חגית נעים: משטרת ישראל – כמה שאני עצובה בשבילך!!!

[בתמונה: איפה הימים הטובים ההם, שלפני המרדף אחר הסטטיסטיקה, שבהם שוטרים פשוט נתנו  שירות בכבישים... תמונה חופשית שהועלתה על ידי GK Sens-Yonne לאתר flickr]

[לקובץ המאמרים על תרבות, סטייה ושחיתות שוטרים באתר ייצור ידע', לחצו כאן] [לקובץ מאמרים רלוונטי נוסף: 'כשהאמצעי הופך למטרה - הכל על הסטטיסטיקה המשטרתית', לחצו כאן]

הפוסט הזה נכתב בפייסבוק על ידי חגית נעים (Hagit Naim) ב- 25 בספטמבר, ומשוטט שוב ושוב ברשתות החברתיות. זה לא פוסט מתלהם. ניכר בו שהוא כתוב בכאב הלב. החלטתי לתת לו בית, משום שהוא מבטא הרבה מהחוליים של משטרת ישראל כיום:

"... היום בבוקר אני וביתי אספנו את שתי חברותיה (כולן בנות 13- זכרו את זה) מסניף ארומה צומת כח, בדרכינו לפסטיבל בת"א. הן עלו בשמחה וצהלה לרכב, ואני כהרגלי: "כולן חגורות?" שומעת את הקליקים ואת כולן:" בטח....".

יוצאות לדרך....

מיד ביציאה מצומת כח מסמנת לי שוטרת בניידת לעצור בצד.

אני, אזרחית ממושמעת נעצרת ....

פותחת את החלון...

השוטרת פונה אל חברתה של ביתי בספסל האחורי: " את לא היית חגורה".

הילדה עונה מיד : "מה? ברור שהייתי חגורה! מהרגע שעליתי לרכב נחגרתי"

השוטרת: " את התכופפת! " אני מיד מדגימה שאפשר להיות חגורים ולהתכופף, אבל השוטרת בשלה.

הילדה חנוקה מדמעות, חיוורת ומפוחדת..." הייתי חגורה" (זוכרים בת 13) ממאנת להאמין שהשוטרת לא מקבלת את דבריה. אני פונה אל השוטרת ומבקשת שתניח לילדה, אני האחראית. היא לוקחת את הרישיון שלי ונעלמת לניידת שלה.

15 דקות אנו ממתינות ברכב ואז חוזרת אלינו השוטרת...

שוב פונה אל הילדה ומבקשת ת.ז אני חוזרת ומבקשת : הניחי לילדה, מה שצריך אני פה הילדה מחוץ לתחום.

אך השוטרת הצעירה מתעקשת ובאטימות מוחלטת, בחוסר רגישות וחוסר מקצועיות משווע דורשת מהילדה את מס ת"ז שלה... זהו, כאן הסתיימה לה סבלנותי. אני בתוקף מסרבת לכך ודורשת שוב להניח לילדה המפוחדת.

השוטרת: "או. קיי את מעוכבת !!!!"

מזמינה ניידות לתגבור, נתפסה הפושעת הגדולה!!!!

הבנות ברכב לחוצות הילדה בוכה, רועדת מפחד מתחננות בפניי שלא אתעקש ואמסור לה את מה שהיא מבקשת.

אני נענית לבקשתן, רק כדי לסיים את האירוע ההזוי הזה.

יוצאת אל השוטרת ומבקשת שתגיע לקבל את מס ת"ז של הילדה.

הילדה בקול רועד, מפוחד וחנוק מדמעות מוסרת לה את המספר.

עוברות עוד 20 דקות והשוטרת חוזרת אלינו עם דוח.

אז שוטרת יקרה - דעי לך - חותם קשה השארת אצל שלושת הבנות המופלאות שביליתי איתן היום. בנות שהן דור העתיד של מדינתנו, בנות שעדיין התמימות עוטפת אותן מכל כיוון, בנות שיהיו מלח הארץ שכל אחת מהן בטוח תחזיק בעמדת מפתח לכשיהיו גדולות. את בהתנהגותך גרמת להן להבין מיהי משטרת ישראל, זו להן הפעם הראשונה ומקווה שהאחרונה עם מפגש כל כך מבזה עם שוטרת במדינת ישראל.

ואני נתתי להן לדבר כל הדרך, רק ניסיתי להרגיע את הילדה המפוחדת, ולומר לה שבסוף זה בסה"כ כסף והכל שטויות. אבל הן כל כך חכמות ואינטיליגנטיות, הן מבינות הרבה מעבר...

ועל כך משטרת ישראל אני עצובה בשבילך, שאת לא משכילה להדריך את עובדייך הצעירים לסובלנות, לאמון, להגינות, לכבוד ולאמפתיה; ובמקרה זה, אם לא כלפינו המבוגרים לפחות כלפי הילדים שלנו!

תגובת המשטרה: גיבוי אוטומטי...

"היי חגית, זו תגובתנו (משטרת ישראל)

השוטרת הבחינה בבירור כי הילדה אינה חגורה כחוק, ולכן נרשם לה דוח. על מנת להשלים את הרישום, היה צורך בקבלת מספר תעודת הזהות של הילדה. בשלב זה, ובניגוד למתואר, השוטרים נתקלו בהתלהמות מצד הנהגת. לאחר השלמת רישום הדוח היא שוחררה לדרכה."

ניתוח אירוע

המקרה הזה מתאים בתסמינים שלו לאלפי מקרים אחרים שבהם שוטרים מעגלים פינות כדי לרשום דוחות, ואמא ומספר בנות הן טרף קל. רשימת דוחות כוזבים הם אחד הסימפטומים של תרבות השקר המשטרתית! כל איש משטרה (כולל אלה שיגיבו בהתחסדות למאמר זה) מכירים היטב את התופעה.

פרטי האירוע מלמדים שהשוטרת לא קראה את הסיטואציה נכון: היא עצרה רכב שבתוכו בנות צעירות שזה המפגש הראשון שלהם עם איש חוק. אפשר היה לנהל את האירוע אחרת לגמרי, אם אכן מטרת המפגש הייתה אכיפת החוק. אבל, הצורה שבו התנהל מלמדת שהמטרה הייתה שונה. לדרוש תעודת זהות מילדה בת 13 שמעולם לא פגשה שוטר פנים אל פנים, ושיכולתה לבצע מניפולציות מוגבלת... לעכב את הבנות שעה באירוע פתטי כזה - כל הסימנים מלמדים שיש פה בעיה של אוריינטציה והבנת תפקיד ברובד העמוק ביותר...

כמות האזרחים הנורמטיביים שטוענים שנפגעו מאכיפה שקרית גדלה והולכת. גם בית המשפט כבר נתן גושפנקה לטענה זו. רק משטרת ישראל, במקום להבין שיש בעיה ולטפל, עדיין מתחפרת מאחורי בריקדות ונלחמת בנו...

כתבה על כך העיתונאית הוותיקה והמוערכת, הדס שטייף (ראו תמונה משמאל):

[מקור תמונתה של הדס שטייף משמאל: פייסבוק]

"נמאס מהשוטרות והשוטרים השקרניים. נמאס עוד יותר מדוברים ומפקדים שמחפים. אני מאמינה לאם, לחגית. השוטרת הייתה לבדה... והיא ראתה. ואני קובעת שהיא שקרנית.

למה? כי על שולחני מונחים אין סוף סיפורים על התנהגות שוטרים מבזה. כשאני פונה לטפל, אני מקבלת תגובות מחפות. לא עוד. השוטרת שקרנית. שמפקדיה יקחו אותה לפוליגרף. עכשיו. 

ולדוברות משטרת ישראל? איזה שוטרים היו כשאתם אומרים שוטרת... שהייתה לבדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד

אתה שמעת את זה רוני אלשיך? האם שוטריך שמעו על הוגנות באכיפה? האם נושא זה בכלל נלמד במכללה לשוטרים?

[לקובץ המאמרים על תרבות, סטייה ושחיתות שוטרים באתר ייצור ידע', לחצו כאן] [לקובץ מאמרים רלוונטי נוסף: 'כשהאמצעי הופך למטרה - הכל על הסטטיסטיקה המשטרתית', לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

 

2 thoughts on “חגית נעים: משטרת ישראל – כמה שאני עצובה בשבילך!!!

  1. לא רק שאלשייך לא נלחם בתרבות השקר, אלא אף הוסיף לכך משלו וגיבה כל שוטר שקרן וכל שוטרת שקרנית. לכן, התפלאתי כשקראתי באחד הפוסטים הקודמים, בו נכתב שהיו לאלשייך הצלחות טקטיות. היו כשלונות טקטיים ואסטרטגיים קולוסליים.

  2. קורא את ההתלהמות נגד המשטרה וגם על המקרה הזה ואיני בטוח עד כמה היא מוצדקת?
    חזרתי, עתה, מממחקר תרבותי של חודש בנורבגיה. פגשתי עשרות אזרחים מהמדינה המופלאה הזאת. ההערכה למשטרה גבוהה מאוד בשל ההוגנות והשקיפות כלפי כלל האזרחים. ( זו אינה שקיפות של 100 אחוזים, אך קרובה לכך). אישה נורבגית ספרה לי ספור דומה על אי חדירת חגורת בטחון של אחת מבנותיה. לא היו לה טענות על פעילות השוטר. היא הצדיקה לחלוטין אותו למרות שלדבריה היא נסעה עם הבת הקטנה מרחק של 50 מטרים בין ביתה לבין החנות הסמוכה בעיירה קטנה. כן, המשטרה שם אדיבה הרבה יותר והם לומדים 3 שנים להיות שוטרים במכללה שהקרטריונים האקדמאיים שבה נקבעים על ידי המדינה ולכן כל שוטר הוא בעל תואר ראשון לפחות וברמה אקדמאית גבוהה למדי וכן הם עוברים קורסים של אתיקה, שיוויון וזכויות אדם.
    אני, תמיד, סבור שיש לשמוע את שני הצדדים.. מכיר מקרוב את ההטיה בעבודת המשטרה ( הן בהיותי רמ"ס, מפקד בית ספר, דובר ומפקד כוחות תגבור בארועים שונים).
    נוח לכולם ואולי גם אני חוטא בכך לתקוף את המשטרה ללא הרף. חלק מהאנשים אפילו מרוצים מסיבות שאינן כה "טהורות". לאזרח יש את כל האפשרויות ללהתלונן ובעיקר בעת זו שהכל גלוי וחשוף וזמין ב new media. שוטרים במגננה קבועה אינם שוטרים יעילים. מעבר לכך, נדירים המקרים עד כמעט בלתי קיימים שבהם אדם המקבל דו"ח תנועה מצדיק אותו. וכן הסיכוי הגבוה של אזרח מהוגן להיות בעמות עם המשטרה הוא בתנועה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *