ויקטור סובורוב

בוקע הקרח - סובורוב

ויקטור סובורוב הוא שמו הספרותי של ולדימיר רזון, בוגר האקדמיה לריגול של המטכ"ל הסובייטי, שנשלח ב- 1974 בכיסוי דיפלומטי להיות קצין מודיעין בשווייץ, ונמלט ב- 1978 עם משפחתו לבריטניה, ומלמד באחת האקדמיות של הצבא הבריטי.

סובורוב פרסם מספר ספרים שהיחס אליהם באקדמיה הוא כאל ספרי קונספירציה. הטיעון המרכזי שלהם הוא, ש"מבצע ברברוסה" - פלישת הגרמנים לרוסיה ב-22 ביוני 1941 - רק הקדימה את ההכנות הסובייטיות העצומות לפלישה רוסית לאירופה ב- 6 ביולי אותה שנה אותה שנה (משמע - 16 יום לפני...), במטרה ליצור סובייטיזציה של מרכז ומערב אירופה.

בין אשליה לתרמית

ספרו המפורסם ביותר הוא "בוקע הקרח" (ראו כריכה בתמונה למעלה), שהתבסס על סדרת מאמרים שפרסם סובורוב, וראה אור לראשונה ב- 1989 בגרמניה (הוא ראה אור גם בעברית בתרגומו של מ' שאולי ב- 2001, בהוצאת טפר). ספר זה זכה למענה נזעם על ידי פרופ' גבריאל גורודצקי מאוניברסיטת תל אביב, שכתב בעקבותיו את ספרו "בין אשליה לתרמית" (ראו כריכה משמאל; ראה אור בעברית ב- 1999 בהוצאת מערכות).

ספר נוסף שלו: יום M תורגם גם הוא לעברית על ידי מ' שאולי, אך לא מצא הוצאת ספרים שתפרסם אותו. הוא ניתן פה להורדה בקובץ pdf: להורדת ספרו השני של סובורוב לחץ כאן.

העשרה

מקורות

  • גורודצקי גבריאל (1999), בין אשליה לתרמית, סטלין ומבצע ברברוסה, תל אביב: מערכות.
  • נוה שמעון (2003), אמנות המערכה, התהוותה של מצוינות צבאית, תל אביב: מערכות.
  • סובורוב ויקטור (2001), בוקע הקרח, תל אביב: טפר.
  • סובורוב ויקטור (ללא שנה), יום M: להורדת הספר לחץ כאן.