שירית כשר: בדת שלי, סדרי העדיפויות שונים!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Tumisu לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

בתום שבוע ראשון של חיסונים, ביקשו קופות החולים להפעיל את מערך חיסוני הקורונה בשבת; וזאת במטרה להרחיב את שעות הפעילות ואת קצב ההתחסנות עד כמה שניתן. בצורה שלא תאמן, אנשים הנושאים בתארי רבנים ניסו ללחוץ, כדי לבטל ולמנוע חיסוני קורונה בשבת. פניות של גורמים במשרד הבריאות לרבנים כדי לקבל את הסכמתם סורבו.״ [חדשות 12]. ההוראה חלה רק על מי שהוראות הרב הראשי ורבנים אחרים רלוונטיות עבורו; וקופות החולים המשיכו לחסן גם בשבת, למרות עמדת הרבנות.

זו ידיעה מקוממת בכל צורה שלא מסתכלים עליה. במדינה שלי, סדרי העדיפויות שונים:

  • קודם כל ובראש ובראשונה כבוד האדם וקדושת החיים. שום שיקול דתי, פוליטי, מפלגתי, אישי כזה או אחר, היה מונע ממקבלי ההחלטות במדינה שלי להגביר את קצב החיסונים עד כמה שניתן, ובכך להציל חיי אדם.
  • במדינה שלי, חיי האזרחים מעל הכל. קופת החולים שלי, לא הייתה פותחת את כל עמדות החיסונים אשר ביכולת לפתוח לכל מי שרוצה להתחסן כל הזמן ללא יוצא מן הכלל, בשבת, בחג ואפילו ביום כיפור. תפקידה החוקי, המוסרי והערכי הינו טיפול והצלת חיי אדם ואין בלתו. לשם כך היא נועדה (וכך באמת עשתה).
  • בקופת החולים שלי, חיי המבוטחים מעל הכל. הרופא וכל סגל הרפואה שלי, היה מתקומם כנגד ההחלטה שלא לאפשר להתחסן בשבת. הרופא שלי כזכור, נשבע שלעולם, בעת שליחותו הרפואית, לא יחרוג ממה שנמסר לו באמונה טובה לשם טובת המין האנושי. אצל הרופא שלי, חיי המטופלים מעל הכל (וכך באמת היה).
  • בדת שלי, סדרי העדיפויות שונים. בדת שלי נברא אדם יחידי בעולם, ללמד שכל המאבד נפש אחת, מעלים עליו כאילו איבד עולם מלא. בדת שלי, כל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא. בדת שלי, חיי האדם באשר הוא אדם מעל הכל.

מכאן, כאזרחית מהשורה, שמחתי לשמוע שקופות החולים, המרפאות, הרופאים וכל סגל הרפואה, פותחים את עמדות החיסונים שבעה ימים בשבוע ובכל שעות היממה, למרות התנגדות הרבנות. זו אחריותם וחובתם לעשות כך; וכך באמת עשו.

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *