נשים באתר ייצור ידע

תקציר: עד היום נשים מקופחות בתחומים שונים של חיינו. שיאו של המאבק הזה, לשוויון זכויות מלא, היה בתקופת ה- MeToo#; אולם, הפרוגרס הסיג את המאבק לאחור, כאשר מיקם את הנשים בתחתית פירמידת המוחלשים. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו בסוגיה זו באתר 'ייצור ידע', על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: מחווה ליום האישה הבינלאומי... מימין לשמאל: טליה בוצר וטל בוצר]
[בתמונה: מחווה ליום האישה הבינלאומי... מימין לשמאל: טליה בוצר וטל בוצר]

עודכן ב-15 בנובמבר 2023

"הדרך היחידה להבין אישה היא לאהוב אותה - ואז, אין עוד צורך להבין אותה"... (סידני האריס)

"זו כמעט הייתה שעת בין ערביים של חיי; אבל את באת לי פתאום..." (קרן פלס)

"לא יהיו מנצחים במאבק בין גברים לנשים. יש יותר מידי הסתחבקות עם האויב" (הנרי קיסינג'ר)

אישה מוגדרת כנקבת המין האנושי. התכונות המייחדות אותה נקראות "נשיוּת". מאפיינים נשיים כוללים רגישות בין-אישית ויכולת אמפתית גבוהה, התבוננות הוליסטית על מערכת קשרים, עניין ברווחת הזולת, נכונות לסייע, נעימות, חמימות ועדינות. כמו כן כושר ניתוח ניואנסי, יכולות מילוליות, תקשורתיות, שפתיות, מוטוריות וקורדינציות גבוהות. יכולת איפוק רגשית והתנהגותית... (ויקיפדיה: אישה).

עד למחצית המאה ה-19 סבלו נשים מקיפוח זכויות גם בחברה המערבית. ההגות המערבית התייחסה למשפחה פטריארכלית כאל המצב הטבעי. מאז, התחילה התעוררות ממוסדת של נשים לשינוי מצבן. נשים החלו לדרוש זכויות כמו הזכות ללמוד ולרכוש השכלה. הזכות להצביע ולהשפיע, זכות להיות בעלות רכוש ועוד. עד היום נשים מקופחות בתחומים שונים של חיינו. שיאו של המאבק הזה, לשוויון זכויות מלא, היה בתקופת ה- MeToo#; אולם, הפרוגרס הסיג את המאבק לאחור, כאשר מיקם את הנשים בתחתית פירמידת המוחלשים.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו בסוגיה זו באתר 'ייצור ידע', על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה... 

אוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

יצחק אדיג'ס

פרופ' יצחק אדיג'ס הוא מהחשובים במומחי הארגון של סוף המאה העשרים ותחילת המאה העשרים ואחת, וזהו הבלוג האישי שלו, המתורגם לעברית.

.

.

.

.

.

.

.

עופר בורין

אלוף משנה במיל', עופר בורין, נשוי + 3, שירת 20 שנה בחיל האוויר בתפקידי פיקוד טכנולוגיים. היום, הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. הוא מגדיר את עצמי כאדם חופשי (חילוני). החל לכתוב בתחום זה כשעלה לאוויר פרויקט 929 בניהול הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי. הוא מחפש בתנ"ך את ההקשרים לחיים במדינת ישראל בעידן המודרני.

נורית גל

נורית גל: בגיל 24, בשנה א' ללימודים, הייתי פתאום חברה של אסיר, וזה טלטל את חיי. במסגרת הלימודים, יצרתי ספר בשם ״מה שאת זה בסדר״ - נורית ונשים מדברות כליאה. בספר ראיינתי נשות אסירים בעבר ובהווה על חווית הכליאה מהצד שלהן, ואת השיחות חתכתי וחיברתי מחדש לפי נושאים - זוגיות, הורות, התמודדות עם המערכת, וגם התמודדות עם החברה. אני כבר לא אשת אסיר. עמוס שהיה חבר שלי לפני כמה שנים, הוא שוב בכלא, אבל הוא כבר לא חבר שלי. קטעים מהספר עולים לעמוד הפייסבוק ולעמוד האינסטגרם של הפרויקט, אבל כדי שאני אוכל גם להדפיס אותו (שזה עולה מלא כסף, ש.. אין לי) אני צריכה אתכם איתי! בזכות התמיכה שלכם אני אוכל להדפיס את הספר באלף עותקים ולהכניס אותו לחנויות, ככה שהוא יוכל להגיע לכל מי שחשוב שיכיר אותו - משפחות אסירים, אנשי מערכת הביטחון, ויודעים מה? כולם.. אשמח שתצטרפו אליי ולספר, מוזמנים לבחור מבין התשורות, ונתראה בהשקה 3> לשאלות נוספות דברו איתי - 0504061151.

.

.

.

.

עמר דנק

סא"ל במיל' עמר דנק עשה את שירותו הצבאי בחיל האוויר ובחטיבה האסטרטגית באג"ת. הוא מהנדס מערכות מידע, מוסמך ביחסים בין לאומיים מטעם אוניברסיטת חיפה. מרתוניסט...

.

.

.

.

אבי הראל

אבי הראל הוא בעל תואר שלישי בפילוסופיה והיסטוריה יהודית, שירת בצה"ל מג"ב ומשטרת ישראל שלושה עשורים, בתפקידי פיקוד שונים. בתפקידו האחרון היה ההיסטוריון של משטרת ישראל. פרסם שלושה ספרים ועשרות מאמרים בתחומי עיסוקו.

בת אל הרשקו

שלום, אני בת אל הרשקו - אוטוטו בת 31, גרה במצפה רמון ואני אימא חד הורית לפאר-ראובן בן העשרה חודשים - ויש לי סיפור לספר... בשנתיים האחרונות, עקב חילוקי דעות משפחתיות שלא אפרט, המשפחה ניתקה עמי קשר; ועקב כך, עברתי את ההיריון והלידה לבדי. היחידה שתמכה בי והייתה לצידי הייתה אחותי. תקופה ארוכה שהייתי מאוד לבד, סבלתי מדיכאון לאחר הלידה; וכשנאלצתי לחזור לעבודה, עשיתי זאת יחד עם בני בלית ברירה ; והדבר הוביל, בהמשך, לעזיבת העבודה. היום - העידן הקורונה - אני מובטלת. מתפרנסת מביטוח לאומי; אבל הצלחתי להיחלץ ולצמוח מהמקום הנמוך שבו הייתי. למדתי להיות גם אימא וגם אבא במשרה מלאה. והכי חשוב, להיות מאושרת בחלקי. מעבר לעובדה שאני מספרת את סיפורי האישי בספר, אני חושפת את הסוד שלי, מודה ששיקרתי ומתנצלת בפני חברותיי, לגבי מאיפה וממי הילד שלי. האב לא היה מוכן לקחת אחריות; ולא הסכים שאספר עליו או אערב אותו. אני במקום טוב היום. המטרה שלי היא להעצים נשים ולתת להן אמונה בעצמן. שכל אישה תדע, שלא משנה באיזה מצב היא נמצאת, היא יכולה ומסוגלת לגדל את התינוק שלה על הצד הטוב ביותר בלי להקשיב להערות וביקורות מהסביבה.

.

.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

.

.

.

.

.

אירית כהן נר-גאון

אירית כהן נר- גאון בעלת תואר שלישי בחינוך. עבדה בתפקידי הדרכה במשרד החינוך ובמכללות להכשרת מורים. כיום שותפה בהובלת תהליכי מחקר ויישום לקידום שיח דיאלוגי באוניברסיטה העברית.

.

.

.

.

אסא כשר

אסא כשר הוא פרופסור אמריטוס לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, זוכה פרס ישראל. כשר מופקד על הקתדרה לאתיקה מקצועית ולפילוסופיה של הפרקטיקה ע"ש לאורה שוורץ-קיפ, וקודם לכן על הקתדרה לפילוסופיה של השפה ע"ש אברהם הורודיש באוניברסיטת תל אביב. הוא מומחה בעל שם בינלאומי במחקר הפרגמטיקה של השפה, חוקר ופעיל בתחומי האתיקה המקצועית בצבא, ברפואה, בתקשורת, באקדמיה ובמחקר המדעי. ממחברי רוח צה"ל, הקוד האתי של צבא הגנה לישראל. משך שנים שימש כמרצה הבית במכללה לביטחון לאומי, צה"ל.

.

.

.

.

.

עינב פרינץ

עינב פרינץ (ראו תמונה משמאל), בת 45 היא חברת קיבוץ זיקים, ועובדת במכללה האקדמית אחווה

.

.

.

.

.

רועי צזנה

רועי צזנה, הוא דוקטור לננו-טכנולוגיה; עמית בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, ומרצה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון. בוגר קורס המנהלים של אוניברסיטת הסינגולריות ומחבר הספר המדריך לעתיד.

.

.

.

.

.

.

.

יאיר רגב

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד. רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים. הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

.

.

.

יוסי פיינטוך

הרב ד"ר יוסי פיינטוך הוא יליד עפולה; בעל תואר שלישי בהיסטוריה אמריקאית מאוניברסיטת אמורי באטלנטה. לימד היסטוריה אמריקאית באוניברסיטת בן-גוריון. הוסמך כרב ב- Hebrew Union College. מחבר הספר U.S. Policy on Jerusalem. משמש עתה כרב במרכז היהודי במרכז אורגון. (JCCO).

.

.

.

.

Valdis Krebs

Valdis Krebs הוא המדען הראשי והמייסד של חברת Orgnet LLC, קליבלנד / אקרון, אזור אוהיו (Cleveland/Akron, Ohio Area). הוא מדען המתמחה בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), בניתוח נתונים ובהדמיה חברתית, יחסית, רב-מודאלית, כדי לעזור ללקוחות בפרויקטים של שינוי והסתגלות ארגונית. Krebs עושה שימוש במחקריו בכריית נתונים, בניתוח גרפים, בניתוח רשתות, באיתור דפוסים קבועים / בתבניות ובבינה מלאכותית (AI) כדי לסייע לבסיס לקוחות עולמי. הוא פיתח את תוכנת InFlow לניתוח רשתות חברתיות Social Network Analysis) SNA); ולניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA). לפני שהפך לעצמאי, מילא Valdis Krebs תפקידים שונים בתחום ניהול משאבי אנוש / HRMS בחברות: וולט דיסני, TRW, טויוטה ופורד מוטור. כיום, הוא עובד ממשרדו בקליבלנד, אוהיו (ארצות הברית) עם רשת עמיתים ברחבי העולם. Krebs צוטט אלפי פעמים בפרסומים אקדמיים, בבקשות פטנטים ובמסמכי בית משפט על ניתוח רשתות.

.

.

.

.

.

נספח 1 - גל גדות: "העולם אכזב את נשות ה- 7 באוקטובר"...

גל גדות על תגובת העולם בכלל וארגוני הנשים בכלל לפרעות ה- 7 באוקטובר 2023: "העולם אכזב את נשות ה- 7 באוקטובר. נשים עדיין מוחזקות כבנות ערובה בידי האנסים האלה, והעולם נמנע מלקרוא למצב הזה בשם היחיד שהולם אותו: מצב חירום שדורש תגובה נחושה"! (ישראל היום, 5/12,23, ע' 25).

[בכרזה - גל גדות: "העולם אכזב את נשות ה- 7 באוקטובר"... הצילום: חמאס. הכרזה: ייצור ידע]
[בכרזה - גל גדות: "העולם אכזב את נשות ה- 7 באוקטובר"... הצילום: חמאס. הכרזה: ייצור ידע]

נספח 2: הזורע רוח קוצר סופה

בשדולת הנשים מותחים ביקורת קשה על ארגון הנשים של האו"ם, שממשיך לשתוק לנוכח הטבח (פורשר, 2023).

חלק מאובדן הדרך הקולקטיבי שלנו לפני טבח ה- 7 באוקטובר 2023, היה ההשלמה של ארגוני הנשים שלנו עם תורת המוחלשים של הפרוגרס, לפיה הנשים מצויות בתחתית הפירמידה. כך היה למשל כשהן התעלמו מאונס הסוהרות בשב"ס על ידי מחבלים פלסטינים.

עתה קיבלנו את זה חזרה בפנים. אם כך אנו נוהגם בעצמנו, כיצד נלין על התעלמות ארגוני הנשים הבינלאומיים מהטבח? 
[בכרזה: הזורע רוח קוצר סופה... מי שהשלים עם היות הנשים בתחתית פירמידת המוחלשים של הפרוגרס, מקבל עכשיו בדיוק את זה בפנים! המאמר: אפרת פורשר (2023), אלימות מינית והתעללות: "ארגון הנשים של האו"ם מעלים עין מזוועות חמאס", 14/11/23]
[בכרזה: הזורע רוח קוצר סופה... מי שהשלים עם היות הנשים בתחתית פירמידת המוחלשים של הפרוגרס, מקבל עכשיו בדיוק את זה בפנים! המאמר: אפרת פורשר (2023), אלימות מינית והתעללות: "ארגון הנשים של האו"ם מעלים עין מזוועות חמאס", 14/11/23]

נספח 3 של ד"ר אלי דוד: "זה עתידה של אירופה, אלא אם כן תתעורר!"

[בכרזה - ד"ר אלי דוד: "זה עתידה של אירופה, אלא אם כן תתעורר!". התמונה שותפה הרבה ברשתות החברתיות ובעל הזכויות בה לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]
[בסרטון: קרן פלס ומירי מסיקה: 'באת לי פתאום']

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!