(כמעט) הכל על מבנה ארגוני

תקציר: המבנה הארגוני (Organizational Structure) הוא אחד משני גורמים מרכזיים, אשר משקפים את יכולתו של ארגון להיות אפקטיבי: המבנה ותהליכי העבודה שלו. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות המבנה הארגוני והשלכותיו, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה!

בתמונה: (כמעט) הכל על מבנה ארגוני... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Efraimstochter לאתר Pixabay]
[בתמונה: (כמעט) הכל על מבנה ארגוני... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Efraimstochter לאתר Pixabay]

עודכן ב- 11 בנובמבר 2022

המבנה הארגוני (Organizational Structure) הוא אחד משני גורמים מרכזיים, אשר משקפים את יכולתו של ארגון להיות אפקטיבי: המבנה ותהליכי העבודה שלו.

ניתן לדמות את המבנה הארגוני לשלד של גופנו. הוא שמאפשר את גדילת הגוף; הוא שתומך באיברים הפנימיים ומגן עליהם; והוא שמאפשר לנו את הגמישות, לבצע תנועות חדות, במידת הצורך. עצמות השלד מחוברות זו לזו מפרקים, שחלקם נועדו לאפשר תנועה קלה של העצמות. כך גם המבנה עבור הארגון...

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות המבנה הארגוני והשלכותיו, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

קבצי מאמרים נפרדים באותו הקשר:

שרית אונגר-משיח

אינג' שרית אונגר משיח. מנכ"ל חברת ייצור ידע

.

.

.

.

אלי בר און

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

.

.

.

יובל חתמי מלול

יובל חתמי-מלול מבצעת בימים אלה התמחות בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), בחברת ייצור ידע

.

.

.

גליה יוספי

גליה יוספי מבצעת בימים אלה התמחות בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), בחברת ייצור ידע

.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

פנחס יחזקאלי ושרית אונגר משיח

ד"ר פנחס יחזקאלי ואינג' שרית אונגר-משיח הם מומחים לניתוח רשתות ארגונית (Organizational Network Analysis). ושותפים בחברת 'ייצור ידע'.

.

אושרית כספי ברוך

ד"ר אשרית כספי-ברוך היא פסיכולוגית קלינית-תעסוקתית, מומחית במיון עובדים וניהול משאבי אנוש. חברת סגל המכללה האקדמית אחוה, חוקרת קריירה, אישיות, מוטיבציה ויצירתיות
לקשר: oshritca@gmail.com.

.

.

.

.

אהוד נשרי

אהוד (אודי) נשרי (ראו תמונה למטה), מהנדס בקרת מכונות ובעל תואר EMBA מאוניברסיטת תל אביב. ניהל מספר ארגונים בתחומים שונים במשק.

.

.

.

.

.

.

רקפת ששון

תמונת העט של הכותבת רקפת ששון

.

.

.

.

.

.

יאייש סנבטו

יאייש סנבטו מבצעת בימים אלה התמחות בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), בחברת ייצור ידע

.

.

.

.

Valdis Krebs

Valdis Krebs הוא המדען הראשי והמייסד של חברת Orgnet LLC, קליבלנד / אקרון, אזור אוהיו (Cleveland/Akron, Ohio Area). הוא מדען המתמחה בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), בניתוח נתונים ובהדמיה חברתית, יחסית, רב-מודאלית, כדי לעזור ללקוחות בפרויקטים של שינוי והסתגלות ארגונית.

Krebs עושה שימוש במחקריו בכריית נתונים, בניתוח גרפים, בניתוח רשתות, באיתור דפוסים קבועים / בתבניות ובבינה מלאכותית (AI) כדי לסייע לבסיס לקוחות עולמי. הוא פיתח את תוכנת InFlow לניתוח רשתות חברתיות Social Network Analysis) SNA); ולניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA).

לפני שהפך לעצמאי, מילא Valdis Krebs תפקידים שונים בתחום ניהול משאבי אנוש / HRMS בחברות: וולט דיסני, TRW, טויוטה ופורד מוטור. כיום, הוא עובד ממשרדו בקליבלנד, אוהיו (ארצות הברית) עם רשת עמיתים ברחבי העולם. Krebs צוטט אלפי פעמים בפרסומים אקדמיים, בבקשות פטנטים ובמסמכי בית משפט על ניתוח רשתות.

.

.

.

Jeppe Vilstrup Hansgaard

Jeppe Vilstrup Hansgaard הוא מנכ"ל חברת Innovisor - שצברה בעשור האחרון ניסיון בשינויים עסקיים, בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), במיזוגים וברכישות ביותר מ- 35 מדינות (ראו תמונה משמאל).

.

.

.

.

.

.

[בתמונה: הכל על המבנה הארגוני... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Jordan_Singh לאתר Pixabay]
[בתמונה: הכל על המבנה הארגוני... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Jordan_Singh לאתר Pixabay]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

 

2 thoughts on “(כמעט) הכל על מבנה ארגוני

  1. Pingback: שינוי ארגוני ושינוי בכלל באתר 'ייצור ידע' | ייצור ידע

  2. Pingback: גרשון הכהן: מלחמה ארוכה מחייבת השתנות מתמדת של דפוסי הפעולה    | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *