הכל על 'משילות' באתר ייצור ידע

[בתמונה: משילות באתר ייצור ידע... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי PeterDargatz לאתר Pixabay]
[בתמונה: משילות באתר ייצור ידע... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי PeterDargatz לאתר Pixabay]

[לקובץ מושגי היסוד של הביטחון הלאומי, לחצו כאן]

הדף עודכן ב- 30 בנובמבר 2022

משילות (Governance) היא יכולתו של ממשל להשיג את התוצאות הרצויות לו. יכולתו לקבל החלטות ולבצע אותן, תוך התגברות על מה שמכונה - חסמי משילות (Governance barriers) - כל מכשלול המונע ממדיניות מסוימת להתבצע, או מגביל את האופן שבו היא אמורה להתבצע, ועקב כך, פוגעת בתקינותו ובכושר פעולתו של המשטר הדמוקרטי (רובינשטיין וולפסון, 2012, ע' 87).

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות המושג 'משילות', על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

אוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

אלי אסייג

ניצב משנה אלי אסייג. משטרת ישראל

.

.

.

.

.

.

אלי בר און

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

.

.

אורי בר לב

ניצב אורי בר לב שימש בעבר כמפקד המחוז הדרומי וכנספח המשטרה בארצות הברית ובצפון אמריקה. היה בעצמו מועמד למפכ"ל. הוא כיום איש עסקים, המשמש בהתנדבות כיו"ר עמותת יחידות החילוץ.

.

.

.

.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

יגאל חדד

ניצב משנה יגאל חדד הוא קצין משטרה. פיקד בעבר על תחנות - רמלה, קרית שמונה ועפולה; הקים את מרחב כנרת ושימש כמפקדו הראשון. הוא בעל תואר ראשון בחוג למדעי בעלי חיים, בפקולטה לחקלאות שבאוניברסיטה העברית; ובעל תואר שני במינהל ומדיניות ציבורית מאוניברסיטת בן גוריון. חומרים אלה הם חלק מעבודת הגמר שלו במכללה לביטחון לאומי, צה"ל.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

הרן פינשטין

הרן פינשטין הוא שופט בדימוס. משנת 1991 הוא מרצה בחוג לקרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן. מחבר הספר "הגמילה מהגלימה. מרשימותיו של שופט בעיר שדה".

.

.

.

.

אלעד רזניק

הגמל הלועס הוא תמונת העט של אלעד רזניק

.

.

.

.

ליאור שוחט

ד"ר ליאור שוחט (ראו תמונה משמאל), שימש בעת הכנתה כראש היחידה למדיניות במרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל, וכעמית הוראה בבית הספר למדע המדינה באוניברסיטת חיפה, ובבית הספר לניהול בקריה האקדמית אונו.

.

.

.

.

גדעון שניר

ד"ר גדעון שניר הוא מרצה בתחום "ניהול משא ומתן בינלאומי חוצה תרבויות".

.

.

.

.

דב תמרי

תת אלוף במילואים, ד"ר דב (דוביק) תמרי (ראו תמונה משמאל) הוא ממפקדי סיירת מטכ"ל וקצין המודיעין הראשי הראשון בצה"ל. בעל עיטור העוז ושני צל"שי הרמטכ"ל.

שימש בעבר כעמית מחקר במרכז יפה למחקרים אסטרטגיים שבאוניברסיטת תל אביב, וכחבר יועץ במרכז הבינתחומי לחיזוי טכנולוגי.

עמד בראש המכון לחקר תורת המערכה בצה"ל והרצה בתוכנית ללימודי ביטחון שלאוניברסיטת תל אביב. קודם לכן שימש מפקד חטיבת טנקים ואוגדה משוריינת סדירות; וכן, מפקד המכללה לפיקוד ולמטה.

שימש כראש התוכנית ללימודי חברה, ביטחון והגנת העורף במכללת בית ברל.

.

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

2 thoughts on “הכל על 'משילות' באתר ייצור ידע

  1. Pingback: פנחס יחזקאלי: מנהל מערכתי (Case Manager) – משליט הסדר בכאוס הביורוקרטי בימי משבר | ייצור ידע

  2. Pingback: הכל על מות ההתיישבות היהודית בא"י והסיכוי לתחייתה, באתר יצור ידע | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *