עודד עמיחי: היסטריית הקורונה

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי ErikaWittlieb לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

ד"ר עודד עמיחי הוא יו"ר העמותה 'מגן לעורף', מומחה למערכות לייזר ויועץ לפיתוח עסקי בתחומי הלייזר והאלקטרו-אופטיקה. יזם וניהל ברפא"ל בשנות ה-70 פרויקט חדשני ומקורי בלייזר רב עוצמה. היה מיוזמי פרויקט "נאוטילוס" בראשית שנות ה-90.

*  *  *

פרופ' יורם לס, רופא, מי שהיה מנכ"ל משרד הבריאות, טוען כבר הרבה זמן שהקורונה היא שפעת עם יחסי ציבור.

ד"ר דן ימין, מומחה למגפות מאוניברסיטת ת"א, טוען שהסגר מונע חיסון טבעי של האוכלוסייה הצעירה, שאינה בדרגת סיכון גבוהה מהמחלה, ויגרום למותם של הרבה אנשים (ראו כתבה למטה).

פרופ' דניאל פרידמן, משפטן, יוצא נגד דיכוי זכויות אזרח בחסות הקורונה, וטוען שהיסטריית הקורונה הייתה נעלמת לו היו מפרסמים מדי יום את מספר המתים מסיבות אחרות, למעלה מ-120 ליום (ראו כתבה למטה).

[להרחבת המושג: 'פניקה מוסרית', לחצו כאן][למאמר: 'פניקה מוסרית במבחן הקורונה!', לחצו כאן]

הנה דן ימין:

[למאמר המלא של אטילה שומפלבי ב- ynet, לחצו כאן]

הנה פרופ' דניאל פרידמן:

[לכתבה המלאה של פרופ' דניאל פרידמן ב- ynet, לחצו כאן]

יש קורונה, וצריך לטפל בה ביישוב הדעת, לא בהיסטריה.

צריך היה לבודד את האוכלוסייה בסיכון, ולא את המשק כולו. מודל זה כבר הוכיח עצמו במספר מקומות בעולם.

שיתוק המשק מוביל לאסון לאומי. עלותו, יותר ממיליארד שקל ליום, והנזקים עברו כבר את ה-100 מיליארד שקל. למעלה ממיליון מובטלים. מי ישלם את זה? הנינים שלנו? מי ישקם אלפי משפחות שמצאו עצמם ללא פרנסה?

היסטריית הקורונה מונעת טיפול הולם מחולים כרוניים רבים, שימותו מכך. הרבה יותר ממתי הקורונה. הנזקים הכלכליים יפגעו קשות גם במערכת הבריאות, שהוזנחה בשני עשורים האחרונים.

ואחרון, משבר הקורונה, וההתנהלות בגינו, הינה רק דוגמית למה שעלול להתרחש, חלילה, בעת מתקפת טילים מסיבית, שעלולה לפרוץ באזורנו. ראו את הפוסט שכתבתי, לפני כמה ימים:

[למאמרו של ד"ר עודד עמיחי: 'משבר הקורונה ומחדל אי הגנת העורף', לחצו כאן]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

2 thoughts on “עודד עמיחי: היסטריית הקורונה

  1. אולי שני דברים טובים יצאו מסיפור הקורונה:
    – יהווה כמו זריקת חיסון להניע את כול המערכות החברתיות לשקם עצמם ולפיעול ביתר אפקטיביות בכול תחומי החיים
    -יחזיר את החקלאות לסדר היום הציבור. חשיבותה התגלתה במלואה בימים אלה- לפני שיקברו אותה בטרם עת

  2. עודד, הצדק הגמור עמך ועם אלה השותפים לדעות אלו מכל העמדות, הדעות והשקפות העולם שלהם., ברור שכאשר אין מנהיגות מקצועית והמלחמה בין משרדי ממשלה שונים אנננה מבהירה עמדה אחידה. הרי שברור גם אם המל"ל יהיה האחראי המבוגר זה לא מקצועי. הדוגמה הטובה ביותר היא ההופעות התכופות של ראש ממשלה שאיננו מבין ברפואה, אבל הוא כלכלן איך הוא מרשה לעצמו לקבל החלטות הנוגדות את דעת האוצר ומחליט להעניק לכל ילד, עד ארבעה ילדים, ולקשישים מקבלי קצבת זקנה 500 ש"ח. המשק מושבת כל יום מתווספים אלפי מובטלים ולמי זה מזיז? בקרב שרי הממשלה וחברי נהכנסת אין מי שהיה אמיץ דיו לוותר על תוספות השכר. איזו דוגמה זאת? האם באמת ובתמים ראש הממשלה מבקש להקים ממשלת חרום לאומית? הץשובה היא לא! באלף רבתי. האיש דואג רק שביום תום תקופת הקדנציה שלו והחלפת שרביט השלטון לידיו של בני גנץ הוא יהיה רשאי לדיור מלא כולל הבטחה כאילו מהוא רוה"מ. זאת האמת ואם לאו אז נלך לבחירות רביעיות. האם זאת הדוגמה לאזרח הפשוט הנלחם על פת הלחם שלו? אז מיליארד ש"ח ליום כנראה לא מטריד איש בממשלה וכנראה שגם לא את כחול לבן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *