אלעד רזניק: החמאס והקורנט

[בתמונה: צילום מסך של טיל הקורנט הסרטון היו טיוב: 'סרטון קורנט']

[לאוסף המאמרים על הטילים הטקטיים - טילי הנ"ט - לחצו כאן]

אחת השאלות היותר מעניינות בנוגע לחמאס, היא השימוש בטיל הקורנט. אחת הטענות שעולות בימים האחרונים היא שההרתעה היא מה שהביא את החמאס לירות קורנט על אוטובוס ריק שהוביל חיילים... שנבדוק?

החמאס קיבל את טילי הקורנט במשמרת של נתניהו. קורנטים הגיעו לרצועה אחרי עופרת יצוקה מאיראן. הנתיב המרכזי להברחת אמצעי הלחימה היה מאיראן לסודאן, ומשם דרך סיני לרצועת עזה. עם סגירת ציר ההברחות הסודאני (חלק מהסיבות לנוכחות המסתננים הסודאנים בת"א קשורה לעניין הזה); והתקיפות ארוכות הטווח שביצע חיל האוויר ב- 2012 וב- 2014 בסודאן (ע"פ מקורות זרים, אלא מה...) עברו האיראנים להשתמש בחיזבאללה להעברת קורנט לרצועה. 

בראיון שנתן ב 11 לנובמבר 2017 הצהיר נסראללה על כך שלארגונו היה חלק בעברת קורנטים ל'התנגדות' בעזה ובאימון לוחמי החמאס בשימוש בטיל.

[תמונתו של חסן נסראללה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Rainwiki. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 4.0]

השימוש הנוכחי של החמאס בקורנט לא היה הראשון. חמאס השתמש בקורנט מספר פעמים קודם:

  • ב- 7 לאפריל 2011 ירה החמאס לעבר אוטובוס להסעת תלמידים ליד צומת סעד. כמה דקות לפני הירי ירדו רוב התלמידים מהאוטובוס, ועל האוטובוס נשארו הנהג ואחד הילדים. הילד נפצע קשה ומת מפצעיו. אחרי הירי היה סבב של שלושה ימים, במהלכו נורו כ- 120 פצמ"רים ורקטות לעבר הדרום. 
  • מעבר לזה, נעשה שימוש בקורנט במסגרת המבצעים הצה"ליים בצוק איתן בטוח, ולמיטב זיכרוני גם בעמוד ענן.

אפשר ללמוד משהו משתי התקריות: החמאס משתמש בקורנט לסמן יכולת וכמחולל הסלמה מוגבלת. הוא לא מורתע. אם היה מורתע לא היה יורה קורנט

.

למה החמאס בוחר בעימות מוגבל ולא בעימות כללי? מה זה משרת בעבורו? זה כבר מצריך חשיבה. אבל, הרתעה במובנה השילינגי? גורנישט! החמאס ניהל לחימה נגד צה"ל מספר פעמים מאז שהשתלט על הרצועה: עופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן. שניים מהמבצעים במשמרת של נתניהו, כך שלטעון שהחמס מורתע ומשתמש בפחות כוח במשמרת של נתניהו, זה פשוט לא נכון!

[לאוסף המאמרים על הטילים הטקטיים - טילי הנ"ט - לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *