הרן פינשטין: מדינת ישראל נגד… עדיף לחזור לשיטה הישנה!

[בתמונה: פעם, התבקשתי לבטל פסק דין שכתבתי בעניינו של עולה חדש מברית המועצות לשעבר, בנימוק כי מדובר בכתב אישום שהוגש נגדו על ידי כל המדינה...תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Alan Levine לאתר flickr]

הרן פינשטין הוא שופט בדימוס. משנת 1991 הוא מרצה בחוג לקרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן. מחבר הספר "הגמילה מהגלימה. מרשימותיו של שופט בעיר שדה".

*  *  *

לא צפיתי אתמול בשידורים על משפטו של בנימין נתניהו כיוון שהייתי עסוק בהרצאות בבר אילן. מאוחר יותר, התראיינתי במספר תחנות רדיו אך סירבתי להשתתף בתכנית טלוויזיה כדי לא לבטל הרצאה (למגינת לבם של הסטודנטים?... אני מקווה שלא...).

אבל- מפעם לפעם חלפתי על פני המכשיר שלא הפסיק לשדר ולשוב ולשדר את אותן תמונות ואת אותן הכרזות "תוכיות" של שדרנים.

שידורים הוגנים? הבוקר האזנתי ליעקב אחימאיר אשר אמר כי הזדעזע כאשר ראה את הכותרת של כתב האישום: "מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו". 

הוא צודק. עדיף לחזור לשיטה הישנה שהייתה נהוגה בישראל: "היועץ המשפטי נגד.." או במהדורה מודרנית: "התביעה הכללית נגד..." או נוסח דומה. כך גם תהיה תרומה לשינוי הנחוץ בין היועץ המשפטי לממשלה לבין התביעה הכללית. המצב הנוכחי הוא בלתי הגיוני לגמרי.

אגב, אני התבקשתי לבטל פסק דין שכתבתי בעניינו של עולה חדש מברית המועצות לשעבר, בנימוק כי מדובר בכתב אישום שהוגש נגדו על ידי כל המדינה... המשך הסיפור מופיע בספרי, הגמילה מהגלימה (פיינשטיין, 2019, עמ' 67-66; ראו תמונת כריכה משמאל).

[משמאל: תמונת הכריכה של הספר "הגמילה מהגלימה להרן פיינשטיין. הספר ראה אור ב- 2019 בהוצאת מגל]

למען הגילוי הנאות, דעתי היא כי ההפגנות של ימין ושמאל מול בית המשפט היו לא ראויות. כך גם דבריו של נתניהו לפני כניסתו לאולם הדיונים.

מקורות

  • פינשטין הרן א' (2019) "הגמילה מהגלימה". מרשימותיו של שופט בעיר שדה, רחובות: מגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *