אלעד רזניק: המעורבות הרוסית בבחירות בישראל

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי stevepb לאתר Pixabay]

[לריכוז המאמרים על בחירות, לחצו כאן]

המעורבות הרוסית בבחירות היא בבחינת הדובדבן שבקצפת...

מאז ה- 30 בספטמבר 2015, הרוסים מקדמים את האינטרסים שלהם ואת האינטרסים של בעלת הברית האסטרטגית שלהם (איראן) במרחב הסורי עיראקי.

החלשתה של מדינת ישראל היא אחד האינטרסים הנ"ל וזאת משני טעמים: 

  • ישראל מהווה את האיום פוטנציאלי היחידי על ההישגים הרוסים במרחב הסורי;
  • עם נסיגת האמריקאים מהמזרח התיכון, ויציאתם המתוכננת של הכוחות האמריקאים מהמרחב הסורי, ישראל היא המדינה היחידה הגובלת בסוריה שמסוגלת להפעיל כוח הצבאי למימוש מטרותיה במרחב הסורי. 

הטורקים הינם בעלי ברית של הרוסים והאיראנים (ומכאן הסורים) ומשמשים כשוט לצורך קיפול הגורמים הסונים והכורדים אל חיק הממשל הסורי. ישראל נתפסת בידי הרוסים כשלוחה של האמריקאים במזרח התיכון, והחלשה של מדינת ישראל תוביל לפגיעה נוספת ותייצר דגרגציה (ירידה) נוספת במעמד האמריקאי במרחב המזרח תיכוני. 

המדיניות של הדרג המדיני הישראלי בשש השנים האחרונות משרתת את האינטרס הרוסי לפיכך המדיניות הרוסית תמוקד ברובה הגדול על סיוע לבנימין נתניהו להיבחר בשנית. 

מלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולפני זה כדאי להחזיר את הדוב למערה. איליושין 20 שנופל באמצע הלילה זאת התחלה נהדרת, רק שמאז עברו 115 יום והגיע הזמן שמישהו יחליף לביבי את החיתול. יש לפעול במבחר דרכים - חלקן דיפלומטיות וחלקן צבאיות, חלקן גלויות ורובן חשאיות - על מנת לסלק את הרוסים מכאן, תוך כדי שמירה על התאום הטקטי. 

יחד עם זאת, חובה לזכור שזאת טעות לשתף עם הרוסים פעולה לעזור להם לחזק את מעמדם במרחב, ולתת להם להכתיב את האירועים הגיאו-פוליטיים כדוגמת אישור מבצע 'מגן צפון' (חיסול המנהרות בצפון) במוסקבה. 

קל להגיד קצת יותר קשה לבצע, אבל, לפני הכל צריך להבין שהמדיניות הישראלית הנוכחית משרתת את האינטרס של הרוסים ובעלות בריתן במרחב; וזה כך כבר שנים ארוכות. הגיע הזמן שהמדיניות הישראלית תתחיל לשרת את המטרות האסטרטגיות הישראליות וזה דורש קודם כל הכרה בכישלון המדיניות הנוכחית.

חלק ממתקפת הקסם הרוסית כללה את שליחת מקהלת הצבא האדום ומקהלת המשטרה לחזית אולפני הטלוויזיה המערביים. זה ביצוע ל Get Lucky של פאנק שבוצע נדמה לי באולימפיאדת החורף בסוצ'י ב 2014. כאני רואה את האיוונים הגמלוניים חסרי הקצב רוקדים אני מבין שזה גנטי ושיש דברים שבחיים לא אצליח לעשות.

[לריכוז המאמרים על בחירות, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *