דניאל יחזקאלי: התמודדות עם דיכאון בעזרת משחק במציאות מדומה

[בתמונה: צילום מסך מתוך המשחק INK - משחק מציאות מדומה, שעוסק בהתמודדות עם דיכאון...]

[לדמו המשחק, לחצו כאן]

דניאל יחזקאלי הוא מלחין למשחקים, מפיק מוזיקלי, מנהל תחום השמע והמלחין הראשי של אולפן המשחקים Amstad Digital, מחבר הספר "איך מלחינים מוזיקה למשחקים" (בדפוס) ומרצה ברימון: בית ספר למוסיקה.

*  *  *

לפני שנה החל אולפן המשחקים Amstad Digital בהפקת פרויקט עצמאי ואישי, הנוגע לנושא רגיש וחשוב במיוחד: משחק שבוחן את הקשיים וההתעלות בעולמם הפנימי של המתמודדים עם דיכאון.

אל תוך המשחק יצוקות עדויותיהם האישיות, וסיפוריהם האמתיים של כלל המפתחים באולפן, במאבקם עם דיכאון, בשלבים שונים ובמקומות שונים בחייהם.

.

[לדמו המשחק, לחצו כאן]

[בתמונה: צילום מסך מתוך המשחק INK - משחק מציאות מדומה, שעוסק בהתמודדות עם דיכאון...]

במיוחד בתקופה כזו, בה השינויים הדרסטיים שעובר העולם מערערים אנשים ללא הבדל גיל, דת, גזע, ומין, החלטנו לפתח את המשחק בתקווה שימלא שתי מטרות עיקריות:

  • מצד אחד, הושטת יד לאנשים שמתמודדים עם דיכאון וחרדה. המשחק יכול להוות מרחב להתמודדות רגשית או לבחינה פנימית; ולהראות לאותם אנשים שהם לא לבד, גם אם הם מרגישים כך (תופעה נפוצה בקרב האוכלוסייה המתמודדת עם דיכאון).
  • מצד שני, המשחק פונה גם לאלו שאינם מתמודדים עם דיכאון, ומאפשר להם הצצה לתוך עולם שלא בהכרח היו פוגשים בדרך אחרת, תוך יצירה של מרחב יוצא דופן לעיבוד רגשי. הרחבה והעמקה משמעותית של השיח דרך יצירה של חוויה משותפת.

הלחנת הפסקול עבור המשחק הזה הייתה מאתגרת מאוד, למרות (ואולי בגלל) ההיכרות האישית שלי עם הנושא. דיכאון איננו עצב, וחרדה איננה פחד. לא ניתן לבטא את החוויה האנושית הזו בדרך פשוטה, אם ניתן לבטא אותה בכלל.

אין דרך אחת נכונה להלחין את עולמו הפנימי של אדם, והניסיון לעורר תחושות שמצויות בנפשו של שחקן מבלי 'להחזיק לו את היד' ברמה הרגשית, לא דומה לשום דבר שעשיתי בעבר. כשהנרטיב הוא סובייקטיבי, ראוי שתהליך ההלחנה יהיה אחר.

השיח הציבורי בנוגע להפרעות נפשיות עוד לוקה בסטיגמות חריפות (למרות שאחד מארבעה ישראלים לוקה בהפרעה נפשית), ומערכות חברתיות שונות יוצרות נזק של ממש בתהליך של אותם אנשים למצוא את דרכם בעולם. אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו ולהזמין אתכם להצטרף אליי: בואו נשנה את זה.

[לדמו המשחק, לחצו כאן]

[בתמונה: צילום מסך מתוך המשחק INK - משחק מציאות מדומה, שעוסק בהתמודדות עם דיכאון...]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *