גרשון הכהן על הלקח המערכתי מקלטת הרב יוסף

.

[סרטון יו טיוב של התבטאויות הרבה עובדיה יוסף על אריה דרעי]

[לריכוז המאמרים על 'עוצמה', לחצו כאן]

מהו הלקח המערכתי מפרסום הקלטת של הרב יוסף, שבה הוא מכנה אד דרעי גנב ורשע, וגורס כי לא יוכל לבגוד באלי ישי?

האלוף במיל' גרשון הכהן (ראו תמונה משמאל) נוהג לספר, בהקשר זה, מדרש על שלמה המלך, שלאט לאט איבד את מלכותו, עד שנותר לו הארמון. אחר כך שלט רק על כיסאו ולבסוף, מלך רק על מקלו... הלקח הוא שהסובבים את בעל העוצמה חזקים, בדרך כלל, יותר ממנו! אנו נוטים, כך טוען הכהן, להקל ראש ב"אנשי החצר" של בעלי העוצמה, אולם הם הם בעלי הכוח האמתיים. במצב ארגוני של "קיפאון", כשהמערכת סובלת משריפה מואצת של אנטרופיה, ה"אוליגרכיה" מולכת באמת ומובילה את השליט/המנהל באפו, בין אם הוא מודע לכך ובין אם לאו.

ידוע סיפורו של הרב אמסלם, שאנשי החצר של הרב עובדיה הדירוהו מקרבת הרב. יום אחד פגש אמסלם את עובדיה, ששאל מדוע הפסיק לבוא לבקרו. כשטען אמסלם כי אנשי החצר מדירים אותו, התרגז הרב ופקד על שמשו לדאוג להכניס את הרב אמסלם אליו. מאז, סיפר אמסלם, "לא נתנו לי להיכנס אל הרב שנה תמימה"...

ועוד סיפור שסיפר גרשון הכהן בהקשר זה: בימיו של יצחק רבין כראש ממשלה, היה יעקב עמידרור עוזר ראש אמ"ן למחקר, וחיים אסא יועץ אסטרטגי לראש הממשלה. רבין היה נוהג בסופי שבוע לקחת מהם חומרים ולעבור אליהם, וכשהיה נתקל בחומרים מעניינים היה גם מתקשר ומקשה. כחודש לפני הרצח כתבו עמידרור ואסא מסמך משותף, שבו תיארו את מצבו של ראש הממשלה - על רקע הידרדרות המצב הביטחוני והפיגועים בערים - כקברניט ספינה שמחזיק בהגה, אבל ההגה איננו מחובר יותר אליה. אסא ציפה לטלפון מרבין בתגובה למסמך. כשבושש רבין להתקשר, הלך לבדוק מדוע, וגילה כי המסמך סולק מתיקו של רבין על ידי אחד מ"אנשי החצר". לכן, התפטר.

ומסיים גרשון הכהן: ראוי להם לאלה שמחזיקים את ההגה לבדוק מידי פעם, אם ההגה עדיין מחובר למשהו; וראוי לנו להבין שה"חצר" חזקה בדרך כלל מהקברניט שאותו היא אמורה, לכאורה לשרת!

[לריכוז המאמרים על 'עוצמה', לחצו כאן]

3 thoughts on “גרשון הכהן על הלקח המערכתי מקלטת הרב יוסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *