עודד עמיחי: לייזר כאקמול להרגעת הציבור

[צילום התמונה המקורית: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון. תמונת האקמול של חברת טבע, מובאת בשימוש הוגן]

ד"ר עודד עמיחי הוא יו"ר העמותה 'מגן לעורף', מומחה למערכות לייזר ויועץ לפיתוח עסקי בתחומי הלייזר והאלקטרו-אופטיקה. יזם וניהל ברפא"ל בשנות ה-70 פרויקט חדשני ומקורי בלייזר רב עוצמה. היה מיוזמי פרויקט "נאוטילוס" בראשית שנות ה-90.

*  *  *

לפני שבועות אחדים הופיעה בתקשורת ידיעה מרעישה: שלושה מדענים מהאקדמיה, פרופ' עמי ישעיה מאוניברסיטת בן גוריון, ד"ר רמי אהרוני וד"ר אודי בן עמי, פיתחו במימון זעום של המשטרה, מערכת לייזר חשמלי, ליירוט בלונים, "להב אור".

מה שלא הצליחו שלושת התעשיות הביטחוניות הגדולות שלנו לעשות במשך שנים לא מעטות, ובמימון רחב לב של מערכת הביטחון, הצליחו לעשות שלושה מדענים, בתוך כשנה, במימון זניח. החידלון של התעשיות הביטחוניות עבר סתם ככה לסדר היום.

[לכתבה המלאה של איציק סבן ב'ישראל היום', לחצו כאן]

והנה, שוב רעשה התקשורת בידיעה שהופצה ע"י רפא"ל: גם לנו יש לייזר!!! ליירוט רחפנים. ואפילו מתמרנים, מערכת שנועדה לדבריהם להגן על שדות תעופה ומתקנים חיוניים. וואו..

[בתמונה: גם לרפא"ל יש לייזר... לכתבתו של יואב זיתון ב-וואלה, לחצו כאן]

חשוב, באמת חשוב מאד... אבל רגע!

אמנם יש על מדינת ישראל איום של בלונים, וסביר להניח שבקרוב יגיעו גם הרחפנים. אך מה עם הפצמ"רים והרקטות הממררים את חייהם של תושבי הדרום כבר שנים רבות? ומה עם הטילים המוצבים בצפון, העלולים לפגוע בקלות וביעילות בתשתיות לאומיות, בריכוזי אוכלוסייה, בבסיסי חיל האוויר, בסמלי האומה ועוד, ולהחזיר את ישראל לתקופת האבן?

זה שרפאל מהללת את המערכת שלה כרבת עוצמה, לא יעשה אותה ככזו. מה שמיועד ליירט בלונים ורחפנים לא יירט פצמ"רים, רקטות או טילים. זו פיסיקה בסיסית, והמשך זריעת חול בעיני הציבור. לאלה יש פתרון. לא צריך להמציא אותו. מערכת יירוט לייזר המופעל בדלק, לא בחשמל, הסקייגארד, המיועדת ליירט את כל האיומים הבליסטיים האלו.

מערכת הסקייגארד הייתה מוכנה לייצור כבר לפני 13 שנה, אחרי שפיתוחה הוזמן קודם לכן ע"י ממשלת ישראל (הסכם פרס - קלינטון, 1996). מערכת הביטחון - מסיבות בלתי מובנות - התעלמה ממנה אז; ויתרה מזאת, מכפישה אותה בשלל שקרים חסרי שחר, ומתעלמת ממנה גם כיום.

האיום המרכזי על מדינת ישראל, כ-250 אלף טילים ורקטות, חלקם מדויקים ומתמרנים; שריר וקיים. ואנו ממציאים לנו פטנטים, שבפועל קיימים כבר בשימוש צבא ארה"ב, שניתן היה להתאימם כנגד איומי הבלונים והרחפנים; אך מתעלמים מהאיום הקיומי על המדינה, רקטות וטילים מדויקים, בעלי רש"ק כבד ומתמרנים (ראו ערך הנזקים למתקני נפט בערב הסעודית). זה מה שמצפה לנו אם לא נתעשת בזמן...

2 thoughts on “עודד עמיחי: לייזר כאקמול להרגעת הציבור

  1. בושה וחרפה שהמנהיגים ( פוליטיקאים ואנשי צבא כאחד ) שלנו יודעים ומבינים את הסכנה ועדיין לא קונים את הסקייגארד מכל מיני סיבות……
    כל יום שומעים על שחיתות אחרת בענייני ביטחון, פשוט סוחרים בחיים שלנו, אני כבר מיואש לא מבין איך אתה כבר כמה שנים נלחם בקיר ועדיין לא מתייאש , כל הכבוד לך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *