יחידת צוללים צפון

[בתמונה: היחידה באימון שנתי באילת, ספטמבר 2017]

[לדף הפייסבוק של היחידה, לחצו כאן]

לאור המקרים הרבים של טביעה באזור המחוז הצפוני, הוקמה בשנת 1996 יחידת צוללנים מתנדבת. היחידה מונה 30 מתנדבים. 26 מתוכם הם צוללים מוסמכים, מדרגת 2 כוכבים ועד למדריך בכיר; 2 פראמדיקים; ו-2 אנשי מנהלה.

גבולות הגזרה של היחידה הם ימת הכנרת וצפון הים התיכון

על היחידה מפקד עידו טקץ' (ראו תמונה משמאל). הוא בן 37, צולל משנת 1996, מדריך צלילה של SSI, חבר ביחידת הצוללים משנת 2006.

רוב החילוצים בימת הכינרת מתבצעים מעל פני המים (ראו המחשות בהמשך) על ידי יחידת השיטור הימי. היחידה מוזעקת, מטבע הדברים, כשאפסה תקווה למצוא ניצולים חיים, על מנת למשות את גופותיהם מהקרקעית הבוצית והעכורה של הימה, ולהביאם לקבר ישראל.

ביחידה ניתן דגש מיוחד לכשירות המבצעית של חבריה. מירב הכשרות היחידה מבוצעות במסגרתה. בנוסף, מתבצע פעם בשנה אימון מרוכז בן 3 ימים באילת, בו מתורגלות כל שיטות הסריקה, צלילות עומק, צלילות בריאות לקויה, צלילות הצפה, בריאות וכושר.

הצגת היחידה: 2016

העשרה

חילוץ של אב וילדיו בכנרת: 2017

בהגיע צוות השיטור הימי לנקודה בה אותרו השלושה - סיפר האב לכוח המשטרה כי הם נאבקו בגלים באפיסת כוחות למעלה משעתיים. צילום: דוברות המשטרה

חילוץ משפחה שנסחפה ללב הכנרת: 2016

יולי 2016: צוות של השיטור הימי חילץ היום בצהריים, במרחק של חצי קילומטר מהחוף, אם עם תינוק בן חצי שנה, ילדה בת 5 ובגירה. המחולצים פונו כשהם מבוהלים ומפוחדים. יכול היה להיגמר אחרת:

.