עודד עמיחי: אגדת השטחים הפתוחים

[בתמונה: נפילה בשטחים פתוחים. הצילום: דוברות המשטרה]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

ד"ר עודד עמיחי הוא יו"ר העמותה 'מגן לעורף', מומחה למערכות לייזר ויועץ לפיתוח עסקי בתחומי הלייזר והאלקטרו-אופטיקה. יזם וניהל ברפא"ל בשנות ה-70 פרויקט חדשני ומקורי בלייזר רב עוצמה. היה מיוזמי פרויקט "נאוטילוס" בראשית שנות ה-90.

*  *  *

אגדת השטחים הפתוחים הומצאה על מנת לשרת את ביצועיה הצנועים של כיפת ברזל. אי אפשר להבחין מראש איזו רקטה תפגע במבנה ואיזו בחצר ליד.

מי שיסתכל בגוגל-מפ, ימצא שכ-70% מהשטחים העירוניים הם "פתוחים", היינו חצרות, גנים ציבוריים, כבישים, מדרכות.

לרקטות לא מדויקות - בעלות מטען (רש"ק) של 10 ק"ג - התאוריה הזו מחזיקה מים, באשר רקטה - שלא תפגע פגיעה ישירה - לא תעשה כלום. מי שיימצא במחסה, לא ייפגע.

המצב ישתנה עם השימוש ברקטות בעלות מטען (רש"ק) גדול יותר, מאות ק"ג, או רקטות מדויקות. אז, גם רקטה שתפגע "בשטחים פתוחים" תגרום נזק רב, ויהיה צורך ליירט את כולן.

לצערנו, מלאי הרקטות הכבדות והמדויקות הולך וגדל. מצב זה היה אמור להיות ברור מראש, ומי שלא חזה זאת, והצטייד בטילי יירוט בלבד, בעלות של מיליארדי שקלים, תוך גניזת מערכת הלייזר, סקייגארד - שמסוגלת ליירט את כל האיומים, ולא רק "נבחרים" - סבל מליקוי מאורות!

בעימותים בעצימות נמוכה, שהיו עם החמאס ו/או הג'יהאד, רוב הרקטות שנורו לא יורטו, בגלל היירוט הסלקטיבי, דבר שאילץ את התושבים להישאר במחסה כל זמן העימות. כתוצאה מכך, בגלל היירוט הסלקטיבי, הדרום שותק, ונגרם נזק כלכלי של מאות מיליוני שקלים.

מה יקרה בעימות בעצימות גבוהה, כפי שעלול להתרחש עם החיזבאללה? או בעימות משולב בצפון ובדרום?

[בתמונה משמאל: "כבר נזפו בי שהשמצתי את חלם..." כריכת ספרו של יצחק בשביס זינגר, "חכמי חלם ותולדותיהם", שראה אור בהוצאת אדם. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

חלם, כבר אמרנו... וכבר נזפו בי על שהשמצתי את חלם...

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *