אלעד רזניק: סיכום בחירות האמצע?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי Clker-Free-Vector-Images לאתר Pixabay]

[לריכוז המאמרים על בחירות, לחצו כאן]

הבחירות היו טובות לרפובליקנים והרבה פחות לדמוקרטים

עוד קצת מוקדם לסיכום, כיוון שעדכני לכתיבת שורות אלה, הספירה באריזונה ומבונטנה עוד נמשכת. אז סיכום יהיה אח"כ. אבל בגדול, הבחירות היו טובות לרפובליקנים והרבה פחות לדמוקרטים.

לפני הבחירות, הודיעו 29 מחוקקים רפובליקנים, שהם לא יתמודדו לכהונה נוספת: 3 בסנאט (פלייק, קרוקר והאצ') ו- 26 חברי בית הנבחרים. מעניין לבדוק את ההלימה בין חברי בית הנבחרים שפרשו, לכיסאות שהרפובליקנים איבדו (אם ירצה השם ויהיה לי זמן - כי צריך גם להצדיק את המשכורת...).

כבר עכשיו, אפשר לראות הבדל מהותי בין הסיעה הרפובליקנית בסנאט לזאת שבבית הנבחרים:

  • הסיעה בסנאט הצליחה להביא לציבור את האג'נדה של הנשיא, וניצחה.
  • הסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים, כשלה להביא לציבור את האג'נדה של הנשיא - במיוחד ככל שהדברים אמורים בחוק הבריאות - והפסידה.
הדמוקרטים בבית הנבחרים יבינו מהר מאוד את מגבלות הכוח. השאיפה הדמוקרטית להיכנס בנשיא, דונלד טראמפ, תוכתב במידה מוחלטת ע"י הדו"ח של החוקר המיוחד מוהלר: דו"ח שינקה את טראמפ מכל חשד (כמו שלהערכתי יקרה), יסנדל את הדמוקרטים - אם הם יתעקשו "להיכנס בנשיא" - ויציג אותם ציבורית כחבורה של משוגעים. באשר לחקיקה: תכירו מושג חדש: דמ"פים - דמוקרטים מטורללים ופרוגרסיביים, שהם תוצר של השינויים המואצים העוברים לרעה על המפלגה הדמוקרטית. 

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי MstfKckVG לאתר Pixabay]

מספרם הגדול של הדמ"פים, שזכו במירוץ לבית הנבחרים גדול. חשיפת ה'פנינים' שיפיקו הדמ"פים לכלל הציבור האמריקאי תהיה רעה למפלגה הדמוקרטית מחד גיסא; וגם תבטיח מועמד דמ"פי לנשיאות, מה שיהווה יתרון גדול לרפובליקנים, בבחירות ב- 2020. כשהרפובליקנים שולטים בבית הלבן ובסנאט, הרבה חקיקה לעומתית לא תצא מהרוב הדמוקרטי הזה. במקביל, היתרון הרפובליקני שייגדל בסנאט (להערכתי זה ייגמר שם ביתרון 9 או 10 לרפובליקנים) יאפשר לנשיא להתמקד בנושאי חוץ יתרום משמעותית להאצת קצב המינויים הפוליטיים, שדורשים אישור של הסנאט (ולא של בית הנבחרים).

בית המשפט העליון

באשר לבית המשפט העליון, מצבה הבריאותי של השופטת רות ביידר גינסבורג (רב"ג) (Ruth Bader Ginsburgאינו מהמשופרים בלשון המעטה. אם זו תלך לעולמה במהלך השנה הקרובה, אזי גדול הסיכוי שטראמפ ימנה שופט עליון נוסף. 

[בתמונה: השופטת רות ביידר גינסבורג (רב"ג): נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Steve Petteway, והיא נחלת הכלל]

זירות המושלים

הצלע השלישית של המירוץ שנערך אתמול היו המושלים: ברמת המושלים הדמוקרטים הצליחו לאסוף כמה מדינות אולם הרפובליקנים עדיין נמצאים ביתרון מהותי, לקראת החלוקה המחודשת למחוזות בחירה ב- 2020. 

הפתעת הבחירות

דניס הוף ז"ל (Dennis Hof; ראו תמונה למטה) - בעל רשת של בתי בושת מנוואדה, שהלך לעולמו לפני חודש - זכה במושב בסנאט של מדינת נוואדה. מזל טוב...

[בתמונה: דניס הוף וחברה... המקור: פייסבוק]

לסיכום

היה יום טוב, יחסית, לרפובליקנים ויום הרבה פחות טוב מהכותרות לדמוקרטים. 

[לריכוז המאמרים על בחירות, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *