אלי בר און: יש להפוך את לימון הקורונה ללימונדה

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי PhotoMIX-Company לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

יש להפוך את לימון הקורונה ללימונדה. אני מתכוון לאפשרות לעבוד, ללמוד וללמד מרחוק, מהבית ו/או ממשרד סמוך למקום המגורים. היתרון הזה הוא כלכלי, חברתי ומבחינת איכות החיים, יתרון עצום לכלל ולפרט.

האפשרות הטכנולוגית הזו הייתה קיימת לפחות 10 שנים. רק מעטים - בעיקר בתחום ההייטק - ניצלו אותה.

כעת בעת הקורונה התחלנו לנצל את הטכנולוגיה; ואנחנו חייבים לממש אותה, גם לאחר שמגיפת הקורונה תחלש.

זה כבר קרה בעבר כשהאנשים זנחו את הסוס והעגלה ועברו להתנייד במכונית. המהלך הזה לטוב ולרע שינה את האנושות. גם הזניק את רמת החיים של האנושות וגם העצים את האינטנסיביות של המלחמות והגביר מאוד את הזיהום הסביבתי. כעת צריך ויש אפשרות לזנוח ככול שניתן את המכונית והמטוס.

להערכתי, ניתן לבצע לפחות 50 אחוז מהפעילויות העסקיות והשירותיות שלנו - לרבות לימודים - באמצעות שימוש באינטרנט לעבודה ממרחק, לרבות שימוש באפליקציות, במפגשי זום וכד'.

[בתמונה: להערכתי, ניתן לבצע לפחות 50 אחוז מהפעילות העסקית והשירותיות שלנו - לרבות לימודים - באמצעות שימוש באינטרנט לעבודה ממרחק, לרבות שימוש באפליקציות, במפגשי זום וכד'... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Tumisu לאתר Pixabay]

מה יהיו ההשלכות של הצעד הזה?

1, פחות תנועה בכבישים וכתוצאה מכך פחות פקקים, אבדן זמן אישי וכללי קטן משמעותית, פחות תאונות דרכים ונפגעים רבים.

בנוסף: צמצום ההשקעה האינסופית האדירה בהרחבת כבישים, שדות תעופה, סלילת מסילות ברזל הקמת רכבת תחתית, רכש מכוניות, תיקון מכוניות וביטוח, טיסות ומטוסים מיותרים ועוד ועוד.

בנוסף: צפוי שיפור אדיר באיכות הסביבה כתוצאה מהפחתת השימוש בתנועה ממונעת, שריפת דלק, פליטת גזי חממה מסרטנים ועוד.

2, אין צורך בבנייני משרדים נוספים, למעשה ניתן כבר היום לוותר על חלק מהבניינים הקיימים. יש להסב אותם למגורי צעירים, סטודנטים ואחרים בשכר דירה נמוך.

3, היעילות הכלכלית האדירה שתושג לחברות ולממשלה - בגלל החיסכון בהשקעה ובתחזוקה של משרדים - יאפשר ביצוע של פרויקטים חיוניים שאין היום מספיק משאבים לבצע.

4, מבחינה אישית, עבודה בשעות הנוחות לאדם שאינם בהכרח 1700-0800, ללא בזבוז זמן רב - לעיתים, שעות כל יום; וכסף בדרך לעבודה וחזרה. זה יהיה רווח אישי עצום ליחיד ולמשפחה.

5, לימודים - שחלקם יהיו רק באמצעות הרשת; וחלק אחר יהיה משולב; לימוד באמצעות הרשת ופגישות פרונטליות. כך נחסוך בצורך לבנות בתי ספר נוספים; ונוכל להקטין את מס' התלמידים בכיתה לפחות מ- 20, סוף סוף מערכת החינוך תוכל להיות איכותית.

[בתמונה: סוף סוף מערכת החינוך תוכל להיות איכותית... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Tumisu לאתר Pixabay]

יש עוד ועוד אפשרויות לעבודה ממקום המגורים; אך הניסיון מלמד, שפוליטיקאים אינם לומדים מהר; ואינם מבינים, בדרך כלל, את גודל ההזדמנות!

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *