אלעד רזניק: נתניהו המסית?

[בתמונה: מהרגע שהתקשורת הפסיקה להיות כלבת השמירה של הדמוקרטיה והפכה להיות לסתם כלבה, נוצרו תנאי משחק חדשים, שמי שרוצה להתמודד איתם ולנצח בהם, חייב לרדת לשחות בביוב. תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Joegoauk Goa לאתר flickr]

יש לי כמה מילים שאני רוצה להגיד בנושא כבר לא מעט זמן אולי הגיע הזמן לנסות להסביר אותם דרך האירועים העכשוויים באמריקה. הדוגמה הכי טובה שאני יכול להביא היא של שתי אמריקות. את ההשלכות על ישראל או לישראל כבר תעשו לבד. בבית:

  • באמריקה של דונלד טראמפ, לפטופ שנמצא במערכה הראשונה ירה בשלישית ופלט לא מעט מיילים שנשלחו מבנו של סגן הנשיא לשעבר וחשפו מה שלכאורה נראה כמו שחיתות אדירה של סגן הנשיא ביידן שמכר גישה למדיניות האמריקאית תמורת בצע כסף.
באמריקה של ג'ו ביידן כלל ערוצי התקשורת הגדולים החליטו שהם מחרימים את הסיפור והרשתות החברתיות החליטו שהן מונעות את פרסום הסיפור בפלטפורמות שלהן. לנשיא שרוצה להתגבר על כוחות אדירים שכאלה שפועלים נגד עקרונות הקיום האמריקאי (התיקון הראשון לחוקה וכל זה) ומתנהלים כמו הפראבדה יש אפשרות אחת: להיות בהמה, להצביע על כשלי הצד השני, לספר את האמת לגביהם מאבק כזה הוא אף פעם לא נעים. המטחנה התקשורתית היא אדירה. זה כוחות אדירים להתמודד איתם; ומהרגע שהתקשורת הפסיקה להיות כלבת השמירה של הדמוקרטיה והפכה להיות לסתם כלבה, נוצרו תנאי משחק חדשים, שמי שרוצה להתמודד איתם ולנצח בהם, חייב לרדת לשחות בביוב.

בארץ המצב מאוד דומה. השיח העיתונאי הפך להיות מוטה פוליטית, נטול עובדות רגשי ייצרי ונועד לדבר אחד: לשלהב יצרים ולתקוע לצד השני בין העיניים. מי שמתנהל ככה, משאיר מעט מאוד אופציות לצד השני.

ראו את זעקות השבר של אמיר השכל וחברות "הביביסטים גנבו לנו את המדינה איך הם העיזו אנחנו גיבורים והבאנו אותם מסודאן". אתם באמת חושבים שעם אנשים שמתנהלים בפסיכוזה כזאת, שלא מקבלים את הכרעה הדמוקרטית בשלושת מערכות הבחירות האחרונות, משולהבים ע"י דיווחי תקשורת (עלאק תקשורת... תועלמנים פוליטיים!) עם אנשים כאלה אפשר לנהל איזשהו שיח?

אני לא קיצוני, לפחות לא מחזיק מעצמי אדם שכזה. העמדות שלי לא קיצוניות. אפשר לדבר איתי וואללה, אני אפילו משתכנע. אבל, אני לא מסוגל לדבר עם החבורה הזאת.

מכירים את הפוסטר המפורסם של Uncle Sam Wants You (ראו משמאל)? שימו לב שכשהוא מצביע החוצה יש שלוש אצבעות המצביעות פנימה; ללמדנו, שהסתה פוליטית זה אף פעם לא משחק חד כיווני.

[תמונת הסטיקר Uncle Sam Wants You, למעלה משמאל, היא נחלת הכלל]

אה, וביבי אתם שואלים? ביבי לא כוס התה שלי; אבל אני מסוגל לעשות מה שהרוב לא מסוגלים, לדעתי, וזה להתייחס אליו ענינית.

2 thoughts on “אלעד רזניק: נתניהו המסית?

  1. "הביביסטים גנבו לנו את המדינה איך הם העיזו אנחנו גיבורים והבאנו אותם מסודאן" — מאיפה הבאת את הציטוט הזה? מי אמר אותו במילים אלו? שמעת אותן במו אוזניך? איפה קראת אותן?

    "לא מקבלים את הכרעה הדמוקרטית בשלושת מערכות הבחירות האחרונות" — בשלש מערכות הבחירות האחרונות נתניהו לא היה מסוגל להרכיב ממשלה כי רב הציבור הבוחר לא הצביע בעדו או בעד מפלגות הקואליציה שלו. זה שגנץ בגד בסיסמאות הבחירות שלו הוא ובבוחריו שהלכו שולל אחריהן, שלא לדבר על עריקים בזויים ממש כצמד (לא) דרך ארץ וההיא מקיבוץ רשפים שנבחרה בקולות השמאל נטו והפנתה לו ערף למחרת הבחירות, ובזכות כך הקים נתניהו קואליציה, זה כבר סיפור אחר, אך איך אפשר לקרא לזאת "הכרעה דמוקרטית"? — זה היפוכה של דמוקרטיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *