צבא המילואים באתר 'ייצור ידע'

תקציר: תופעת שרות המילואים בכללותה, דורשת ברור מחודש, במיקוד עדכני לבחינת היקפם הכמותי של יחידות המילואים, צורות היסוד לארגונן וציודן, רמת כשירותן וזמינותן האופרטיבית. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות צבא המילואים והשלכותיו, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה…

[בתמונה: חיילי מילואים של צה"ל מתרגעים בזמן מלחמת לבנון הראשונה, אוקטובר 1982. הצילום: לע"ם. שם הצלם אינו מוזכר]
[בתמונה: חיילי מילואים של צה"ל מתרגעים בזמן מלחמת לבנון הראשונה, אוקטובר 1982. הצילום: לע"ם. שם הצלם אינו מוזכר]

[לנושא בהקשר דומה: סוגיית 'צבא העם' וגיוס החובה, לחצו כאן]

עודכן ב- 7 במרץ 2023

[בתמונה: צבא המילואים באתר... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי Ralphs_Fotos לאתר FIXABAY]
תופעת שרות המילואים בכללותה, דורשת ברור מחודש, במיקוד עדכני לבחינת היקפם הכמותי של יחידות המילואים, צורות היסוד לארגונן וציודן, רמת כשירותן וזמינותן האופרטיבית. לא חדש, כי בשני העשורים האחרונים, משהו מהותי בתחום זה בצה"ל הולך ומשתנה. 

אין זה סוד, שצה"ל סגר יחידות וצמצם את סדר כוחותיו, בעיקר במערכי היבשה. רק בשנתיים האחרונות שוחררו ממצבת משרתי המילואים למעלה ממאה אלף אנשי מילואים. רק מיעוט מקבוצת אזרחי ישראל בגיל שרות מילואים, משובץ כיום בשרות מילואים פעיל; וצה"ל עצמו אחראי לכך, מתוך מכלול שיקולי ואילוצי בניין הכוח ותפיסת הפעלתו (גרשון הכהן, 2018).

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות צבא המילואים והשלכותיו, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

יצחק בריק

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

.

.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

.

.

אמציה חן

תת אלוף אמציה חן (פצי) היה מפקד אוגדה. לאחר שחרורו ב- 1991, מונה במילואים כאחראי על הפקת לקחים בצה"ל.

.

.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

.

.

.

.

.

.

.

[לנושא בהקשר דומה: סוגיית 'צבא העם' וגיוס החובה, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

One thought on “צבא המילואים באתר 'ייצור ידע'

  1. Pingback: פנחס יחזקאלי: הכאורדר של המילואימניקים בצאלים | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *