אלי בר און: רוחות מלחמה

[בתמונה: כמה טילים איראנים האמריקאים יירטו הלילה? אפס, גם לא טיל תוקף אחד. זו העובדה החשובה! התמונה מהתקשורת האיראנית. לחצו כאן]

[לקובץ המאמרים אודות 'פרדיגמת החשיבה המזרחית', לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

כמה טילים איראנים האמריקאים יירטו הלילה? אפס, גם לא טיל תוקף אחד. זו העובדה החשובה!

חשובה כי היא נותנת לאיראנים תחושה שזו הדרך להצלחה, הם בחרו בדרך הנכונה דרך הפיתוח וההצטיידות בכמות עצומה של טילים ומכל הסוגים. עובדה זו חשובה יותר מכמה טילים האיראנים שיגרו; וגם יותר מכמה חיילים אמריקאים נהרגו ונפצעו.

האמריקאים היו חייבים ליירט 11 טילים כבדים ומדויקים; שפגעו בבסיסיהם האוויריים בעיראק, ונכשלו כליל. מדוע הם נכשלו או שכלל לא ניסו?

כי הטילים שהאיראנים שיגרו, הם טילים לטווחים של 500 עד 800 ק"מ; ולפיכך, הם טילים מהירים. לכן קשה מאוד ליירט אותם.

הטיל המיירט המשוכלל ביותר שלהם הפטריוט 3 טיל שעלותו 6 מליון דולר האחד והם מצהירים שהוא הטוב מסוגו בעולם, הטיל הזה מוגבל ליירוט של טילים אטיים יותר טילים שטווחם עד 300 ק"מ:

.

מה שמנע את האבדות בקרב חיילי ארה"ב זו התראה ממערכת המכ"ם, שניתנה בזמן, והכניסה את האנשים למקלטים; וגם קצת מזל.

לצערי הציבור שלנו, מנהיגיו - ונראה שגם אנשים שלא למדו את הנושא בצה"ל ובמערכת הביטחון - סבורים שטילים נגד טילים כאלה ואחרים יגנו עלינו.

זה לא יקרה. לא נגד כמות גדולה של רקטות וטילים ולא נגד טילים ארוכי טווח שמהירותם גבוהה מאוד. הציבור ומנהיגיו חייבים לדעת כי טילים נגד טילים יקרים מאוד ומוגבלים מאוד ביכולות שלהם.

היירוט היעיל והזול ביותר אפשרי רק באמצעות אנרגיה ישירה היא אנרגיית הלייזר. רק לייזר איכותי ועוצמתי מספיק והוא הלייזר הכימי הסקייגארד:

לייזרים אחרים שאתם שומעים עליהם, כאן ושם, אינם מתוכננים ליירט טילים; הם חלשים מאוד, ונועדו להגנה על שדות תעופה אזרחיים מפני מזל"טים ורחפנים...

One thought on “אלי בר און: רוחות מלחמה

  1. אז סוף סוף גם בישראל.. תוכל אולי לנוח מעט אחרי המלחמה הבלתי נילאית שלך
    וגם אני אוכל לוותר על התענוג לשבת מול עזה עם משקפת להתריע על בלוני תבערה
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *