אלעד רזניק: כמה מילים על המשבר האמתי שמעבר לפינה

[בתמונה: צפוי לנו המשבר הקשה ביותר מאז השפל הגדול... הצילום: GettyImages]

אחרי הבלגן הבריאותי, החזרה לשגרה תלווה במשבר כלכלי קשה כלל עולמי...

ארה"ב עומדת על קרוב ל 30 מיליון מובטלים (דורשי דמי אבטלה); ואם תכלילו את המספר של הלא זכאים לדמי אבטלה, המספר גדול הרבה יותר: קרוב ל 50 מיליון מובטלים - 1/3 מכוח העבודה האמריקאי. לא היה כמצב הזה מאז השפל הגדול ב- 1929!

שווקי היצוא העיקריים של סין (ארה"ב ואירופה) נפגעו וימשיכו את מגמת ההתכווצות הכלכלית, שסין חווה בארבע שנים האחרונות. לזה תתווסף דרישה מערבית לפיצוי, בגין ההסתרה הסינית של אופי המגפה; ופעילות כלכלית להחזרת מפעלי שרשרת האספקה האסטרטגית הביתה למערב (ארה"ב ואירופה); ולמזרח (יפן).

הדרישה לפיצוי כלכלי מהסינים מועלת בצורות כאלה ואחרות; והיום פורסם באוסטרליה דו"ח של ה- FVEY על ההסתרה הסינית שהובילה להתפרצות הכלל עולמית:

[לכתבה המלאה בדיילי טלגרף, לחצו כאן]

אירופה תחווה התכווצות כלכלית גדולה, הגדולה מאז מלחמת העולם. עם ההתכווצות יגדל התיאבון הרוסי להרחבת הבלגן. אפשר כבר לראות את זה בהחלטה הרוסית, מאמצע השבוע, לעצור את יצוא החיטה לאירופה:

[לכתבה המלאה, לחצו כאן]

בפינה המזרח תיכונית, הברדעק צפוי להתעצם:

  • בלבנון, הגדילה העצומה במספרי המובטלים עשויה להביא את חיזבאללה להשתלט על כל לבנון; מה שיגדיל את התלות הרוסית באיראנים.
  • התכווצות השוק האירופאי, תגדיל את המאמץ הרוסי באזור לבלימת הגעה של נפט סיני וסעודי לאירופה.
  • הרוסים יגדילו את המאמץ לבניית הצינור האיראני-לבנוני והחיבור שלו לצנרת הטורקית; וזה לכשעצמו יחזק את מעמדן האזורי של איראן וטורקיה:

[לכתבה המלאה, לחצו כאן]

ואצלנו...

הבלגן הפוליטי עומד לפני התעצמות משמעותית, עם החלטות בג"צ השבוע; והגלישה לעבר מערכת בחירות רביעית באדיבות גנץ ואשכנזי. קשה להאמין שעם התבונה הפוליטית שגילו שניים אלה, הם הצליחו להגיע לאייש ולשרוד בתפקיד הרמטכ"ל...

יהיה מעניין!

(כל הזכויות שמורות דב"ד)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *