פנחס יחזקאלי: עולמם של שוטרים – חוזרים בתשובה

לחץ

[להורדת העבודה לחץ: השפעת החזרה בתשובה על שוטרים]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

זהו מאמר המבטא את דעתו של הכותב ואת הערכותיו המקצועיות בלבד.

זהו מאמר שני מתוך ארבעה על תופעת התשובה. למאמרים האחרים לחצו כאן:

*  *  *

עבודה שהגיש לי לאחרונה אחד מתלמידי - שוטר דרוזי שחזר לאחרונה בתשובה - נותנת הצצה לעולמם המורכב של שוטרים חוזרים בתשובה שנאלצים להתמודד מול מערכות של מגבלות סותרות. הכותב ראיין מספר שוטרים שנמצאים בקונפליקט דומה והעלה את ממצאין על הכתב, והם מצויים פה לשימושכם.

בבלוג זה צוין, לא פעם, כי אמונה הינה כוח מניע משמעותי. חיזוק לכך ניתן בעבודה. טענתו העיקרית של המחבר היא, שאמונה מסייעת בעבודה מחד גיסא. אולם, אין ארוחות חינם. שוטרים חוזרים בתשובה סובלים, מאידך גיסא מהצורך לעבור לעיתים על חוקי הדת. לדוגמה, לחלל שבת, לעבוד עם נשים, לעבוד עם אוכלוסייה בעייתית כשיכורים, פרוצות וכדומה. לעתים, הפער בידע התורתי בין מפקד לפקוד מהווה בעיה. ההתמודדות של הנשאלים הייתה שונה, כפונקציה מהשוני באישיותם...

מסקנות הכותב על סיכוייו בטווח הארוך לשלב את האמונה ואת עבודתו אינם אופטימיים, ולדעתו, יאלץ כפי הנראה להתפטר.

כיוון שאוכלוסיות דתיות בישראל (במיוחד האוכלוסייה החרדית) הן אוכלוסיות צומחות, משטרת ישראל לא תוכל להתעלם מהן לאורך זמן, וראוי להקדים תרופה ולבנות לאוכלוסיות הללו מסלול שירות מתאים בתוך המשטרה.

[להורדת העבודה לחץ: השפעת החזרה בתשובה על שוטרים]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *