עודד עמיחי: האם במדינת חלם אנו חיים?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי PublicDomainPictures לאתר Pixabay]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

ד"ר עודד עמיחי הוא יו"ר העמותה 'מגן לעורף', מומחה למערכות לייזר ויועץ לפיתוח עסקי בתחומי הלייזר והאלקטרו-אופטיקה. יזם וניהל ברפא"ל בשנות ה-70 פרויקט חדשני ומקורי בלייזר רב עוצמה. היה מיוזמי פרויקט "נאוטילוס" בראשית שנות ה-90.

*  *  *

מקובל לומר: "כשהתותחים רועמים המוזות שותקות". מקור האמירה הזו הוא של מרקוס טוליוס קיקרו, שהיה מדינאי סופר ונואם רומי שחי בין 106 ל-43 לפנה"ס (האמירה המקורית: "בזמן מלחמה נאלמים החוקים"...).

אני מעז להסתכן, לסטות מהנורמה ולשאול: האם במדינת חלם אנו חיים?

  • אם אכן לכיפת ברזל כ-90% הצלחה, למה הדרום משותק?
  • ולמה ואיך ארגון קיקיוני כמו הג'יהאד משכיב מדינה מתקדמת כמונו על הברכיים?
  • ומה יקרה אם החמאס יצטרף לחגיגה?
  • ומה יקרה אם החיזבאללה ירד מהגדר וימטיר עלינו את מטעמיו?
  • ומה יקרה אם במקום רקטות קלות עם מטען (רש"ק) של עשרות ק"ג, יומטרו עלינו רקטות חצי כבדות וכבדות עם מטען (רש"ק) של מאות ק"ג?
  • ומה יקרה אם רק כ-20% מאותן רקטות חצי כבדות וכבדות, יהיו מדויקות? דיוק פגיעה של מטרים בודדים?
  • ולמה ראשי מערכת הביטחון באמצעות הדוברים והכתבים הצבאיים, ממשיכים להאדיר את כיפת ברזל, שגם אם אחוזי היירוט שלה הם 90%, חצי המדינה משותקת?
  • ולמה מערכת הביטחון מלחשת באוזננו שאו-טו-טו, בעוד שנה שנתיים, המוח היהודי ימציא לנו פטנטים? לייזר חשמלי/ סיבים, שלא יוכל לטפל במבול האיומים מולינו? לייזר כזה מפותח בארה"ב כבר מזמן, ובינתיים הגיעו לעוצמה של עשרות קילו-ואטים בלבד (לוקהיד מרטין, 58 ק"ו).

זאת בשעה שהפתרון היחיד שיכול היה להסיר את איום הרקטות מאתנו, מערכת הלייזר סקייגארד, עם עוצמה מסדר גודל של מגה-ואט (1,000 ק"ו), שהיתה מוכנה לייצור כבר לפני יותר מעשור? למה ממשיכים להתעלם ממנה?

ועוד שאלה קנטרנית:

למה רק אני וקומץ חבריי המסורים, הפועלים אך ורק מתוך דאגה לביטחון המדינה, כולנו בגיל מתקדם, למה רק אנחנו פוצים פה וזועקים לקברניטי מערכת המדינה: עורו! פקחו עיניכם, לפני שיהיה מאוחר?

האם במדינת חלם אנו חיים?

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *