בוקי נאה: לזכרו של סוקניק הזקן…

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי jarmoluk לאתר Pixabay]

ברוך (בּוּקִי) נאה (חוץ מהיותו המדריך הנערץ שלי בצופים) הוא אחד מכתבי הפלילים המיתולוגיים של ישראל, שמנהל משך שנים יחסי אהבה שנאה עם משטרת ישראל. הרשימה הזו הופיעה בדף הפייסבוק שלו, והיא מופיעה גם כאן באישורו. [מקור התמונה משמאל: פייסבוק]

*  *  *

חבר שלי, אליעזר סוקניק, "סוקניק הזקן", שהיה פעם אחד הפושעים הכי מתוחכמים ופעילים ואחד מבוררי העולם התחתון מת לא מזמן. אח שלו היה אלוף בצבא.

לפני 25 שנים, לפני הקמת ערוץ 2, "טלעד" עשו קורס טלוויזיה מזורז ל-15 מיועדים לעבוד אצלם בתוכנית דוקומנטרית שלימים נקראה "עובדה". רפי רשף, אילנה דיין, עלי מוהר, ראודור בנזימן, אני, ועוד כמה נחמדים. ישבנו שבוע באוניברסיטה הפתוחה ברמת אביב, ולמדנו.

בסיום הלימודים כל אחד מאתנו צילם כתבה/סרט למה שהיה אמור להיות בעתיד, התכנית "עובדה". אני זכיתי מקום ראשון בסרט על תעלומת השרפה של 150 מכוניות באזור קטן ברמת גן.

במרכז הסרט היה סרט מצלמה נסתרת מחדר חקירות במשטרה. הקצין החוקר מרדכי ליבר והפושע אליעזר סוקניק מעבירים לילה של חקירה במשרדי המשטרה, בדיזנגוף 221. ביניהם על השולחן בקבוק גדול של ויסקי "שיבס ריגל". בתחילת החקירה הוא היה מלא. בסיומה הוא היה ריק. חוקר מרדכי ליבר ונחקר לייזר סוקניק, שיכורים, מתנדנדים בחדר החקירות מול מצלמה נסתרת, ומדברים על רצח כפול והטמנת גופות בחולות של מה שנקרא היום "ראשון לציון מערב".

שורף המכוניות, אגב, לא נתפס עד היום.

[בתמונה משמאל: ויסקי "שיבס ריגל". למקור התמונה לחצו כאן. אנו מאמינים שאנו עושים בה שימוש הוגן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *