אלעד רזניק: כמה מילים על הערכת המודיעין השנתית

[בתמונה: קסאם סולימני מתאחד עם אבותיו... כל מי שעוסק באנשים ולא באינטרסים עוסק באיזטוריה! מקור התמונה: טוויטר]

[לאוסף המאמרים על סיכולים ממוקדים והשלכותיהם, לחצו כאן]

הערכת המודיעין השנתית כבר פורסמה; ותרשו לי כמה מילים...

לאחר חיסולו של קאסם סולימאנינכתבה הערכת המודיעין מחדש, בצורה תמוהה למדי...

סולימאני היה מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה. משמרות המהפכה מונים, משהו כמו 125 אלף איש. כוח קודס הוא כוח של בין 15 ל 20 אלף איש (תלוי את מי שואלים). מדובר על צבא מסודר ולא על כנופיית מחבלים עזתית.

בצבא מסודר לכל אחד יש תחליף. כל מי שמעריך, שחיסולו של סולימאני ייצר נזק בלי הפיך למאמץ הלחימה של כוח קודס כדאי שיחשוב על המקבילה הישראלית: היה ויחוסל, חלילה, הרמטכ"ל או יאחד האלופים, הנזק המורלי יהיה אדיר. אבל הנזק המבצעי לא יהיה גדול!

סולימאני נהנה ממערכת יחסים ייחודית עם מנהיגי הזרועות של משמרות המהפכה במרחב: נסראללה, אל מהדי, אסאד , סאדר... אפילו ולדימיר פוטין ואנשיו עשו לו כבוד!

[בתמונה משמאל: סולימני כוכב עליון... הנזק המורלי אדיר. אבל הנזק המבצעי איננו גדול! המקור: טוויטר]

אבל מעבר לכבוד? הם בעיקר חלקו איתו שורה של אינטרסים אסטרטגיים משותפים. האינטרסים האסטרטגיים של האיראנים ושותפיהם לא השתנו; ולכן גם הנכונות של מנהיגי הציר, לשתף פעולה עם מחליפו של סולימאני, לא תשתנה.

מחליפו של סולימאני היה סגנו מ- 1997; ובמקביל, שרת כראש מערך המודיעין של משמרות המהפכה. ככזה, התלווה ללא מעט ממסעות סולימאני בעולם, איתו ובלעדיו. הוא ייצור קשרים אישיים. זה דבר שלוקח זמן; אבל, האינטרסים חזקים יותר מכל קשר אישי. איסמעיל יזכה לשת"פ מלא מצד כל הנוגעים בדבר.

הערכת אמ"ן מדברת על עוד שני נושאים, וביניהם: פרויקט הדיוק הלבנוני...

לטענת אמ"ן, פרויקט הדיוק הלבנוני טרם הגיע למימוש, ולחיזבאללה יש מספר מועט של נשק תמ"ס מדויק.

לאור התבהלה שאחזה באחשדרפני אמ"ן לאחר התקיפה בארמקו, אני הייתי מציע להתייחס להערכה הזאת בערבון מאוד מוגבל. כבר היום המרחב האינטרנטי מלא בסרטים של שדרוגים קיימים לרקטות מסוגים שונים, שאינם מחייבים הקמת פס ייצור עורפי, העברת הרקטות למרכז למרכז לצורך שיפורן וכ"ו.

לסיכום, מי שעוסק באנשים ולא באינטרסים עוסק באיזטוריה!

[לאוסף המאמרים על סיכולים ממוקדים והשלכותיהם, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *