אלעד רזניק: מישהו הזיז את הגבינה לצמרת צה"ל

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי OpenClipart-Vectors לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על שקיעתו של מוסד דובר צה"ל, לחצו כאן]

הרמטכ"ל אביב כוכבי מינה אזרח, את גיל מסינג, לתפקיד דובר צה"ל ויעניק לו דרגת ייצוג של אלוף משנה. המינוי אושר בידי ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו. הוא יחליף בקרוב את תת-אלוף רונן מנליסמסינג היה הדובר של כוכבי כמפקד אוגדת עזה. לאחר מכן שימש כדובר פוליטי, בין השאר של ציפי לבני בקדימה, והוא הדובר הנוכחי של קבוצת שטראוס.

הנה, מישהו הזיז את הגבינה לצמרת צה"ל, שבוכה כאילו אין מחר על המינוי הזה: סיפרו לנו כי "הוא חסר ניסיון פיקודי, היכרותו עם צה"ל מוגבלת לדרגות הזוטרות שבהן שירת ולא רלוונטית לעולם התוכן הנוכחי שבו עוסק צה"ל כיום - בדגש על עולם התודעה - וכי צמרת הצבא 'לא תספור אותו'" (לימור, 2019).

עוד סופר כי "דובר צה"ל אמור להיות דוברם של החיילים, אולם מינוי כזה יאותת כי לכוכבי חשובות רק הדוברות והתדמית האישיות שלו"; וכי "הוא צעיר מדי (35), וכי לא יהיה סמכות מקצועית בתוך היחידה או מחוצה לה, ובוודאי לא מי שיכול למלא את התפקיד הלאומי הקריטי ששמור לדובר צה"ל בעיתות חירום ומשבר. יתרונו היחיד יהיה קרבתו לכוכבי, דבר שעלול, כאמור, להיות חרב פיפיות, אם יתקבל בצה"ל הרושם שהדובר עסוק פחות בצבא ויותר במפקדו." (לימור, 2019).

[למאמר המלא של יואב לימור ב'ישראל היום', לחצו כאן]

אני לא מכיר את מסינג אישית וגם לא חושב שאי פעם נתקלתי בו; אבל, אחרי רונן מנליס, שהיה ראש הלשכה של גדי אייזנקוט בגאף המבצעים ובפיקוד הצפון ואיבד לחלוטין (לא אמפירי - תחושתי) את אמון הציבור עם ההודעות מלאות הרהב שלו, כמה גרוע מסינג יוכל להיות?

[למאמר: 'מה קורה למוסד דובר צה"ל?', לחצו כאן]

ואם צמרת הצבא לא תספור את מי שהוא נציגו של הרמטכ"ל? אולי שווה שהרמטכ"ל יעמיד אותם בשלשות ויזכיר להם מי הבוס...

[לאוסף המאמרים על שקיעתו של מוסד דובר צה"ל, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *