יצחק אדיג'ס: אלימות איננה רק מכות!

[בתמונה: אלימות איננה רק מכות! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

[בתמונה: אלימות איננה רק מכות! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

[למאמר המקורי של פרופ' יצחק אדיג'ס (באנגלית) בבלוג שלו, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים אודות 'אלימות נגד נשים', לחצו כאן]

המאמר עודכן ב- 13 במאי 2022

פרופ' יצחק אדיג'ס הוא מהחשובים במומחי הארגון של סוף המאה העשרים ותחילת המאה העשרים ואחת, וזהו הבלוג האישי שלו, המתורגם לעברית.

פרופ' יצחק אדיג'ס הוא מהחשובים במומחי הארגון של סוף המאה העשרים ותחילת המאה העשרים ואחת, וזהו הבלוג האישי שלו, המתורגם לעברית.

[בתמונה משמאל; יצחק אדיג'ס, צלם לא ידוע, מתוך אתר VK)

*  *  *

כבר למדתי שבכל פעם שאני כותב משהו ביקורתי על נשים אני שם את עצמי בכפי. מקווה שהפעם זה יעבור בשלום...

נשים לא מעטות סובלות מאלימות מבן זוגן. אלימות פיזית היא פשע ויש להעניש בגינה. אף אחד לא צריך לסבול מאלימות; וכולי נרעד כשאני רק מעצם המחשבה על עם עיניים שחורות, זרועות כחולות, וכאלה שחוששות לחייהן.

נשים מתחתנות מאהבה. הן רוצות אהבה. להיות מותקף על ידי האדם שהן אוהבות או שאהבו בעבר הוא מצב הרסני מבחינה רוחנית, רגשית; ובוודאי,  פיזית, 

כשהייתי בתיכון, התנדבתי ללמד שירים וריקודים עממיים ישראלים לנערות מתבגרות כלואות. רובן ריצו עונשי מאסר בגין זנות. ראיתי מה ניתן להתעלל פיזית לאישה, הרבה יותר מאשר לגבר. גברים מתמודדים טוב יותר עם עימותים גופניים. לא נשים. הן רגישות, והעימות הגופני אינו קיים ברפרטואר הרגיל של רובן.

גם נשים יודעות להתעלל; אבל, באופן שונה. הן יכולות לצרוח על בן / בת הזוג שלהם, להשפיל אותו, לכנותו בשמות גנאי; ולהאשים, לא רק את בן הזוג, אלא גם את משפחתו.

[בתמונה: מה עם נשים שמתעללות נפשית בבני זוגן? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי prettysleepy1 לאתר Pixabay]

הן נשים והן גברים מחפשים אהבה וכבוד. אבל סדרי העדיפות שונים, בעוד שנשים מחפשות בראש ובראשונה אהבה; גברים מחפשים בראש ובראשונה כבוד. עבור גברים, השפלות וביקורת מתמדת על כישלונות - אמתיים או מדומים - היא פגיעה קשה...

במקרה זה, לא רואים את העין השחורה ואת הזרועות הכחולות. אלה נמצאים בנפשו של האיש. הם חשים מוכים ופצועים. האישה - שלה נישאו מתוך אהבה - דוחה אותם דחייה מוחלטת. זה כואב מאוד. לא פחות מהתעללות גופנית.

לא ראיתי מקרה בו גבר תובע אישה בגין התעללות רגשית; כמו שנשים תובעות גברים בגין התעללות פיזית. בטח יש סיבה לזה; ואני לא חושב שזה בגלל שהתעללות רגשית כואבת פחות. מישהו יודע למה?

לסיכום, נשים חייבות להגן על עצמן, בכל דרך, מפני התעללות גופנית של בני זוג, כולל הבאתם לבתי המשפט ושליחתם לכלא. אבל מה עם נשים שמתעללות נפשית בבני זוגן, ששולטות בבית שלטון נוקשה ללא עוררין, ושמרגישות שיש להן את החופש לנהוג באלימות רגשית?

[בתמונה משמאל למעלה: מה עם נשים שמתעללות נפשית בבני זוגן? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי prettysleepy1 לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים אודות 'אלימות נגד נשים', לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *