יצחק בריק: אנחנו על הטיטאניק!

[בתמונה: רבים מידי מהציבור, בעשירונים העליונים, מתנהגים כמו הנוסעים על אונית הטיטניק, כאשר הם סותמים את אוזניהם מלשמוע ואת עיניהם מלראות; ואת פיהם מלהתריע על האסון הקרב ובא, שלא יקלקלו להם את החגיגה, את החיים הנוחים והטובים... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי marketa_star לאתר Pixabay]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

יצחק בריק זכה לאות אבירי איכות השלטון בקטגורית הרשות המבקרת, לשנת 2020.

*  *  *

אזרחים יקרים!

מדינת ישראל נמצאת בתקופה האחרונה באיום קיומי שלא הhיתה בו מעולם. ישראל הפכה בשנים האחרונות למדינה המאוימת ביותר בעולם.

האם אין זה מוזר בעיניכם שאתם לא שומעים ולו פוליטיקאי אחד, המדבר ועוסק במצב הביטחוני הרעוע של ישראל? האיום הקיומי בו אנו נמצאים אל מול טבעת חנק של מאות אלפי טילים ורקטות המקיפה את ישראל מכל עבריה?

אתם גם לא שומעים זאת מפוליטיקאים שזה תפקידם: שרים בקבינט, חברי ועדת חוץ ובטחון, וחברי ועדת ביקורת המדינה, שפשוט לא עוסקים ולא דנים במצב הביטחוני החמור בו אנו נמצאים. זה פשוט לא נימצא בסדר היום שלהם.

[בתמונה: רבים מידי מהציבור, בעשירונים העליונים, מתנהגים כמו הנוסעים על אונית הטיטניק, כאשר הם סותמים את אוזניהם מלשמוע ואת עיניהם מלראות; ואת פיהם מלהתריע על האסון הקרב ובא , שלא יקלקלו להם את החגיגה, את החיים הנוחים והטובים... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי pixel2013 לאתר Pixabay]

על מגפת הקורונה - שהיא איום בטל בשישים ביחס למלחמה - הפוליטיקאים לא מפסיקים לדבר; אבל, על מלחמה רב זירתית, שעלולה להתפרץ, כתוצאה מאובדן שליטה מאירוע כזה או אחר; אף אחד מהפוליטיקאים לא מתעניין. על ביטחוננו בארץ הזו אתם לא שומעים מילה אחת מהם.

הסיבה לשתיקתם של הפוליטיקאים היא החשש לבקר את 'הפרה הקדושה' שהיא הצבא; פן זה יפגע באהדת הציבור כלפיהם; ועקב כך, בבחירתם לכנסת. במקום לראות את ביטחון המדינה ואזרחיה בסדר עדיפות עליון; ולדאוג, שהצבא והעורף יהיו מוכנים למלחמה, הם מקווים שהמלחמה לא תפרוץ בתקופתם, וועדת החקירה לא תעסוק בהתנהלותם.

לזה צריך להוסיף, שהציבור - שיחטוף את המכה האנושה במלחמה הבאה - משחק לידיהם של הפוליטיקאים, כאשר הוא אינו מאתגרם לעסוק בביטחון המדינה ובהישרדותה. רבים מידי מהציבור, בעשירונים העליונים, מתנהגים כמו הנוסעים על אוניית הטיטניק, כאשר הם סותמים את אוזניהם מלשמוע ואת עיניהם מלראות; ואת פיהם מלהתריע על האסון הקרב ובא , שלא יקלקלו להם את החגיגה, את החיים הנוחים והטובים.

לכן, הם לא לוחצים על הפולטיקאים לתפוס את ההגהים של האונייה ולשנות את כיוונה; על מנת שלא תתנגש בקרחון ותטבע עם כל נוסעיה במצולות הים. לעומתם, ראשיהם של אזרחי ישראל - מהעשירונים הנמוכים - טרודים בהתמודדות עם הבעיות הכלכליות הקשות והפרנסה, שמגפת הקורונה גרמה; ואין מחשבתם נתונה בנושאים אחרים החשובים להישרדותם.

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי PublicDomainPictures לאתר Pixabay]

לקראת הבחירות המשמשות ובאות, הציבור צריך להצביע רק בעד פוליטיקאים, שיכניסו לאג׳נדה שלהם טיפול בביטחון המדינה ואזרחיה, ויכניסו זאת למצע הבחירות שלהם כנושא מרכזי.

כאשר אני שומע ראשי מפלגות אשר אומרים שהם יעסקו במספר נושאים מרכזיים לאחר הבחירות, ואינם מזכירים ולו במילה אחת את ביטחון המדינה ואזרחיה, אני מתפלץ.

או שהם בורים ועמי הארץ, ואינם מודעים לאיום הקיומי על מדינת ישראל; או שהם מתכחשים ומדחיקים זאת ביודעין, משום החשש שאמירה על איום קיומי שאליו אנחנו לא מוכנים, יפגע בבחירתם לכנסת. ראשי מפלגות כאלה לא ראויים להנהיג את עם ישראל!

מקורות והעשרה

10 thoughts on “יצחק בריק: אנחנו על הטיטאניק!

  1. הצבא הוא רק סימפטום. מי שאשם במצב הם תאגידי הנשק המשחדים את כל מערכת הבטחון כולל את הפוליטיקקים העומדים בראשה.

  2. כרגיל, דבריך נכוחים ומדאיגים. אולי נכון דוקא עכשיו להפגש עם אחד (או יותר) מאאשי המפלגות ולהציג להם את הדברים. אולי מי מהם יחליט לשים את זה על סדר היום שלו לאחר הבחירות.
    אבל ייתכן שהצעתי מעידה שאני נאיבי? מקווה שלא!

    • הדברים נכונים.
      לדעתי התשובה היחידה של הממשלה שמצב זה השלום שהיא עשתה עם ארבע מדינות ערביות, כאשר בדרך ישנם עוד מדינות נוספות.
      אם יצליחו לגרום להרמוניה כללית במדינות ערב, זה יפעיל לחץ עצום על העולם ובמיוחד על האויבים הסובבים אותנו + אירן.
      רק התבא אינו מוכן, העורף במצב קשה עוד יותר.

  3. הפוליטיקאים אף פעם לא הייה אכפת להם מהעם רק טובתם האישית לימדו בחיים שפוליטיקאי זה לא אדם ישר רק תסתכל לו בעיניים תדע שהוא משקר
    העשירון העליון מה אכפת לו הוא חיי לו בבועה
    וילות מכוניות יוקרה חוץ לארץ
    הוא לא חושב מתי תפרוץ מלחמה העיקר נאכל נשתה
    הנהגת המדינה בכלל לא שומעים אותה מדברת על האיומים שיש על עם ישראל הם חושבים רק על טובות האישית לא על העם

  4. שלום רב
    אם אתה שואל אותי,
    "קורונה" זה לא אמת, זו שפעת שאסור לזלזל בה. אבל לא בממדים ששוטפים לציבור בעולם את המוח.
    יש מקרים בודדים באמת בבתי החולים, ברביעי האחרון בשיבא 13 מיקרים ואיכילוב 23.
    רבים מאלו שאינם עוד מתאונות , ארוע לבבי ואחרים, הדביקו להם קורונה כדי להעלות את אחוז הפחד.
    שיטת ההפחדה תמיד עבדה.
    לפני שנה ושנתיים הייתה בעולם מגפה נוראית של דלקת ריאות עם תמותה גבוהה ואי שלא צייץ????
    השנה הייתה מגפת חצבת ואיש לא דיבר????
    מעניין איך ניתן לבדוק מטושים כאשר גודל הקוביד הוא 0.125 חלקי ננו. מדוע הפסיקו לקחת נוגדנים, וגם אם יש נוגדים זו לא ערובה לכך שדם לא יחלה. או ידביק, אז היכן האמת? "חיסון פלצבו" בחסות טיקונים שמה שיש להם לא מספיק להם?
    פרופ פרידמן טוען מזמן שיש כבר 4000 מוטציות לקוביד שהוא גם סארס גם HIV ועוד 60 זנים מוכרים.
    השורה ארוכה. וישנן עוד הרבה רופאים שיוצאים נגד סגר שהוא הגורם האמיתי לתחלואה, לשבר משפחתי, לאובדנות, לאלימות , רעב, זלזול בניצולי שואה, נכי צה"ל שבזכותם יש לנו מדינה נלחמים לקבל תותבות וזכויות בסיסיות. פגיעה בילדים , במשוחררים מצהל, משפחות שעברו לגור חזרה עם ההורים ? רק הכיסאות חשובים כל השאר…….
    כולם מקריאים מהפרומפטר את אותו המלל ולא רק בארץ.
    יש כנראה ,מנגנונים" זרים שמשפיעים. ובעיקר כסף והרבה.
    חלק קטנטן היה בתוכנית של העיתונאית אילנה דיין בערוץ 12 לפני שבועיים.
    הכל כדי להסתיר מהציבור את האמת.
    האזרחים מזמן הפכו לפאונים על לוח שחמט.
    עצוב מאוד.
    האינטרנט שהכל מחובר אליו הוא סכנה גדולה יותר מאב"כ .
    ואיש לא יודע מה באמת מכניסים באוכל התעשייתי.
    בתקווה שהפעם יבחר אדם ראוי לתפקיד הבכיר, ומי ייתן והאמת תצא לאור.

  5. שלום,אני דווקא חושב שמאד מדברים על האיומים מסביב ועל האיום האיראני עד שאומרים ואפילו באופוזיציה " ביבי מדבר על האיומים בכדי להסב את העם ממשפטו" ,כל שני וחמישי חברי כנסת מתפטרים ומפוטרים במיוחד בוועדות הכנסת ובמיוחד בוועדת חוץ ובטחון ושלוחותייה .מצער מאד

  6. עשרות שנים , הרבה לפני האביב הערבי, אמרתי שלמרות צבאנו החזק , גם אם נגיע לשערי דמשק נרים דגל לבן בשל אלפי ועשרות אלפי הטילים שיפגעו בעורף, העורף הינו החוליה שתכריע המלחמה העתידית , וזכורה נטישת ת״א במלחמת המפרץ הראשונה (נטישה מוצדקת לחלוטין בשל הפקרת העורף לחסדי המסיכות) , לא ייתכן שיהפכו את העורף לחזית ואת האזרחים לחיילים, אל למנהיגי האומה להשוות קשיות העורף בישראל לעמידת העורף הבריטי בפני הבליצקריג הגרמני על בריטניה במלחמת העולם השנייה, בה איבדו כ-80,000 אזרחים.
    הגיע הזמן לחשוב על האזרחים תחילה וטובה שעה אחת קודם.

  7. איום הקורונה איננו זניח – פגיעה בחיים ובאיכות החיים של רבים וכן פגיעה לא פשוטה בחוסן הכלכלי הפרטי והלאומי.
    יחד עם זאת אין ספק שהאיום הבטחוני משמעותי בהרבה ואם נרצה או לא נרצה הוא יעלה מעל פני השטח בעוצמה, יתכן בטווח זמן לא רחוק בכלל.

    ההערכות של העורף למלחמה הנה מתחת לכל ביקורת ומשמעותה תשלום אדיר בקנה מידה מונומנטלי, צפוי וידוע מראש, בחיי אדם ובחוסן הלאומי וביכולתנו לנצח.

    לא פופולרי לדבר על זה, אתה נתפס כזורע בהלה לשווא. אבל חובת ההנהגה להכין את הציבור ליום הפקודה, פסיכולוגית ומעשית.
    בהעדר הנהגה, צריך הציבור לבד לנסות להתארגן, יחד עם ההנהגה המקומית – לשדרג את צוותי החירום (צח"י) וליצור מנגנון להערכות ותמיכה, ולבוא למי שצריך בתביעות, עם לובי מאורגן. להעלות את הנושא על סדר היום.

    אחד הדברים שלא מתייחסים אליהם, אגב, זה אב"כ – לדעתי יש סיכון לא מבוטל שבמלחמה הבאה, האיראנים/חיזבאללה ישתמשו בזה. יתכן שצריך לחלק שוב את המסכות (שכן מגינות – בפני איומים מסויימים) ואולי יחד עם החיסון היה הזמן המתאים לחלקן ביעילות ובמהירות.
    אבל שם למעלה ישנים. יום כיפור מחדל קטן לעומת המחדל הנוכחי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *