון, גיבוש אסטרטגיה והובלה של פרויקטים, משלב הבנת הצרכים של הלקוח ועד לשלב הפקת התוצר הסופי. כן, עוסקת בפיתוח עסקי, כתיבת תוכן וניהול אפליקציות. בעלת תואר ראשון בתקשורת ובמנהל עסקים, ותואר שני בהתנהגות ובפיתוח ארגונים.

.

.

.

.

.

.

Jeppe Vilstrup Hansgaard

Jeppe Vilstrup Hansgaard הוא מנכ"ל חברת Innovisor - שצברה בעשור האחרון ניסיון בשינויים עסקיים, בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), במיזוגים וברכישות ביותר מ- 35 מדינות

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

מקורות והעשרה

14 thoughts on “הכל על ביורוקרטיה באתר 'ייצור ידע'

  1. Pingback: יאיר רגב: מי יציל את צרפת מעצמה? | ייצור ידע

  2. Pingback: פנחס יחזקאלי: 'אליטת ההון'. קווים לדמותה של האליטה הנוכחית של ישראל, חלק 1 | ייצור ידע

  3. Pingback: פנחס יחזקאלי: סוף עידן הדמוקרטיות? | ייצור ידע

  4. Pingback: פנחס יחזקאלי: סוף עידן הדמוקרטיות? | ייצור ידע

  5. Pingback: פנחס יחזקאלי: עשר כרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות – אוסף 46 | ייצור ידע

  6. Pingback: פנחס יחזקאלי: אל הכאוס ובחזרה. התאוששות מהפתעות בארגונים ביורוקרטיים | ייצור ידע

  7. Pingback: פנחס יחזקאלי: מנהל מערכתי (Case Manager) – משליט הסדר בכאוס הביורוקרטי בימי משבר | ייצור ידע

  8. Pingback: פנחס יחזקאלי: מנהל מערכתי (Case Manager) – משליט הסדר בכאוס הביורוקרטי בימי משבר | ייצור ידע

  9. Pingback: פנחס יחזקאלי: כשסמכות ואחריות בסוגיה אחת מתפצלים בין ארגונים רבים | ייצור ידע

  10. Pingback: פנחס יחזקאלי: כשסמכות ואחריות בסוגיה אחת מתפצלים בין ארגונים רבים | ייצור ידע

  11. Pingback: פנחס יחזקאלי: עשר כרזות על מלחמת שמחת תורה – 'מבצע חרבות ברזל' אוסף 25 | ייצור ידע

  12. Pingback: פנחס יחזקאלי: פרשת שמיני שבספר ויקרא – שיעור בנהלים ארגוניים | ייצור ידע

  13. Pingback: פנחס יחזקאלי: פרשת שמיני שבספר ויקרא – שיעור בנהלים ארגוניים | ייצור ידע

  14. Pingback: יצחק אדיג'ס: הסיבה לביורוקרטיה | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *