אלי בר און: ארה"ב מפשלת וישראל (תוצאה של טמטום) משלמת!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Ramdlon לאתר Pixabay]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

רוסיה הכריזה על פריסת מערכת הנשק האימתנית ביותר בעולם, האוונגרד": מדובר בטיל שיוט, נושא ראש קרב גרעיני, שמשוגר מהחלל מראשו של טיל בליסטי ביניבשתי; ומשם הוא צולל ומפציץ מטרה נבחרת על הקרקע. טיל השיוט הזה מתמרן במהלך הטיסה וטווחו כ- 6000 ק"מ זאת לאחר שנפרד מהטיל שנשא אותו.

כך הטיל מסוגל להגיע לכל מקום בעולם, במהירות דמיונית של כ- 6 ק"מ לשנייה ולפגוע במדויק במטרה.

הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, הכריז כי הטיל הזה לא ניתן ליירוט וגם לא צפוי שיהיה ניתן ליירוט ע"י טילים נגד טילים. מאז עלה לשלטון, הציב פוטין כמטרה אסטרטגית עליונה, פיתוח כלי נשק מתקדמים שגם עדיפים ביכולות שלהם על הנשק האמריקאי. "לראשונה אנחנו מקדימים ובגדול ולשנים רבות את ארה"ב, והם רודפים אחרינו", הכריז.

[למאמר המלא בחדשות וואלה, לחצו כאן]

תאמרו, מה זה נוגע לנו? העניין הזה הוא בין המעצמות הגרעיניות ארה"ב לרוסיה.

ובכן, הנחיתות הטכנולוגית הצבאית של ארה"ב בתחום הטילים - וגם בתחומים ביטחוניים נוספים - היא בהחלט בעיה עבור ארה"ב; אך צפוי, שישראל שתהיה הראשונה לשלם את המחיר.

אנחנו מורתעים מהטילים של איראן והחיזבאללה כבר היום וסביר שנותקף בעתיד.

האמריקאים - במשך עשרות השנים האחרונות משיקולים כלכליים ופוליטיים מקומיים של תעשיית הנשק - השקיעו מאות מיליארדים ויותר בפיתוח ובהצטיידות במטוסים משוכללים; וזנחו את ההשקעה בפיתוחם של טילים מדויקים, שאינם טילים נושאי ראשי קרב גרעיניים. הנשיא לשעבר - גנרל 5 כוכבים - דוייט אייזהאור, הנשיא המקצוען ביותר בתחום הביטחון, שהיה לארה"ב, הזהיר עוד לפני 60 שנה את הציבור האמריקאי מתעשיית הביטחון שלהם, שמחפשת את הרווחים קצרי הטווח ולא את הביטחון הנדרש למדינה.

[תמונתו של הנשיא אייזנהאוור משמאל היא נחלת הכלל]

כך האמריקאים עדיין משתמשים בטילי נ"ט מיושנים וקצרי טווח. כך מערכות טילי הנ"מ שלהם, הפטריוט 2, ישנות ומפגרות בגדול אחרי המערכות החדישות של רוסיה. כך הארטילריה שלהם מיושנת ומפגרת בעשרות שנים אחרי הטכנולוגיה הנוכחית.

כל הפיתוח וההצטיידות של צבא ארה"ב הושקעו במטוסים; ובמכוון הם לא השקיעו במערכות, שמסכנות את המטוסים או שיתכן ויחליפו את הצורך להשתמש בהם במשימות מסוימות, כי הם יעילות יותר כלכלית ומבצעית.

רוסיה ובהמשך סין, איראן וצפון קוריאה איתרו את נקודת התורפה הזו של ארה"ב וכעת לאחר שצברו מלאים גדולים של רקטות כבדות - ולאחרונה גם טילים מדויקים - הן עושות כרצונן. הן מרתיעות את ארה"ב שיודעת, שאם רק תנסה לעצור בעדם ותתקוף, היא תשלם מחיר כבד.

[לכן, מדינות ערב למשל, החלו לגוון את ספקי הנשק שלהם ולא להסתמך על נשק אמריקני]

מערכות הטילים נגד טילים של האמריקנים, ובכלל, לא נועדו לסכל מתקפת טילים נרחבת, רק כמויות מוגבלות. כך בחצי האי הקוראני, כך במפרץ הפרסי, כך בסוריה ובעיראק.

התוקפנים מצפצפים על כל העולם. אבל, מי שבאמת צפוי שישלם את המחיר זה העורף הישראלי, ראו את דברי הרמטכ"ל מהשבוע שעבר: ״עוצמת האש על העורף תהיה גדולה, אני מסתכל בעיניים לעם ואומר את זה: צריך להתכונן למלחמה הבאה. צריך להתכונן לזה מנטלית!".

[התמונה מתוך טוויטר; לפירוט באתר רוטר, לחצו כאן]

כאן בגלל חולשת הדעת שלנו והמצב בו אנחנו מעדיפים להעתיק או לחקות או להמתין לארה"ב, לא השכלנו לפתח את האמצעי היחיד שיוכל להתמודד עם רבבות הרקטות הקלות, אלפי הרקטות הכבדות והטילים המדויקים והוא הלייזר הכימי רב העוצמה הוא הסקייגארד.

חייבים לדעת כי גם לאיראן יהיו בקרוב טילים מדויקים מתמרנים, טילים שלא ניתנים ליירוט ע"י טילים נגד טילים.

ומה נעשה אז? יתרחש אסון כבד!

.

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *