אלעד רזניק: זוכרים את הלוויין האיראני?

[התמונה היא צילום מסך]

ב-9 לפברואר 2020 הודה משרד ההגנה האיראני כי שיגור הלוויין ה"זאפר" (ניצחון) לחלל נכשל. רק נכשל וישראל צהלה ושמחה...

האיראנים הציגו את השיגור עצמו, מבסיס החלל סימנמן כמוצלח אך ציינו כי הלוויין נכשל בצבירת המהירות הנדרשת להיכנס למסלול בחלל. הלוויין האיראני הראשון שוגר ב-2009 אבל שני השיגורים האחרונים שבוצעו בשנה שעברה, כשלו. תכנית החלל האיראנית נחשבת בישראל ובארה"ב לתכנית כיסוי שנועדה לפתח טילים ארוכי טווח בעלי יכולת לשאת ראשי נפץ גרעיניים (שלזינגר ולאון, 2020):

[לכתבה המלאה של שלזינגר ולאון בישראל היום, לחצו כאן]

אז תרשו לי מילה על הלווין האיראני...

מכל כישלון אפשר ללמוד; וסביר להניח, שגם הפעם הזאת האיראנים יפיקו לקחים וישתפרו לקראת הפעם הבאה.

כמו שאני זוכר אלו היו רח"ט מחקר, ראש אמ"ן הרמטכ"ל וראש הממשלה, שלאחרונה הגיעו אחוזי בעתה למיקרופון הקרוב, והתחילו להזהיר את הציבור הישראלי מהיכולות האיראניות.

גם בתקיפה באבקיק וגם בתקיפה באל-אסד האיראנים הפגינו יכולות טכנולוגיות מרשימות למדי. האיראנים אג'יליים. הם לומדים, מפיקים לקחים משלבים טכנולוגיות ומשתפרים טכנולוגית בקצב מהיר למדי. אין מה לזלזל בהם!

ומילה על דבריו של נתניהו:

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב לכישלון שיגור הלווין האיראני במהלך כנס של הליכוד בנהריה: "התבשרנו היום שאיראן נכשלה בשיגור לוויין. הם גם נכשלים בהעברת נשק לסוריה וללבנון כי אנחנו פועלים שם כל הזמן כולל בימים אלה", אמר (שלזינגר ולאון, 2020).

אני דווקא רואה רק יתרון בלשחרר הודעה נכונה או לא, שתשלח את האיראנים למחול שדים, שיימשך לא מעט זמן, שבמהלכו הם ייבדקו את כל המערכות שלהם, יותר מפעם אחת, בהסתמך על אירועי העבר הלא רחוק...

רק שנתניהו לא אמר שום דבר בכיוון הזה...

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *