הרן פינשטין: עיוורון מכוון!

[בתמונה: בעולם המשפט ישנו מונח הידוע כ -"עיוורון מכוון" [willful blindness]... תמונת ה- GIF היא תמונה חופשית שהועלתה מאתר GIFER. שם היוצר אינו מוזכר]

הרן פינשטין הוא שופט בדימוס. משנת 1991 הוא מרצה בחוג לקרימינולוגיה באוניברסיטת בר אילן. מחבר הספר "הגמילה מהגלימה. מרשימותיו של שופט בעיר שדה".

*  *  *

אין הפתעות בליגה.

חברי הכנסת של כחול-לבן הצביעו נגד הצעתו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ להקים וועדת חקירה של הכנסת לבדוק התנהגות שופטים בבית המשפט העליון.

אני ער לכך כי כוונתו של סמוטריץ אינה רק לחקור אלא גם לגרום למשבר קואליציוני; אבל, אין לו לחבר הכנסת אלא מה שעיניו רואות.

והן רואות הצעה נכונה!

כזכור, העיתונאי קלמן ליבסקינד (ראו תמונה משמאל) חשף במספר כתבות התנהגות לא נאותה, ניגודי אינטרסים ותירוצים לא ראויים של שופטות ושופטים בבית המשפט העליון. למיטב זיכרוני הוא לא היה היחיד שכתב בנושא זה.

[מקור תמונתו של קלמן ליבסקינד משמאל: פייסבוק]

שואל אותי הטרדן המתערב, מה הייתה עמדת כחול-לבן אם במקום שמות השופטים שהיוו מושאי הכתבות היו מופיעים, דרך משל, השמות הבאים: אריה דרעי; אמיר אוחנה; מירי רגב; גילה גמליאל; דוד אמסלם; צחי הנגבי?

עניתי לטרדן כי התשובה מעוגנת בשאלה.

בעולם המשפט ישנו מונח הידוע כ -"עיוורון מכוון" [willful blindness]

כך ניתן להגדיר את ההצבעה של חברי כחול - לבן. בעברית יפה ניתן לומר כי הייתה זו הצבעת נפולת נמושות.

לאחר התשובה שנתתי לטרדן כמפורט לעיל,הטרידני בשתי שאלות נוספות:

א. מה היו לדעתי פסקי דין של בית המשפט, לו היו מוכיחים ניגודי אינטרסים של הפוליטיקאים המפורטים לעיל, הזהים לניגודי האינטרסים הנטענים והמוכחים של שופטות ושופטי בית המשפט העליון?

ב. האם ההסברים שנתנו השופטים להתנהגותם היו מתקבלים על דעת שופטי בית המשפט העליון?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *