דניאל ראם: גונבים לנו את הדמוקרטיה

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Clker-Free-Vector-Images לאתר Pixabay]

[לריכוז המאמרים על המגזר הערבי בישראל, לחצו כאן]

[לריכוז המאמרים על בחירות, לחצו כאן]

דניאל ראם הוא ד"ר למתמטיקה. זהו מאמר ראשון בסדרה של שלושה מאמרים.

*  *  *

הייתם מאמינים שבמאה ה-21, בדמוקרטיה מערבית מתקדמת (לכאורה), כמו שלנו, התנהל, במהלך ימי הבחירות, תהליך שיטתי של זיופים וגניבת קולות? הייתם מאמינים שבתהליך הזה קרו בין השאר הדברים הבאים:

[למאמרו המלא של קלמן ליבסקינד ב- nrg, לחצו כאן]

[לכתבה המלאה של מעריב אונליין, לחצו כאן]

  • איומים מאוד ממשיים באלימות כלפי משגיחים שהיו בחדר/בניין ההצבעה שיצאו החוצה כדי שלא יוכלו לראות את הגניבה; ולפעמים, הפעלה ממשית של אלימות כלפיהם או רכושם (למשל, רכבם), כולל מצבים בהם אותם משגיחים היו בסכנת חיים וחולצו בעור שיניהם?

[למאמר המלא של קלמן ליבסקינד במעריב, לחצו כאן]

[למאמריו של איתמר לוין במחלקה ראשונה, לחצו כאן]

יתר על כן, הייתם מאמינים שבתהליך הזה נגנבו, לאורך השנים, עשרות או מאות אלפי קולות? הייתם מאמינים שחלק מהעבריינים היו חברי ועדת הקלפי; ולכן, זכו למימון מהקופה הציבורית, כלומר כספי המסים של כולנו מימנו את מעשי המרמה?

הייתם מאמינים, שלמרות שהדברים ידועים ברמה העקרונית, וחוזרים על עצמם פעם אחר פעם כבר כמה עשורים טובים, התופעה הנ"ל מקבלת תשומת לב מועטה?

בפרט, הייתם מאמינים שגורמים שונים ומאוד קולניים, שרוממות שלטון החוק בגרונם, וכבר כמה עשרות שנים צועקים בלהט ובלי הפסקה על הסכנה לדמוקרטיה ועל הסכנה לשלטון החוק, ממלאים פיהם במים בנוגע לתופעה הנ"ל (וחלקם אף עושים דה-לגיטימציה לאלה שכן מנסים לפעול כנגדה) שהיא דוגמה מובהקת לסכנה לדמוקרטיה ולשלטון החוק?

הייתם מאמינים שאותם גורמים קולניים, שרבים מהם מנופפים בדגל השוויון, נותנים יד לתופעה שהיא אנטי-שוויונית בבירור?

הייתם מאמינים שלמרות שבתהליך גניבת הקולות היו מעורבים, לאורך השנים, אלפי או עשרות אלפי אנשים שזהותם של רבים מהם ידועה, גורמי אכיפת החוק גררו וגוררים רגליים בנושא, בקושי חקרו את מעשי הפשע, לא הענישו את רוב העבריינים, ובמקרי הענישה הספורים העונש היה קל למדי (עמוד 1868)?

[לכתבה המלאה של דוד קורצוויל באתר קול חי, לחצו כאן]

וחשוב לא פחות, הייתם מאמינים שמקבלי החלטות בכירים נוטים לברוח מהתמודדות כנה ויסודית עם התופעה הפסולה בעליל הזו, לא מקצים מספיק משאבים לטיפול בה, וחלקם גם מערימים קשיים רציניים על מימוש הצעות מעשיות בעניין, מה שצפוי להוביל בסבירות גבוהה שהיא תתרחש שוב בבחירות הקרובות (בספטמבר)?

לא מאמינים?

ברוכים הבאים לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, זו המכונה "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון", בה בקלפי יש שווים, ושווים יותר.

אתם מוזמנים לקרוא את כתבותיו של קלמן ליבסקינד, שכבר שנים חוקר את הנושא (דוגמאות: בחירות 2019 מועד א'בחירות 2013, זכרונות ממערכות בחירות ב-1999, 2001, 2006).

אתם מוזמנים לקרוא גם דוחות שונים של מבקר המדינה (שעסק בנושא בצורה חלקית וחלבית ביותר), למשל הדוחות על הבחירות המקומיות ב-2013 ועל בחירות 2015, שמצביעים על בעיה. ומן הסתם מדובר על קצה הקרחון.

הפגיעה בטוהר הבחירות אינה רק תופעה חמורה ביותר מבחינה תאורטית, כפי שכתבו במפורש מבקר המדינה (עמוד 76 בדוח על בחירות 2013), ובית המשפט (סעיפים 14, 53, 54, 129 בפסק הדין על הזיופים בבית שמש בבחירות לרשויות המקומיות ב-2013); אלא, יש לה השלכות מאוד מעשיות:

[התמונה משמאל היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי OpenClipart-Vectors לאתר Pixabay]

לדוגמה, בבחירות האחרונות היו מפלגות שכחוט השערה היה בינן לבין כניסה לכנסת והיו אחרות שכחוט השערה היה בינן לבין אי-כניסה לכנסת; בנסיבות אלו, כמה אלפי או עשרות אלפי קולות מזויפים, אם אכן היו כאלה, השפיעו באופן מכריע על התוצאות, ומניעה שלהם הייתה יכולה למנוע את בחירות 2019 מועד ב'!

[לריכוז המאמרים על המגזר הערבי בישראל, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים על בחירות, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *