יאיר רגב: האם כך נראית רשעות?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Clker-Free-Vector-Images לאתר Pixabay]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

*  *  *

סיפור המעשה בקצרה: מאבטח בבית החולים סורוקה מצא תיק עם 85 אלף שקל מחוץ לשער בית החולים ופנה כנדרש למשטרה, שתאתר את בעלי התיק. לאחר שהבעלים לא נמצאו, ביקש השומר לקבל את הכסף, אבל בית החולים סורוקה דרש את הכסף לעצמו. המקרה הגיע לבית המשפט. ושופט השלום בבאר שבע - אשר מונה לשיפוט רק השנה, מנחם שח"ק, - פסק לטובת בית החולים, ואף חייב את המאבטח בסכום של 15 אלף שקל הוצאות משפט, כשישית מהסכום שבמחלוקת. ואני שואל, על מה הוצאות המשפט החריגות כשהתקיים בסך הכול דיון קצר אחד, שארך כשעה? היכן החמלה?

מאבטח שעובד בשמש הבאר שבעית בתנאים קשים מאוד, מרוויח סכום מינימלי. הטיעון שטען לגיטימי. באמת, מה ההיגיון להטיל עליו הוצאות עונשיות? האם בגלל שהעז לדרוש את המציאה?

והסוף הרי ידוע... בית החולים יפטר אותו ויזרוק אותו ללא פיצויים... לכך התכוון הנביא במשל הכרם: ״וַיְקַו לְמִשְׁפָּט וְהִנֵּה מִשְׂפָּח, לִצְדָקָה וְהִנֵּה צְעָקָה״:

[לכתבה באתר רוטר, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *