אלעד רזניק: הרוסים, ה- GPS והתוכי…

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Couleur לאתר Pixabay]

אז מי משבש את אותות ה-GPS בנתב"ג? הרוסים, כמובן מכחישים. לטענתם, הם לא עוסקים, באופן פעיל, בשיבוש אותות ה-GPS . הציוד הרוסי המופעל בסוריה הוא שגורם לשיבוש האות, אבל לרוסים אין שום קשר לציוד הרוסי המופעל בסוריה... זה מזכיר לי את הבדיחה על התוכי, שכל הזמן היה מקלל את המנהיג דאז, ליאוניד ברז׳נייב...

.

זהו מאמר שני מתוך שלושה על ההפרעה - שמייצרים הרוסים, במתכוון - לספקטרום התדרים האזרחי בנתב"ג, בניגוד לאמנות בינלאומיות... המאמרים האחרים: 

*  *  *

ב- 26 ביוני 2019, הוציא איגוד הטייסים הבינלאומי, התראה על שיבוש אותות GPS בסביבת נמל התעופה בן גוריון (ראו הודעת טוויטר למטה), ובה נכתב כי האיגוד קיבל תלונות רבות מטייסים שחוו את ההפרעות באזור:

"צוותי התעופה צריכים להיות מודעים לסיכון הפוטנציאלי, להימנע מהסחות דעת ולתכנן נהלים אלטרנטיביים במידת הצורך"...

[למקור בטוויטר, לחצו כאן]

ב- 26 ביוני 2019, הודתה רשות שדות התעופה, כי בשלושת השבועות האחרונים ישנן הפרעות בקליטת מערכת הניווט הלווייני GPS במרחב האווירי של מדינת ישראל. מסתבר שגם מדינות שכנות כקפריסין חוות שיבושים כאלה:

[למאמר המלא של בר פלג ב'הארץ', לחצו כאן]

אז מי משבש את אותות ה- GPS בנתב"ג?

מי כבר יכול? 

הרוסים, כמובן מכחישים. לטענתם, הם לא עוסקים, באופן פעיל, בשיבוש אותות ה- GPS. הציוד הרוסי המופעל בסוריה הוא שגורם לשיבוש האות, אבל לרוסים אין שום קשר לציוד הרוסי המופעל בסוריה...

זה מזכיר לי את הבדיחה על התוכי במקפיא: 

לאיש אחד בברית המועצות, היה תוכי שכל הזמן הזיה מקלל את המנהיג דאז, ליאוניד ברז׳נייב.

האיש הרגיש שהקרקע בוערת מתחת לרגליו בגלל התוכי, ואמר לו: "תוכי, אם לא תפסיק יבוא הקג"ב, ישמע אותך וישלח אותך לגלות בסיביר. אז אתה תבין, איך מדברים על ברז׳נייב." אבל התוכי המשיך בשלו.

יום אחד הקג"ב באמת שמע שיש תוכי שמקלל את ברז׳נייב והגיע לחפש אותו. האיש ישב על המרפסת ולא ממש ידע מה לעשות. בהברקה של רגע, תקע אותו במקפיא.

לאחר 15 דקות הלכו אנשי הקג"ב בלי שמצאו שום דבר האיש רץ למקרר הוציא את התוכי מהמקפיא; והדבר הראשון שהתוכי אמר היה: "ברז׳נייב מותק! ברז׳נייב נשיא טוב!"

"אתה רואה", אמר האיש, "אמרתי לך שאחרי רבע שעה בסיביר, אתה תדבר אחרת"...

[תמונתו של ליאוניד ברז'נייב משמאל נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Photo by Kohls, Ulrich extracted by Fredy.00 derivative work: Marenko ale (talk). קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

אז מי, בכל זאת, משבש את אותות ה- GPS בנתב"ג?

אולי דאעש הוא זה שמפעיל את המיינסטי ואת ה- TU-214R מחמימים? 

ויכול להיות שהמטוסים הללו מופעלים בזירה, כי כמו שאמר היועץ לביטחון לאומי הרוסי. התקיפות הישראליות אינן רצויות?

ונא לא לשכוח: הרוסים, כמובן, לא עוסקים באופן פעיל בשיבוש אותות ה GPS במרחב...

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *